Claudius Geplaatst gisteren om 05:29 Rapport Geplaatst gisteren om 05:29 Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
Smaragdie Geplaatst gisteren om 07:32 Rapport Geplaatst gisteren om 07:32 (bewerkt) Goedemorgen, Dagpact Claudius Smaragdie Hier gaat alles goed. Zo fijn om niet meer te hoeven/willen drinken. Er zitten zoveel voordelen aan. Soms schrijf ik dat dan voor mijzelf op papier. Het houdt mij scherp en alert. En als er weleens craving/trek is dan haal ik dat lijstje erbij. Dan is de trek snel voorbij. Aantal punten: -Ik tob minder en zie minder beren op de weg. -Ik kan beter mijn grenzen aangeven. -Ik blijf niet te lang in nare gevoelens hangen, zoek meer dan naar oplossingen. Of aanvaar dat het nu eenmaal zo (even) is. -Ik heb meer zelfvertrouwen en innerlijke rust. -Mijn huis is op orde/schoon(dat moet ook wel met 8 katten) net als mijn administratie. Geen uitstelgedrag meer. -Ik ga niet meer met mensen om die alle energie uit mij leeg kunnen zuigen(grenzen aangeven) Ik please minder en dat is lastig als "pleaser" -Ik lees weer veel boeken en kan mij veel meer (echt) ontspannen. -Muziek komt intenser binnen, hetgeen voorheen ook juist een trigger kon zijn. Ik kan ervan genieten. -Ik voel weer meer, dat dacht ik met drank op ook. Maar het is meer in balans nu. Dit is maar een klein deel van die lijst maar ben er zo blij mee. Ik lees nog steeds veel hier en dat helpt ook. Ook het feit dat als ik wel zou gaan drinken bij tegenslagen/verdriet/angst/HALT het een tijdelijke verdoving zou zijn en het begin van het einde voor mij zou zijn en ik weer al dat bier nodig zou hebben. Het zou niks oplossen maar al het nare in stand houden en het verergeren. Ben blij dat het "kwartje" na zo een lange tijd van strijden(Heel veel jaren) nu eindelijk goed gevallen lijkt te zijn. Ik heb niet gefaald en verloren maar juist veel meer gewonnen Ik gun een ieder dat. Zie ook veel nieuwe aanmeldingen. De aanhouder gaat winnen! Hoe slecht/naar het er ook uitziet/voelt. Als ik het kan, kan echt iedereen het. Fijne zondag allemaal 😻 gisteren om 07:35 bewerkt door Smaragdie Toevoeging Tine, Fonny, Yana en 8 anderen reageerden hierop 9 1 1
Moeps Geplaatst gisteren om 07:58 Rapport Geplaatst gisteren om 07:58 Hoi @Smaragdie, Bedankt voor het delen, goed om te lezen! Ik ben de tel even kwijt, maar hoe lang drink jij nu al niet meer? Smaragdie en Fonny reageerden hierop 1 1
bolletje Geplaatst gisteren om 08:11 Rapport Geplaatst gisteren om 08:11 Toppie Smaragdie. Goeie morgen allemaal. Het was heerlijk, Mensen wat is dat mooi. Meneer de leeuw stond zo'n 2 mtr, bij mij vandaan, met alleen een slootje er tussen. Ik heb foto's maar weet niet hoe ik dat moet doen. Jammer. Lopend buffet, Lichtshow, en veel, heel veel dieren. Als je kan dan moet je zeker eens gaan kijken. Smaragdie en Fonny reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst gisteren om 08:14 Rapport Geplaatst gisteren om 08:14 goeiemooiemorgen frummers wat fijn dat je het zo goed hebt gehad @bolletje en wat vliegen de dagen dan voorbij he. Fonny en bolletje reageerden hierop 1 1
Lika Geplaatst gisteren om 08:15 Rapport Geplaatst gisteren om 08:15 Mooi @Smaragdie. Waar was je @bolletje? Fonny en Smaragdie reageerden hierop 1 1
Emmy Geplaatst gisteren om 08:47 Rapport Geplaatst gisteren om 08:47 Goedemorgen, @bolletje wat fijn dat je het zo goed hebt gehad! @Smaragdie fijn die voordelen! Herken er ook veel van. Hier zo naar een verjaardag. Met veel drank helaas. Weet eigenlijk niet wat ik daar van vindt. Merk dat ik me er steeds meer aan ga irriteren. Blij ook wel dat ik er niet aan mee hoef te doen. Morgen lekker fris weer op, dat is waar ik voor ga vandaag! Fonny, Smaragdie en bolletje reageerden hierop 1 2
Yvonne Geplaatst gisteren om 09:26 Rapport Geplaatst gisteren om 09:26 Goedemorgen frummers. En jawel: de zon schijnt zowaar. Best wel weer eens leuk voor de verandering. Ik kom hier even een bakje neerzetten. Fijn dat je zo genoten hebt @bolletje, nu lekker nagenieten... Dankjewel voor het delen @Smaragdie, heerlijk om te lezen hoe het met je gaat, Top!! @Emmy sterkte voor vanmiddag, hoop dat je het er toch een paar uurtjes gezellig zult hebben. Top, jij gaat ook zo goed... Volgens mij was Bolletje naar de Beekse Bergen @Lika.... Mooi, en dan nu niet vergeten dat bakje hier neer te zetten... bolletje, Smaragdie, Fonny en 1 andere reageerden hierop 2 2
lady jane Geplaatst gisteren om 09:36 Rapport Geplaatst gisteren om 09:36 Wat heerlijk, dat zonnetje buiten. En ik zit binnen te genieten van een finalewedstrijd tennis. Pffft je zal een service van over de 200 km moeten retourneren binnen de lijnen. Ik denk dat mijn schouder zou breken of uit de kom zou schieten, als ik al op de goede plek zou zitten met mn racket. Wat kan passief sporten toch ook bevredigend zijn, als ik het lijfelijk zo meeleef. Maar komende week zelf maar weer aan de bak, met dit luie lijf.
Puckje Geplaatst gisteren om 10:09 Rapport Geplaatst gisteren om 10:09 Goedemorgen iedereen, ik ben nieuw hier, maar ik wil graag actief deelnemen aan dit forum. Ik hoop dat het mij helpt van de drank af te blijven. Ik vroeg me alleen af wat er bedoelt wordt met dagpact? rapilos en lady jane reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 10:23 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 10:23 (bewerkt) 17 minuten geleden zei Puckje: Goedemorgen iedereen, ik ben nieuw hier, maar ik wil graag actief deelnemen aan dit forum. Ik hoop dat het mij helpt van de drank af te blijven. Ik vroeg me alleen af wat er bedoelt wordt met dagpact? Het dagpact is een verbintenis die aangegaan word om deze dag geen alchohol te gebruiken. gisteren om 10:26 bewerkt door Claudius
Puckje Geplaatst gisteren om 11:03 Rapport Geplaatst gisteren om 11:03 Dan sluit ik me graag aan bij de dagpact lady jane reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 11:07 Rapport Geplaatst gisteren om 11:07 DAGPACT: Claudius Smaragdie Puckje Yvonne
Yvonne Geplaatst gisteren om 11:19 Rapport Geplaatst gisteren om 11:19 Op 24-1-2025 om 09:20 zei Yana: Hopelijk hou je van drukke dagen @Yvonne want je hebt er genoeg van ❤️ Ja en nee @Yana: ik hou van mijn eigen regelmaat: een paar (vaste) dagen in de week waarin ik sociale verplichtingen heb, prima. En dat er dan van alles even tussendoor fietst is ook prima. Maar de afgelopen tijd was het gewoon té veel en té vaak. Maar vandaag en de komende week mag ik gewoon terugvallen in mijn eigen regelmaat, vandaag hoef ik helemaal niks, heerlijk nog een extra bakje koffie en haken, lekker haken..... Op 25-1-2025 om 09:53 zei Lika: ik ben nu drie weken op weg met medicatieafbouw. Gaat super! Hoe het ook zit: dit heb ik binnen. Wat heerlijk @Lika ik kan me heel goed indenken dat je er verschrikkelijk blij mee bent... Yana en Lika reageerden hierop 1 1
Freekie Geplaatst gisteren om 12:14 Rapport Geplaatst gisteren om 12:14 Goedemorgen, ich bin an die wandel en moet mijn digitale crackpijp in mijn broekzak steken, straks ziet iemand het.... Spirit en lady jane reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 12:26 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 12:26 1 uur geleden zei Puckje: Dan sluit ik me graag aan bij de dagpact Okee goed ik zie dat @Yvonne je der bij opgezet heeft, maar je mag dit zelf ook hoor.
Roberto Geplaatst gisteren om 12:31 Rapport Geplaatst gisteren om 12:31 Goedemiddag allemaal. @Smaragdie, meestal als jij je hier weer op het dagpact zet is er iets aan de hand geweest wat de stress weer op doet lopen. Jouw opsomming van positieve dingen vind ik mooi. Smaragdie reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst gisteren om 12:36 Rapport Geplaatst gisteren om 12:36 (bewerkt) Zo, ff lekker naar de wijn en truffels en chocola beurs geweest in het stadje. Geen druppel wijn gehad noch gekocht. Das eigenlijk simpel want als je bij de ingang maar geen glas neemt dan hoef je voor de rest niet met jezelf in onderhandeling. Er stond een leuke franse whisky producent. Dat was een heel fout idee geweest 🤣 ook financieel trouwens. Financieel was het sowieso een drama want ik was met de Stier en die houdt wel van inslaan, als het maar geen alcohol is. gisteren om 12:36 bewerkt door bumperjim
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden 2 uur geleden zei Freekie: Goedemorgen, ich bin an die wandel en moet mijn digitale crackpijp in mijn broekzak steken, straks ziet iemand het.... Meen je dat nou?
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Hier alles redelijk oke. Vriend heeft geprobeerd te stoppen met roken, maar dat is niet gelukt. Jammer, maar je kan niet alles tegelijk. Morgen gaan we weer naar mijn huis voor een paar dagen en dat bevalt me prima. Veel te weinig geweest het laatste jaar. Voel me nog steeds het prettigst in mijn eigen omgeving.Heb hier de neiging om depressief te worden.Benn een stadse meid en die gedijt niet zo goed in een doods dorp.Cp zich is het een mooi dorp hoor, maar ven blij dat ik mijn eigen huisje nog heb. Ik verheug me er nu al op! Smaragdie reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Hallo @Puckje. Van harte welkom! Puckje reageerde hierop 1
Puckje Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden @Lika Dank je wel 😊 In de avond heb ik het altijd het moeilijkst. Ik dronk ook altijd alleen in de avond. Het werd eigenlijk een vast patroon. Kind naar bed en man en ik Netflix kijken met een wijntje erbij. Nu probeer ik dat patroon te doorbreken door een kop thee te nemen, maar jeetje, wat heb ik het moeilijk nu 😬
Helena05 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Je kan het P 4 minuten geleden zei Puckje: @Lika Dank je wel 😊 In de avond heb ik het altijd het moeilijkst. Ik dronk ook altijd alleen in de avond. Het werd eigenlijk een vast patroon. Kind naar bed en man en ik Netflix kijken met een wijntje erbij. Nu probeer ik dat patroon te doorbreken door een kop thee te nemen, maar jeetje, wat heb ik het moeilijk nu 😬 Je kunt het Puckje! Het is al half 7 en anders straks lekker vroeg onder de wol en in bed verder Netflixen, dan ben je weer een stukje verder van je wijntje.
Lika Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Gewoon volhouden! Dan wordt het gewoon. bumperjim reageerde hierop 1
Helena05 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Bah wat een rotdag, voel me steeds verder weg zakken in wat lijkt wel een depressie, terwijl ik thuis zit met een burnout. Eerst had ik nog wel eens goede dagen, maar het worden er steeds minder. Vanaf volgende week moet ik weer 4 uur aan het werk van de bedrijfsarts en de week daarop weer 8...dat terwijl ik mijn traject bij de psycholoog nog niet eens gestart ben en de rest van mijn "problemen" verre van opgelost zijn. Dat alles bij elkaar maakt het niet makkelijk om weg te blijven bij mijn wijntje....want oh dat wijntje geeft me even een goed moment en geen gedachten. Gelukkig blijf ik er vanaf hoor, maar wilde mijn baaldag gewoon even kwijt haha. Hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden