Claudius Geplaatst gisteren om 03:05 Rapport Geplaatst gisteren om 03:05 Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
Claudius Geplaatst gisteren om 03:57 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 03:57 Ik zou weer moeten gaan slapen maar ik heb geen zin 🫥
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:07 Rapport Geplaatst gisteren om 05:07 Claudius ik heb geen idee meer wat ik moet antwoorden. Het is alsof je klaagt over de regen. Niemand gaat het voor je oplossen. Begin aan je autobiografie, is mijn suggestie.
Fonny Geplaatst gisteren om 06:14 Rapport Geplaatst gisteren om 06:14 Goedemorgen allemaal Dagpact: Claudius Fonny
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:54 Rapport Geplaatst gisteren om 06:54 Goedemorgen frummers, Het wordt al licht en met een beetje mazzel krijgen we een zonnige dag, we zullen zien. Voorlopig maar eerst een lekker bakje en daarna rustig aan de dag beginnen. Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:55 Rapport Geplaatst gisteren om 06:55 (bewerkt) DAGPACT: Claudius Fonny Yvonne gisteren om 06:55 bewerkt door Yvonne
Roberto Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Goedemorgen allemaal. Ik heb de energie niet om op mijn eigen draadje over van alles en nog wat te schrijven. Hier even in het kort: Ik had goed contact met de VNN poli, maar dit heeft niet tot volledige abstinentie geleid. Zij heeft mij overgedragen aan het Factteam, dat bleek voor mij een complete miskleun te zijn, twee jaar verknoeid. Het ergste was voor mij afgelopen tijd dat ik volgens dat Factteam mijn doelstelling in mijn zorgplan moet bijstellen. Omdat volledige abstinentie voor mij niet haalbaar is, gezien mijn terugvallen. Hun alternatief komt er dan op neer dat ik twee flessen wijn per dag blijf drinken. En zij wekelijks bij mij thuis blijven komen met een glaasje wijn en een sjekje erbij. Om het over koetjes en kafjes te hebben, dat is hun outreachende methode. Met alle gevolgen van dien. In een telefonisch gesprek met VNN poli attendeerde zij mij op Solutions, o.a. vanwege dubbele diagnose. Na verwijzing heb ik gisteren een eerste gesprek met hun gehad: telefonische screening. Dat voelde als een sollicitatie gesprek naar klinische opname. Na dit gesprek werd er intern overlegd. Met als conclusie dat ik niet in aanmerking kwam, o.a. vanwege mijn kauwspierprobleem en onregelmatig diazepam gebruik als spierontspanner. Na mijn toelichting dat ik overal buiten wal en schip val, vanwege dubbele diagnose en complexiteit werd er opnieuw intern overlegd. Ik heb nu een officiele afspraak staan voor een intakegesprek, eind februari. Eerste ronde van mijn sollicitatie naar klinische opname geslaagd. Pffffffffffff. https://solutions-center.nl/behandeling/intake/
Claudius Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden 40 minuten geleden zei Roberto: Goedemorgen allemaal. Ik heb de energie niet om op mijn eigen draadje over van alles en nog wat te schrijven. Hier even in het kort: Ik had goed contact met de VNN poli, maar dit heeft niet tot volledige abstinentie geleid. Zij heeft mij overgedragen aan het Factteam, dat bleek voor mij een complete miskleun te zijn, twee jaar verknoeid. Het ergste was voor mij afgelopen tijd dat ik volgens dat Factteam mijn doelstelling in mijn zorgplan moet bijstellen. Omdat volledige abstinentie voor mij niet haalbaar is, gezien mijn terugvallen. Hun alternatief komt er dan op neer dat ik twee flessen wijn per dag blijf drinken. En zij wekelijks bij mij thuis blijven komen met een glaasje wijn en een sjekje erbij. Om het over koetjes en kafjes te hebben, dat is hun outreachende methode. Met alle gevolgen van dien. In een telefonisch gesprek met VNN poli attendeerde zij mij op Solutions, o.a. vanwege dubbele diagnose. Na verwijzing heb ik gisteren een eerste gesprek met hun gehad: telefonische screening. Dat voelde als een sollicitatie gesprek naar klinische opname. Na dit gesprek werd er intern overlegd. Met als conclusie dat ik niet in aanmerking kwam, o.a. vanwege mijn kauwspierprobleem en onregelmatig diazepam gebruik als spierontspanner. Na mijn toelichting dat ik overal buiten wal en schip val, vanwege dubbele diagnose en complexiteit werd er opnieuw intern overlegd. Ik heb nu een officiele afspraak staan voor een intakegesprek, eind februari. Eerste ronde van mijn sollicitatie naar klinische opname geslaagd. Pffffffffffff. https://solutions-center.nl/behandeling/intake/ Dit verbaasd mij wel, nu er tegenwoordig gestreefd word naar geheelonthouding voor iedereen. Jij bent toch niet de enigste met terugvallen? Ik denk dat ik met mijn terugvallen daar al een ervaringsdeskundige in geworden ben (Al vermoed ik dat ik met mijn ontmoetingen in de kliniek en gesprekken met medepatienten er zijn die nog veel meer terugvallen hebben gehad. ) Ik hoop ten zeerste dat je het juiste advies en hulp krijgt. Twee flessen? Dan mag je nooit auto rijden.
Claudius Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden Ik ben naar de huisarts geweest, hij sprak van af te wachten. Ik heb een maand geleden een ingreep gehad en dan later nog medicijnen voor hetzelfde probleem, voorlopig zonder resultaat.
bolletje Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Roberto das een goeie stap, hopelijk kom je gauw in aanmerking daarvoor, Ik zal duimen voor je.🤗
Spirit Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden Dan werd je dus van het kastje naar de muur gestuurd @Roberto. Hopelijk gaat dit wel voor je werken. Weet niet wat voor ingreep je heb gehad, maar goed dat je naar de huisarts ben gegaan @Claudius. We zijn gisterenavond weer naar huis gereden. Ben helemaal in de war, ik dacht dat het dinsdag was vandaag. Gisteren naar kennissen geweest en daar meegegeten, heel lief, maar ben daarna ziek geworden.Hevige diaree, buikpijn, vannacht ook rottig geslapen en nu is het nog niet veel.Het is toch steeds weer een soort van aanslag op mijn gestel, dat heen en weer rijden. Nu weer gesetteld op de bank en als ik me goed voel, even met de hond lopen.
Claudius Geplaatst 19 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 19 uur geleden @Spirit Vorige week vrijdag dacht ik de hele dag dat het al zaterdag was. Twee dagen diarree heb ik ook gehad. Moet jij zelf rijden? Lange ritten deed ik nooit graag als ik moest rijden en een drukke stad vermeed ik steeds. Voor mijn ingreep hadden ze me volledig verdoofd, de ingreep was vanwege een urine probleem dat ik nog steeds heb. Ik wist niet wat ze juist gingen doen of zeker niet hoe. Moest ik het geweten hebben dan had ik de ingreep niet laten doen.
Yana Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Heb je er weleens aan gedacht @Roberto, dat jij al die hulpverlening gebruikt om niet te hoeven stoppen met drinken? Je doet voorkomen alsof je hard wilt werken aan je alcoholprobleem en dat het niet lukt ligt nooit aan jou maar aan de tekortkomingen van de hulpverlening. Die indruk geeft je mij tenminste, tot nu toe weet je het altijd beter dan de hele stoet hulpverleners die al gepasseerd zijn, ze begrijpen jouw complexe problemen niet, zijn niet goed op de hoogte of doen niet hard genoeg hun best voor je en ondertussen drink je door en ga je op zoek naar weer een volgende therapeut die je kunt aftroeven met jouw kennis. Zou je niet eens gewoon stoppen met drinken? Jij denkt misschien dat je een uniek probleemgeval bent maar ook jij hoeft alleen maar die eerste niet te nemen. Hulpverlening is niet bedoeld als tijdverdrijf hè, en er zijn echt leukere hobby's, door India reizen ofzo. Claudius, nancy, lady jane en 2 anderen reageerden hierop 5
Spirit Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden 1 uur geleden zei Claudius: @Spirit Vorige week vrijdag dacht ik de hele dag dat het al zaterdag was. Twee dagen diarree heb ik ook gehad. Moet jij zelf rijden? Lange ritten deed ik nooit graag als ik moest rijden en een drukke stad vermeed ik steeds. Voor mijn ingreep hadden ze me volledig verdoofd, de ingreep was vanwege een urine probleem dat ik nog steeds heb. Ik wist niet wat ze juist gingen doen of zeker niet hoe. Moest ik het geweten hebben dan had ik de ingreep niet laten doen. Ik rij zelf niet, maar vind de autoritten maar niets. Ik rij constant mee en dat is zeer vermoeiend. Gelukkig hebben we wel een routeplanner, maar blijf het eng vinden Heb een hele zak drop naar binnen zitten werken. We hebben best veel gereden in 3 dagen tijd en veel op stukken die niet bekend zijn voor mijn vriend. Vandaag dus maar rustig aan en aangepast eten.
Spirit Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Kwam nog een toepasselijk boek tegen, geschreven door Evi Hanssen Het heet: "nu ik niet meer drink". Misschien is het wat en misschien koop ik het wel. Ligt eraan of het een beetje leuk geschreven is. Moeps reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Ik ben vandaag geweldig geholpen in mijn zoektocht naar een oogarts die geen klantenstop heeft. Helemaal top! Mijn klant van vandaag, kent mijn hele proces qua ogen en kent het reilen en zeilen hier in dit dorp een beetje beter dan ik dus toen ze hoorde welke oogartsen ik al gebeld had en omdat ze weet welke huisarts ik heb, kon zei een verband leggen tussen mijn afwijzingen. Namelijk dat sommige artsen onder elkaar een politiek spelletje spelen dus patiënten van elkaar afwijzen of juist aannemen. En toevallig schijn ik dus de oogartsen gebeld te hebben die samenwerking met mijn huisarts blijkbaar niet zo prettig vinden. (zou niet moeten kunnen, maar zo werkt het schijnbaar hier in mijn Belgische dorp) Zij heeft me dus doorverwezen naar haar oogarts, waar ze een goede band mee heeft en sterker nog persoonlijk heel goed kent. Dus ze stelde voor om samen met mij te bellen, zodat ze op de achtergrond misschien een opmerking zou kunnen maken als ik nog tot volgend jaar zou moeten wachten of wederom afgewezen zou worden. Ik vond dat wel heel raar, omdat ik van mening ben dat ik mijn boontjes zelf moet doppen, maar ik heb die hulp toch eens aangenomen voor de verandering. En zo gebeurde het dus, dat de onderhandeling begon met pas in september een afspraak te kunnen krijgen tot aan dat ik nu volgende maand een afspraak heb. Ik was al heel blij dat ik niet afgewezen werd en al in september daar terecht kon, maar mijn klant was daar niet tevreden mee dus heeft heel tactisch het gesprek overgenomen waardoor ik nu eerder een afspraak heb. Normaal krijg ik er nogal een rot gevoel van als iemand een gesprek over mij van mij overneemt, dan voel ik me net een klein kind die zelf niks kan ofzo of dat ik dom ben ofzo. Maar dat bedoel ik met hoe tactisch die klant het gesprek overnam, mijn klant sprak niet over mij alsof ik niet voldoende informatie gegeven heb, maar haar ervaringen met mij en hoe zij ze ervaart hoeveel last ik ervan ondervind. En dan ook nog met die persoonlijke vriendschap voelde het wel oké. Je hebt in deze wereld dus kruiwagens nodig. Dat wist ik al wel maar zoek ze nooit doelbewust. En vaak zie ik ze niet of wijs ik ze af. Maar dit keer heb ik er wel gebruik van gemaakt en ben ik heel blij mee! Ik heb spontaan ook minder pijn aan mijn ogen. Mijn klant zei achteraf, jij bent gewoon open en transparant, je komt soms ook werken als je eigenlijk ziek in bed zou moeten liggen en bent er open en eerlijk over of je de hele shift af kan maken of niet. Wij weten vanaf de minuut dat jij hier binnen stapt waar wij aan toe zijn. Dus als wij dan horen hoe lang je al over je ogen praat en klaagt, willen wij daar bij helpen waar we kunnen en dat was nu dus. Mooi toch hé? Dat vind ik wel bijzonder. karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 1 uur geleden zei Spirit: Ik rij zelf niet, maar vind de autoritten maar niets. Ik rij constant mee en dat is zeer vermoeiend. Gelukkig hebben we wel een routeplanner, maar blijf het eng vinden Heb een hele zak drop naar binnen zitten werken. We hebben best veel gereden in 3 dagen tijd en veel op stukken die niet bekend zijn voor mijn vriend. Vandaag dus maar rustig aan en aangepast eten. Ja dat lijkt niet echt verstandig veel snoep eten, maar bij de AA zegden ze altijd alles is beter als alcohol. Mijn psychiater gaat het daar voor een zeker niet helemaal mee eens zijn. Het zijn dus lange ritten en op drukke straten, grootstad? 37 minuten geleden zei Spirit: Kwam nog een toepasselijk boek tegen, geschreven door Evi Hanssen Het heet: "nu ik niet meer drink". Misschien is het wat en misschien koop ik het wel. Ligt eraan of het een beetje leuk geschreven is. Is dat die Evi Hanssen van de TV?
Spud Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden En ik heb een nieuwe hobby gekregen. Wel kijken en je winkelwagen helemaal vol gooien maar niet kopen. Helpt mij bij het strippen van mijn keuken. Als ik weer effe gefrustreerd erbij wegloop. Of zeg maar gewoon meer dan helft slopen is. Ik heb tenminste de deurtjes en lade geleiders er netjes uitgekregen. Aangezien ik nog heel veel hout verzameld heb, kan ik zelf wel de kastjes maken. Daar de deurtjes weer op en voilà ik heb mijn oude keuken weer terug. Alleen nu wil ik deze wel demonteerbaar maken dus hoe verder ik kom met het uitbreken, hoe meer ik op ideeën kom om het zo te maken zoals ik wil. Ik wil overal bij kunnen, zonder te hoeven slopen, qua schoonmaken en lekkages maar ook katten die daar onder aan het liggen doodgaan. Is maar 1x gebeurt maar nu het zicht op waar hij lag, duidelijker is. Ben ik wel heel blij dat hij nog een stervenskreet gaf voordat ik doorhad dat hij daar lag. En hem met grof geweld onderuit heb kunnen halen om tot de conclusie te komen dat ik hem niet meer kon helpen. Als hij dat niet gedaan had, die kreet geven bedoel ik, dan wist ik het pas als ik maden plaag had gehad. Ik wil dat never nooit niet meer meemaken. En dat kan alleen maar als ik een mobiele keuken maak. Hihi, dat is enkel voor mij en niet om mijn huis interessanter te maken voor verkoop. Ik heb een huis die waarschijnlijk plat gegooid word nadat ik er tussen 6 planken vertrek. Dus voor dat hoef ik het niet te doen, maar wel voor mijn eigen woongenot.
Spirit Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden 19 minuten geleden zei Claudius: Ja dat lijkt niet echt verstandig veel snoep eten, maar bij de AA zegden ze altijd alles is beter als alcohol. Mijn psychiater gaat het daar voor een zeker niet helemaal mee eens zijn. Het zijn dus lange ritten en op drukke straten, grootstad? Is dat die Evi Hanssen van de TV? Dat denk ik wel.Heb je haar op tv gezien?
Claudius Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden Zojuist zei Spirit: Dat denk ik wel.Heb je haar op tv gezien? Ik twijfel of het dezelfde is. Het volgende heb ik van Wikipedia daar staat nergens dat ze boeken schrijft. Sorry voor mijn vraag """Evi Hanssen Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie Volledige naam Evi Greta Roberta Hanssen[1] Geboren 9 november 1978 Geboorteplaats Zoersel Land Vlag van België België Beroep presentatrice en zangeres Jaren actief 1995- Evi Greta Roberta Hanssen (Zoersel, 9 november 1978) is een Belgische presentatrice, zangeres en actrice.[2]"""
lady jane Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden (bewerkt) als je haar googlet @Spirit zie je een trailer van haar voorstelling "sinds ik niet meer drink". 15 uur geleden bewerkt door lady jane
Claudius Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden Ik was hier een hele tekst aan t schrijven, alles weg. @Roberto Heb jij ooit een goede psychiater gehad? Mijn huidige ken ik van 2021. Mijn laatste opname duurde 1 jaar en 4 maanden en de psychiater dreigde ermee me te laten opnemen in een bejaardentehuis. Dan denk je wel even na. Ik had de dag daarvoor niet gedronken en sinds voorlopig niet meer.
Claudius Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden 5 minuten geleden zei lady jane: als je haar googlet @Spirit zie je een trailer van haar voorstelling "sinds ik niet meer drink". Oei het is toch dezelfde ?
Roberto Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden @Yana, in mijn hoofd heb ik nu tig A-viertjes vol om op jouw te reageren. Dat laat ik eerst even rusten. In grote lijnen ben ik het niet met jou eens, ook al begrijp ik jouw reactie wel. Jouw reactie ga ik bespreken met mijn huidige hulpverlener. Dat doe ik vaker met hem met reacties hier op mij. Zowel positief als negatief. Ik laat het eerst bij mijn favoriete uitspraak: De poes is jarig of de poes is dood. Er is altijd wel een reden te verzinnen om alcohol te gaan drinken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden