Oskar Geplaatst gisteren om 05:10 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:10 Toen ik na mijn studententijd begon aan mijn eerste baan verbaasde het mij enorm dat mijn werkende medemens het tijdens pauze voortdurend had over hun plannen voor een uitbouw, een nieuwe keuken of een dakkapel. Een kwart eeuw later is er eigenlijk nog niet veel veranderd. Nu heb ik niets tegen dakkapellen en keukens, maar wel tegen de dwangmatigheid waarmee wordt gedacht dat het ‘echt nodig’ is. En je wordt er net zo min gelukkig van als van een nieuwe auto. Want over drie jaar is die ook alweer te klein. We zijn de weg kwijt en niet meer tevreden te krijgen. Ik vind dat wij massaal moeten gaan streven naar salarisverlaging. En dat de politiek zich moet inzetten voor economische krimp. Goedemorgen ook trouwens. Rosee, Kunsie64, Tine en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:29 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:29 (bewerkt) Haha de airfryer en de thermomix mogen ook in het rijtje, toch? Anders lijkt het weer een mannenprobleem 😁 Ik vind her zelf erg leuk om aan mn huis te klussen maar nou was het ook een jaren 70 huis dat er echt niet uit zag. Mn auto's gaan aan het eind altijd naar de sloop en dan koop ik weer een 2e handsje. En als je verliefd wordt op een voorwerp en je koopt het, dan is het meteen over, dat heb ik ook al ontdekt. Dusss gisteren om 05:30 bewerkt door bumperjim Tine, karin123 en Kunsie64 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:40 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:40 Ik heb nu ineens weer een tyfuslast van mn rug. Het was net zo'n beetje over. Verkeerde beweging gemaakt natuurlijk. Dat zou zo'n rug niet zelf moeten beslissen wat verkeerd is en wat niet. Dom gedoe, ouder worden ☠️ Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:51 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:51 (bewerkt) De ellende is dat ik straks weer een hele dag voor een schermpje moet zitten, dat is echt killing voor de rug. Bepaalde mensen bij ons hebben een bureau dat op en neer kan zodat je dus af en toe kan staan, maar dan moet je eerst heel erg last van je rug hebben gehad. Preventief daar doen ze bij ons niet aan. Alsof zo'n bureau zo duur is, wat kost het, een halve maand salaris? De managers hebben er ook eentje natuurlijk want het is management privilege om geen last van je rug te hebben. Mijn baas ook. Nou is die zo klein dat het niks uitmaakt of hij staat of zit, maar ja, manager hè. Ik ga straks gewoon een plank in mn kast leegmaken en dan ga ik daar demonstratief bij staan werken 🤭 haha ik lach nu al. Genoeg gezeken nu bj, eerst hond uitlaten. gisteren om 05:52 bewerkt door bumperjim Rosee, Wendy75, Kunsie64 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst gisteren om 05:56 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:56 Goedemorgen allemaal ☕️🌞 Dagpact: Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst gisteren om 06:28 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:28 Goedemorgen, Ook last van mijn rug, ik denk ook door zitten in de verkeerde houding. Of te veel zitten. Een zit-sta bureau is niet zo duur (voor mij althans), maar ik heb dat al eens uitgeprobeerd en ik vond het niks. Kwestie van wennen maar daar gunde ik mezelf nooit de tijd voor. Het moest nu hè. Misschien in mijn nieuwe huis toch maar doen. Op marktplaats zul je er mee doodgegooid worden. Kun je niet voorstellen om het zelf te betalen @bumperjim? Het is jouw rug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst gisteren om 06:41 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:41 (bewerkt) Goedemorgen allemaal, het is al even geleden dat ik hier was…. ‘Even bijlezen’ is niet te doen maar 5 maanden alcohol vrij is best lekker. Voel me goed! Ben zo blij met elke morgen een frisse start. Ik hoef niet meer! Wat een bevrijding. Neem trouw elke morgen bij antabus in. Mijn gouden greep. Ik noem het ‘mijn antidepressiva’ want na drinken volgt steevast een depressie. Dat heb ik inmiddels geleerd. En zeg nou zelf… wie kiest vrijwillig voor een depressie? gisteren om 06:45 bewerkt door Dune Wendy75, Tine, Kunsie64 en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst gisteren om 06:49 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:49 (bewerkt) Trouwens mijn excuus dat ik het sint sint draadje verstek heb laten gaan…. Ik was die dagen nogal druk met mijn moeder waar inmiddels Alzheimer is geconstateerd. Ben er erg druk mee geweest. Op het radeloze af zeg maar. gisteren om 06:49 bewerkt door Dune Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst gisteren om 06:53 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:53 goeiemooiemorgen frummers goed dat je nog steeds de antabus slikt @Dune Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 07:07 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:07 37 minuten geleden zei Etty: . Kun je niet voorstellen om het zelf te betalen @bumperjim? Het is jouw rug. Ja herzliche gruesse 💀 Straks mag ik zelf ook de verwarming betalen als ik het koud heb. Ik heb collega's die een jaar uit de running zijn geweest vanwege de rug. De afweging van wat het beste is voor de zaak is volgens mij eenvoudig. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst gisteren om 07:14 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:14 Goeie morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst gisteren om 07:16 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:16 (bewerkt) Ik heb ook last van mijn rug, maar dat komt omdat ik veel sta. Ik heb een massagekussen en doe oefeningen, dat helpt goed. Als je thuis werkt, kun je uitproberen wat prettig werkt. Een sta-bureau is niet per se de oplossing, een andere stoel of andere houding kan ook helpen. Meestal zijn bureaustoelen te comfortabel. Eerder heb ik RSI gekregen, maar daar hoor je nooit meer wat van. Ja consuminderen lijkt mij een uitstekend plan, in plaats van steeds de economie maar stimuleren. Gisteren las ik dat er pakhuizen vol met afgedankte kleding ligt, daar is geen markt voor. De kleding (die uit Azië) is te goedkoop. In plaats van loonsverlaging pleit ik voor minder uren werken. Kun je meer tijd aan hobby, vrijwilligerswerk of kinderen/ouders besteden. En zelf je groenten verbouwen en truien breien. Trouwens, AI gaat toch al het werk doen binnenkort. gisteren om 07:21 bewerkt door Lonster1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:21 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:21 Goedemorgen frummers, Het is donker en het regent.... Binnen is het al lekker warm, Eerst maar even een bakje en dan weer verder met rommelen hier. Ellendig @bumperjim . Ik had collega's die op een soortement van Skippybal zaten achter het bureau, dat scheen ook goed te helpen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:23 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:23 DAGPACT: Fonny Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:37 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:37 (bewerkt) 16 uur geleden zei Claudius: Blijkbaar moet je hier als niet drinker op weinig begrip rekenen, het zij zo Jammer @Claudius. Het lijkt erop dat je niet in de gaten hebt dat er zoveel mensen proberen jou een beetje te helpen, proberen jou een hart onder de riem te steken. Zolang je zo hartgrondig je kont tegen de kribbe blijft gooien zal er ook niks veranderen. Jammer. Ik had het je zo anders gegund. gisteren om 07:38 bewerkt door Yvonne Spelfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 07:39 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:39 17 minuten geleden zei Yvonne: Goedemorgen frummers, Het is donker en het regent.... Binnen is het al lekker warm, Eerst maar even een bakje en dan weer verder met rommelen hier. Ellendig @bumperjim . Ik had collega's die op een soortement van Skippybal zaten achter het bureau, dat scheen ook goed te helpen... Ja dat lijkt me ook wel wat. En daarmee heen en weer naar de koffieautomaat 🤪 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:42 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:42 1 minuut geleden zei bumperjim: Ja dat lijkt me ook wel wat. En daarmee heen en weer naar de koffieautomaat 🤪 Hahahaha.... wel een koffiebeker met deksel dan hè! bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 07:50 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:50 30 minuten geleden zei Lonster1: Ik heb ook last van mijn rug, maar dat komt omdat ik veel sta. Ik heb een massagekussen en doe oefeningen, dat helpt goed. Als je thuis werkt, kun je uitproberen wat prettig werkt. Een sta-bureau is niet per se de oplossing, een andere stoel of andere houding kan ook helpen. Meestal zijn bureaustoelen te comfortabel. Eerder heb ik RSI gekregen, maar daar hoor je nooit meer wat van. Ja consuminderen lijkt mij een uitstekend plan, in plaats van steeds de economie maar stimuleren. Gisteren las ik dat er pakhuizen vol met afgedankte kleding ligt, daar is geen markt voor. De kleding (die uit Azië) is te goedkoop. In plaats van loonsverlaging pleit ik voor minder uren werken. Kun je meer tijd aan hobby, vrijwilligerswerk of kinderen/ouders besteden. En zelf je groenten verbouwen en truien breien. Trouwens, AI gaat toch al het werk doen binnenkort. Het idee is vooral om vaak van houding te veranderen. Mijn techniek tot nu toe is 60 verschillende zithoudingen op mn bureaustoel. Bij gebrek aan sta-bureau ga ik regelmatig rondlopen ouwehoeren met anderen of gewoon even lang naar de plee. Achteraf had ik graag schaapherder geweest of zo. Kan nog steeds, trouwens. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst gisteren om 08:40 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:40 Goedemorgen allemaal, Wat een prachtige blauwe lucht nu ! Ja, rugklachten zijn vervelend. ik hoor nu over rugklachten bij teveel zitten, maar ik had vroeger ook vaak rugpijn, maar dan van het stofzuigen, mensen helpen bij hun dagelijkse verzorging (helpen douchen enzo, want dan buk je ook best veel.) Te lang schoffelen moet ik ook niet doen, want dan voel ik het wel de andere dag. Maar tot op heden gaat het heel goed, als ik maar mijn dagelijkse gym doe en veel wandel Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dyem Geplaatst gisteren om 08:42 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:42 (bewerkt) DAGPACT: Fonny Yvonne Dyem Goedemorgen, net terug van losloopgebied met mijn hond. 2 regenbogen gezien en mooie luchten. Meld me hier vandaag. gisteren om 08:44 bewerkt door Dyem typfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst gisteren om 11:15 Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:15 2 uur geleden zei Dyem: DAGPACT: Fonny Yvonne Dyem Tine Goedemorgen, net terug van losloopgebied met mijn hond. 2 regenbogen gezien en mooie luchten. Meld me hier vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst gisteren om 14:32 Rapport Share Geplaatst gisteren om 14:32 DAGPACT: Fonny Yvonne Dyem Tine Wendy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst gisteren om 14:33 Rapport Share Geplaatst gisteren om 14:33 7 uur geleden zei bumperjim: Ja herzliche gruesse 💀 Straks mag ik zelf ook de verwarming betalen als ik het koud heb. Ik heb collega's die een jaar uit de running zijn geweest vanwege de rug. De afweging van wat het beste is voor de zaak is volgens mij eenvoudig. Gelijk heb je hoor! Geef ze 1 vinger.... Zij moeten denken aan het welzijn van hun medewerkers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 14:52 Rapport Share Geplaatst gisteren om 14:52 (bewerkt) Ik ben vanmiddag maar thuis en in bed gebleven. Vanochtend doosje tramadol gevonden in de bureaula, minstens 10 jaar oud. Dat lucht wel een beetje op maar dat doet niet alles. Morgen naar de osteo. Ik heb geeneens zin in alcohol. Of het moest al een hele fles whisky zijn 👹 Nee grapje, ik ga wel theezetten en Dr House kijken, mensen die zieker zijn dan ik 🙃 gisteren om 14:53 bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 23 uur geleden zei bumperjim: Ja herzliche gruesse 💀 Straks mag ik zelf ook de verwarming betalen als ik het koud heb. Ik heb collega's die een jaar uit de running zijn geweest vanwege de rug. De afweging van wat het beste is voor de zaak is volgens mij eenvoudig. Helemaal eens. Volgens mij is dat hier in Nederland wel goed geregeld. Ben je als werkgever aansprakelijk voor werkgerelateerde gezondheidsklachten en moet je daar wat aan doen. In bedoel meer als bijvoorbeeld: stel dat je een gasmasker nodig hebt omdat de gifstoffen die je inademt tijdens je werk slecht voor je zijn, maar er is geen wetgeving die jouw werkgever verplicht die voor jou te kopen, en hij vertikt het dus, en je wilt je baan graag houden. Koop je dan zelf een masker of doe je dat lekker puh niet? Wie heb je daar dan mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden