Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Vandaag drink ik niet Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen Claudius!☕️ en voor iedereen alvast een fijn weekend!🌞 Dagpact: Claudius Fonny
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Mogge mensen. Een interessant artikel in de NRC vanochtend over telefoonverslaving. We proppen ons leven vol met prikkels en gunnen onze hersenen niet de rust die ze nodig hebben. We vervelen ons niet meer omdat we elke keer als dat dreigt weer het sneue schermpje er weer bij pakken. Maar we zouden juist die verveling moeten toelaten. Want die vormt uiteindelijk de voedingsbodem om met je eigen leven aan de slag te gaan in plaats van op je telefoon dwangmatig te koekeloeren naar het leven van anderen. Dit geschreven hebbende leg ik mijn digitale crackpijpje ook maar snel weer weg om een lekker ontbijt te gaan klaarmaken voor mijn gezin 🙂 %s om %s bewerkt door Oskar Tine en Rosee reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 16 minuten geleden zei Oskar: Mogge mensen. Een interessant artikel in de NRC vanochtend over telefoonverslaving. We proppen ons leven vol met prikkels en gunnen onze hersenen niet de rust die ze nodig hebben. We vervelen ons niet meer omdat we elke keer als dat dreigt weer het sneue schermpje er weer bij pakken. Maar we zouden juist die verveling moeten toelaten. Want die vormt uiteindelijk de voedingsbodem om met je eigen leven aan de slag te gaan in plaats van op je telefoon dwangmatig te koekeloeren naar het leven van anderen. Dit geschreven hebbende leg ik mijn digitale crackpijpje ook maar snel weer weg om een lekker ontbijt te gaan klaarmaken voor mijn gezin 🙂 Precies hetzelfde hier. Bedankt dat je even mijn prikkel was Oskar. Tine reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, Ik heb heerlijk geslapen. Vanmorgen even wat rommelen in huis, dat is inmiddels hard nodig. Vanmiddag naar een verjaardag. Eerst natuurlijk even een bakje.
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Oskar: digitale crackpijpje Goede Morgen, nieuwe woord van het jaar is nu al bekend, geweldig Tine, Rosee en IJsvogel reageerden hierop 3
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Morning: idem hier! Maar ik ben mede daarom gaan haken. Das leben der anderen bestuderen leidt immer tot ongeluk. Daarover: ik ben nu drie weken op weg met medicatieafbouw. Gaat super! Hoe het ook zit: dit heb ik binnen. Verder: haken en naar moeder. Die de thuiszorg binnenlaat en vervolgens negeert, sarcastische opmerkingen maakt en wegkijkt. Etty en Tine reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Lika Ik ken het gevoel tegenover thuiszorg Lika reageerde hierop 1
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @herman0167 bedankt voor je feedback, was me er niet van bewust dat ik met van me afschrijven mensen ook weleens zou kunnen storen. Ik wil wel iets met je opmerking doen dus ik ga mijn best doen om dat te veranderen. Voor de rest, mocht ik toch weer in de fout gaan, mag je ook gewoon bij mijn berichten door scrollen hoor. Of niet lezen maar wel weer even feedback geven dat ik weer doorgeslagen ben in mijn mededeelzaamheid. Want ik merk dat ik het nu al een beetje lastig vind omdat ik nu van jou aanneem dat je alles irritant vind dus ook de verhalen over wat ik met dieren meemaak. Maar volgens mij doelde je juist op de psychische analyses die ik hier soms neerpen. Enfin leuke uitdaging, ik ga mijn best doen! Dus nogmaals dank voor je feedback.
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Pas net wakker. Vreselijk moe de laatste tijd. Misschien moet ik er maar gewoon aan toegeven, maar dat vind ik enorm lastig. Voel me nu ook schuldig dat ik er zo lang in heb gelegen. Hele planning van de dag in de war. Maar goed, ik drink vandaag niet en ga maar eens de hardloopschoenen aan doen voor een rondje. @Lika Fijn dat het afbouwen goed gaat! Vervelend van je moeder….. Lika reageerde hierop 1
Dyem Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Fonny: Goedemorgen Claudius!☕️ en voor iedereen alvast een fijn weekend!🌞 Dagpact: Claudius Fonny Dyem Goeiemorgen allemaal, @Likawat goed dat je al drie weken bezig bent met afbouw medicatie 💪. Telefoonverslaving... ik gebruik mijn telefoon ook als wekker. Om 22.00 uur gaat mijn scherm op slaapstand. Maar de laatste tijd haal ik regelmatig de slaapstand eraf om toch nog iets te kijken. Heel onrustig eigenlijk. Ik ga vandaag weer een 'normale' wekker kopen. Fijne dag allemaal Lika reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat fijn dat het goed gaat met de medicatieafbouw @Lika! En sterkte met je moeder, moeilijke situatie Lika reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Niet schuldig voelen hoor @Emmy, je zult het uitrusten nodig hebben! Emmy reageerde hierop 1
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Dag 14 zonder cafeïne, dag 59 zonder alcohol. Ik werd vanochtend wakker met een voor mij vreemd gevoel. Er hoefde niks. Ik kon van alles gaan doen, wat ik maar wilde, waar ik maar behoefte aan had, nu direct. Mediteren, oefeningen doen, was aanzetten. Ik hoefde niet eerst dwangmatig zoals voorheen een thermoskan koffie leeg te drinken achter de pc, waar ik vervolgens dan blijf hangen totdat het tijd wordt om achter diezelfde pc aan het werk te gaan. Van mediteren of oefeningen doen komt dan meestal niet veel meer. Het voelt vrij. Niet brak en niet eerst aan het cafeïneinfuus. Dyem en bumperjim reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Etty: Goedemorgen, Dag 14 zonder cafeïne, dag 59 zonder alcohol. Ik werd vanochtend wakker met een voor mij vreemd gevoel. Er hoefde niks. Ik kon van alles gaan doen, wat ik maar wilde, waar ik maar behoefte aan had, nu direct. Mediteren, oefeningen doen, was aanzetten. Ik hoefde niet eerst dwangmatig zoals voorheen een thermoskan koffie leeg te drinken achter de pc, waar ik vervolgens dan blijf hangen totdat het tijd wordt om achter diezelfde pc aan het werk te gaan. Van mediteren of oefeningen doen komt dan meestal niet veel meer. Het voelt vrij. Niet brak en niet eerst aan het cafeïneinfuus. Damn het klinkt wel goed. Ik hoef eigenlijk alleen maar decaf te kopen en hetzelfde blijven doen. Miste je de cafeïne erg in het begin?
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 5 uur geleden zei Spud: bedankt voor je feedback, was me er niet van bewust dat ik met van me afschrijven mensen ook weleens zou kunnen storen. Ik wil wel iets met je opmerking doen dus ik ga mijn best doen om dat te veranderen. @spud, ik weet dat woman ook van zich af wou schrijven over van alles wat ze wilde en toen een dagboek draadje heeft geopend om alles op te kunnen schrijven en ook vroeg om geen discussies te voeren op haar dagboek draadje, heeft ze een tijdlang veel op geschreven, zoiets kwam in mijn gedachten maar als je liever op de dagdraad plaatst ook prima
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei bumperjim: Damn het klinkt wel goed. Ik hoef eigenlijk alleen maar decaf te kopen en hetzelfde blijven doen. Miste je de cafeïne erg in het begin? Omdat ik decaf dronk die voor mij hetzelfde smaakte (ik ben geen fijnproever) miste ik niet het ritueel, de smaak, enz. Ik heb het langzaam afgebouwd door decaf te mengen. Steeds een kwart meer per week. Dat is me heel erg goed bevallen, ik heb het eerder wel in één klap gedaan maar toen voelde ik me wel rot, knallende koppijn en heel moe. Ik heb af en toe hele lichte hoofdpijn gevoeld. Omdat ik beter ben gaan slapen, dieper vooral (nog wel steeds te vroeg wakker), heb ik geen last van vermoeidheid gehad. Als je een goede slaper bent merk je misschien wel verschil, dat je je wat meer moe voelt dan normaal. Het valt me echt op dat ik me minder gejaagd voel, en ook minder geneigd ben om dingen snel snel te doen. Mijn partner doet mee uit nieuwsgierigheid en hij is ook enthousiast, want hij slaapt veel beter. En wat ik ook fijn vind is dat mijn lichaam nu niet meer snakt naar een verslavende stof. Ook handig als je ergens bent in de vroege ochtend waar (nog) geen koffie is. Daar word ik altijd bloedchagerijnig van. Helemaal ontregeld.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @herman0167dat klopt en woman heeft er ook een mooi draadje van gemaakt. Ik wil alleen geen eigen draadje want juist opmerkingen en feedback zoals jij doet vind ik eigenlijk wel heel fijn. En dat gaat niet op een eigen draadje. Dus ik blijf het hier gewoon proberen. In tegenstelling tot vroeger ontvang ik je opmerking echt als feedback op mij en geen aanval en dat maakt het voor mij zo leuk om er iets mee te willen doen. Dus nogmaals dankjewel daarvoor. Al kan ik het niet laten om te vertellen over mijn half uur tuintelling en ik helemaal gegrepen werd door een aanval van een roofvogel en mijn interesse weer verloren was in het tellen maar meer uit aan het zoeken ben of het nu een havik was of een buizerd? Voor mij werkt het leven voor mij, door altijd vragen te stellen en dat kan ik alleen met andere mensen doen. Het is wederom een lang verhaal geworden maar weet gewoon dat ik mijn best doe.
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei bumperjim: Drink je nog wel thee? Nee, maar dat dronk ik al niet. Heel soms groene thee. Ik drink kruidenthee. Maar dat is geen thee toch? bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Klopt 😁 Ik heb vanavond eindelijk weer een stuk hardgelopen sinds misschien wel 3 weken. Ik concludeer wederom dat dat waarschijnlijk de belangrijkste factor is in mn geestelijke welzijn. Ik voelde me slap, moe, gestressed, de irritatie kwam mn oren uit. En nu na 5 sullige km met diverse onderbrekingen (ik ben echt helemaal uit vorm) gaat ie ineens weer lekker. Dit nu herhalen 2x per week 💪🏻
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 44 minuten geleden zei bumperjim: Klopt 😁 Ik heb vanavond eindelijk weer een stuk hardgelopen sinds misschien wel 3 weken. Ik concludeer wederom dat dat waarschijnlijk de belangrijkste factor is in mn geestelijke welzijn. Ik voelde me slap, moe, gestressed, de irritatie kwam mn oren uit. En nu na 5 sullige km met diverse onderbrekingen (ik ben echt helemaal uit vorm) gaat ie ineens weer lekker. Dit nu herhalen 2x per week 💪🏻 Ja, lekker is dat hardlopen hè! Ik loop sinds twee jaar weer heel regelmatig en het doet me echt goed. Probeer me ook echt te richten op het ontspannen lopen en niet de snelheid oid.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Het was gewoon gezellig bij mijn moeder. Als ik haar laat en meebeweeg gaat het beter. Alleen lukt me dat niet altijd. Ik had mijn haakwerk mee. Dat helpt enorm. Verder voel ik me oud worden. Mijn lichaam , ogen. Ze veranderen. Geen ramp, want zo gaat dat. Soms schrik ik ervan. Gevoel dat ik niet veel tijd meer heb.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Misschien gaat dat laatste over je moeder @Lika? ben je erg bang haar te gaan verliezen de komende tijd/jaren? ervaar ook die gezelligheid maar bij haar, dat is mogelijk doordat jij haar laat, en meebeweegt. geef beiden ook aan jezelf. en vergeet ook niet leuke dingen te doen, naast het meditatieve haken. Lika reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden