Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen frummers, goedemorgen Fonny en Claudius.. 
Ja, het is alweer weekend. 
En als ik Weeronline mag geloven wordt het een zonnig weekend, heerlijk, hoewel het nu nog aardig mistig is... 
Geen sociale verplichtingen dit keer, dus aan de slag in de tuin. 
Maar eerst een bakje natuurlijk. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers
hier nog grauw, maar de zon komt straks
geleidelijk door en na mijn inloopochtend
achter de bar en sjoelbak zal hij mij (als het goed is)
belonen met een mooie zonnige middag.
Dit weekend eindelijk maar eens die kerstboom opruimen.
wel jammer want de lichtjes branden nog elke avond gezellig.

Geplaatst

Goedemorgen,

@Lika Wat fijn voor jouw moeder en jou natuurlijk. Nu is zij nog meegaand en wil het aanvaarden maar hou er wel rekening dat de weerstand etc nog kan en gaat komen. Maar wel heel fijn dat zij zo reageerde. Dat is al heel wat. Succes!!

@BobIk geniet van jouw foto's wat een serene rust straalt het uit. Genieten!

@lady jane Hoop dat het nu beter/goed met je gaat. Schrok wel dat je zo "out "ging. Ook beetje op jezelf passen hoor.

Hier gaat het wel. Met medicatie en suikervrij/koolhydraat arm aangepast eten is de diabetes redelijk onder controle. Heb trouwens nog nooit eerder zo lekker en gezond gegeten. Dat is wel positief. Creatief ga je er ook van worden. 

Soms nog een uitschieter boven de 10 en gisteren bijna een hypo. Dan gaat het ineens heel snel naar beneden. Heb nu een Freestyle Libre sensor in mijn arm. Gewoon vingerprikken gelukkig niet meer, sensor meet nu elke minuut de waarde en er gaat een alarm af als het te laag of te hoog is.

Wel moet ik naar de cardioloog omdat mijn hartslag heel hoog is en mijn bloeddruk heel laag. Duizelig daardoor soms. Vervelend maar suikervrije zoute drop en zoethout thee zijn goede optie daarvoor. Ook weer niet teveel zout natuurlijk. Naar de oogarts en internist die verder gaat met restschade van de diabetes en het stabiel houden van de bloedsuikers. Een heel gedoe dat geloop naar dat ziekenhuis. Maar is niet anders, zijn ergere dingen. 

Vandaag lekker dingetjes doen in huis, spelen met de katjes. Via Bol(niet onze Bol haha) een heel leuk 30-delig speel pakket gekocht. Hilarisch hoe de katten ermee spelen. Kan ik echt van genieten als de hele "gang" achter elkaar aanrent en spelen. De 1 doet nog gekker dan de ander. Soms een meter hoog in de lucht springen.

Boodschappen en kapper en vanmiddag heerlijk schaatsen kijken.

Fijne dag/weekend allen!

Geplaatst

Goedemorgen. Wat klink je heerlijk @Smaragdie Respect hoe je met die suiker weet om te gaan.

En ja, ik weet dat mijn moeder waarschijnlijk in de weerstand zal gaan. Of dat er hoe dan ook nog hobbels gaan volgen.  Maar ik ben al zo blij dat ik het traject van gedwongen opname of een GROOT ongeluk in haar thuissituatie ( en mijn schuldgevoel daarover) heb weten te vermijden.

Ik voel me alsof ik weer haar dochter kan zijn in plaats van oppasser. Dat is pure winst, want daar word ik veel leuker van. En verder zien we wel. 
Ik ga vandaag in ieder geval naar mijn moeder en morgen weer, zonder ellendig gevoel.

Geplaatst

Waar zijn al die leden die er tegen waren dat hier op de dagdraad geplaatst werd wat we aten als warme maaltijd? Blijkbaar houden zij zeker niet het forum levendig maar geven ze de voorkeur aan een dood forum. Ik had puree met bloemkool en Vol-au-vent

Geplaatst (bewerkt)

Goedemiddag allemaal,

Gisteren heb ik geschreven over mijn intake gesprek bij Solutions.
Dat ik daar tijdens gezamenlijke maaltijden met 70 personen mijn koptelefoon met noice canceling niet op mag doen.
Jammer dat ik daar alleen een reactie van Claudius op gekregen heb.

Solutions wordt deels door mijn zorgverzekeraar vergoedt met een eigen bijdrage van 650 euro, geen probleem.
Daarnaast vragen ze 350 euro als zakgeld, te besteden naar eigen keus.
Ik heb over hun rookbeleid gevaagd. 
Roken is buiten toegestaan.
Ik mag mijn eigen shag niet meenemen, die moet ik in hun winkeltje kopen en gaat af van mijn zakgeld.
Ook weer te zot voor woorden.

ps ik heb liever een totaal rookverbod.

Uit onderzoek blijkt dat met beide tegelijkertijd stoppen effectiever is dan one by one.
Pakjes shag kosten in Duitsland 10 euro, hier 25 euro.

bewerkt door Roberto
Geplaatst
43 minuten geleden zei Roberto:

Roken is buiten toegestaan.
Ik mag mijn eigen shag niet meenemen, die moet ik in hun winkeltje kopen en gaat af van mijn zakgeld.
Ook weer te zot voor woorden.

Uit onderzoek blijkt dat met beide tegelijkertijd stoppen effectiever is dan one by one.
Pakjes shag kosten in Duitsland 10 euro, hier 25 euro.

Dat is zeker te zot voor woorden.

Geplaatst

@Bob, zoals je begrepen hebt ben ik druk met mijzelf bezig.
Af en toe komen jouw foto's langs.
Schitterende reis.

Op mijn spaarrekening staat niet zoveel geld.
Maar als ik stop met alcohol en roken levert dat mij op jaarbasis behoorlijk wat op.
Blijf vooral die schitterende foto's plaatsen.
Dan weet ik waar ik voor stop.

Geplaatst (bewerkt)

@Smaragdie, ik las over jouw diabetes.
In mijn omgeving heb ik meerdere mensen met diabetes.
Twee vrij ernstig, daar zal ik je niet mee lastig vallen, ook al gaat jouw bloeddruk dan misschien omhoog.
Twee minder ernstig (Syrisch en Indiaas).
Vermoedelijk het verschil tussen type 1 en type 2.

Kern van het verhaal: een koolhydraatarm dieet en veel beweging.
Dan kan de diabetes zelfs weer verdwijnen.
Risicogroepen zijn o.a. Syriers en Indiers / Hindoestanen.
Vanwege hun eetpatroon: rijst met aardappels en brood als basisgerecht.

Maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook allemaal al wel.

bewerkt door Roberto
Geplaatst

Ik heb ook de diagnose te hoge suiker gehad en ben daardoor naar een diëtist gegaan omdat ik niet zoveel snoep en veel beweeg dus niet zo goed wist wat ik nog wel kon eten?

Daar heb ik geleerd dat inderdaad zetmeel ook veel suikers bevatten. 

Ik eet nu zilvervlies rijst, volkoren pasta en brood en heel af en toe aardappels omdat daar geen vervanging voor is. En ik heb het boek glucose revolutie van Jessie Inchauspé in huis gehaald. Ik ben dat dieet een beetje gaan volgen en daarmee ging het goed met suiker maar bleek mijn cholesterol weer te hoog te zijn. :face-icon-small-shocked:

Dus weer terug naar de diëtiste en die adviseerde mij light producten. Nou ja behalve de mozzarella light vind ik alles nogal smaakloos en qua light dranken proef je toch in alles de suiker vervanging door dus dat is geen succes bij mij. 

Ik heb mezelf een suikermeter gekocht en ben nu zelf aan het experimenteren wat wel goed is voor mij en wat niet. En daaruit blijkt dat als ik uien van mijn dieet skip, mijn waardes gewoon normaal blijven.

Best wel grappig! Want ik ben met uien gestopt vanwege een heel andere reden. 

Geplaatst
11 uur geleden zei Roberto:

@Smaragdie, i

Maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook allemaal al wel.

Hoi @Roberto Beroepsmatig weet ik veel maar als het mijzelf betreft is het een heel andere zaak. Dan ben ik echt een leek en is het heel anders, klunzig en bang. Door veel lezen op internet en bepaalde groepen op facebook waar diabeten komen, wel veel opgestoken. En elk lichaam reageert dan ook weer anders. Wel fijn om dat te kunnen delen met anderen en positief hetgeen je beschrijft dat je uiteindelijk er wel van af kan komen met de juiste levens/eetwijze. Meerdere mensen die diabetes hebben omgekeerd zoals ze dat noemen. Diabetes is een sluipende moordenaar. Velen weten nog niet dat ze het hebben, vaak geeft het ook geen duidelijke klachten. In Nederland zijn al meer dan 1 miljoen diabeten. Het zegt veel. Welvaartsziekte natuurlijk ook en heel veel bewerkt voedsel in de schappen van de supermarkt, te weinig beweging en om het alcohol gerelateerd te houden, teveel overmatig alcoholgebruik. I

Jou wens ik veel succes in het traject dat je aangaat(Solutions). Heb daar wel goede dingen over gelezen, al lijkt het mij niet gemakkelijk met zo een grote groep met bv eten zoals jij beschrijft .Tijdens mijn opnames mochten bepaalde cliënten apart/alleen eten. Omdat zij het niet trokken met teveel mensen samen in 1 ruimte.

@Spuddank voor het delen. Ik ga op zoek naar dat boek.

@Lika Mooi dat je beschrijft dat je weer dochter kan zijn. Ontroert mij ook.

Geplaatst
18 uur geleden zei Claudius:

in het kader van zelf de slingers ophangen
om van het leven een feestje te maken;
leg jezelf dat verbod op! Noorwegen lonkt,
goed voor je gezondheid en scheelt gemopper
op anderen.
(serieus bedoeld Roberto, je bent goed bezig
nu zorgen dat je voor eens en voor altijd jezelf op 1 zet!)

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor jouw reactie LJ, hier kan wel wat mee.
Als ik zelf stop met alcohol en roken, maak ik mij niet meer druk over wat anderen doen.
Dat neemt mijn kritiek op die verslavingszorg niet weg.
Mijn hele hoofd zit al vol met officiele klachtenprocedures, standaarden en richtlijnen waar die hulpverleners zich niet aanhouden, et cetera.
Mijn kwaliteit als autist / asperger / redelijk tot hoogbegaafd om alles uit te pluizen en dingen beter te weten dan al die hulpverleners bij elkaar kan ook tegen mij werken.

In september 2014 ben ik op dit forum terecht gekomen.
In oktober heb ik mijn eigen detox gereld op eigen kosten bij Kirtan in Wijnjewoude.
Dat bestaat helaas niet meer. 

Alternatief voor mij is de Humaniversity in Egmond, maar vrij duur.
Ik overweeg nu de Witte Wolk in Nieuw Scheemda op eigen kosten.
Daar kom ik niet in een gevangenis terecht met allemaal regeltjes.
Maar ben ik vrij om te doen of te laten wat ik zelf wil.

Ik had een leuke baan met een goed salaris voor 30 uur per week.
Door allerlei gedoe had ik een vast contract voor 21 uur, daar kon ik prima van rondkomen.
Mijn WW was daar ook op gebaseerd, daarna bijstand.

Sinds bijna twee jaar ben ik gepensioneerd.
En krijg ik AOW, pensioen, huurtoeslag en zorgtoeslag.
Dat is 1000 euro per maand meer dan mijn laatst verdiende salaris.
Wat ik niet echt nodig heb voor mijn dagelijks leven.

bewerkt door Roberto

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...