Claudius Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Goedemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 26 minuten geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius zbb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen, Ik droomde dat ik een winkeltje had en helemaal trots en blij ermee. Kwartjes en dubbeltjeswerk voorlopig. Er kwamen drie mannen naar binnen waarvan er één de kassa open wilde doen. Ik wilde hem nog tegen houden en vroeg waarom hij dat nou in godsnaam deed. Hij zei : 'misschien zit er wel honderd euro in voor mij'. Door zijn blik snapte ik dat ik kansloos was, en dat hij voortaan elke week op bezoek zou komen totdat ik het niet meer kon betalen en mijn gerealiseerde droom moest opgeven. Het gevoel van onrecht dat ik toen kreeg was zo heftig dat ik er wakker van werd. Gelukkig was het al half zes, want voor slapen was ik te opgefokt. Ik heb een half uur liggen fantaseren over wat je allemaal zou kunnen doen met dit soort lieden. Ik had van de week een gesprek over emotionele chantage, waarin ik vond dat mijn gesprekspartner wat al te gemakkelijk deed over de 'dader', het ging vaak onbewust zei hij. Ik kan me voorstellen dat mijn hersenen me iets duidelijk wilden maken vanochtend. Iets anders: de tweede dag met een frisse kop opgestaan. Gisteren uit eten met onze oude buren. Toen vond ik het opeens een stom idee van mezelf om een dag daarvoor te stoppen. Ze wilden allebei geen alcohol, en ik voelde opluchting. Ik wil het echt. Ik wil het leven van binnenuit voelen opborrelen, en ik wil de angst die dat oproept aangaan. Ook vandaag. Dus. lady jane en Oskar reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Mogge mensen, Wat een mooie symboliek in je droom @Etty 🙂 Bijzonder hoe je onderbewuste dat ‘s nachts allemaal voor je in elkaar flanst. Zelf helaas geen dromen onthouden vandaag. Wel een zoon die het nog nét leuk vindt om zijn schoen te zetten. En lief dat hij gewoon nog dolblij is met een chocolade kikker. Wij gaan vandaag een dagje op pad met de museumkaart. Zin in. rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen. Gisteren waren er hier eters. Mijn man had goede wijn en bijzondere bieren gehaald. Wij krijgen niet vaak eters. En opeens had ik het: “ik wil ook!!!!.” Toen ( ik was aan het koken) heeft mijn man nog alcoholvrije biertjes gehaald voor mij. Fijn. Anders weet ik niet of ik het rechte pad had gehouden. Ik was aan het onderhandelen in mijn hoofd. Zo zie je maar. Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst…. rapilos, lady jane en karin123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen, Is het de volle maan ofzo? Ook ik ging wankelen dit weekend. We zijn in ons vakantie-appartementje wat in het verleden gelijk stond aan vooral veel lekker eten én drinken. Deze zomer waren we hier ook en had ik nergens last van. Gewoon wel lekker gegeten, maar zonder alcohol. En nu vrijdagavond de trigger... Ik wil ook (of eigenlijk.... ik MOET ook en wel nu!!!) Niet aan toegegeven, heel bewust woorden van hier naar boven gehaald... Het is als een golf, het komt en gaat. De trek ebt weg, duurt niet lang etc. Tanden gepoetst (met dank aan @nancy). Ook uitgesproken en mijn man ging gelijk in de weer om een soort zelfbedachte mocktail te maken met wat er in huis was. En dat alles bij elkaar heeft geholpen. Het gaat echt voorbij en inderdaad sneller dan ik verwachtte. Heel blij dat ik niet overstag ben gegaan! lady jane en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden goeiemooiemorgen frummers te laat wakker voor het zwemmen tot 10 uur nonstop geslapen, ongelofelijk. Wel heerlijk wakker worden, maar ik wil mijn ritme graag een uur of 2 vroeger aanhouden nu. Straks maar wandelen, het weer is nog mooi vandaag. En kijken of NS meewerkt morgen om alsnog met zus op pad te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 2 minuten geleden zei Moeps: En nu vrijdagavond de trigger.. toen was het idd volle maan Moeps. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmy Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen, Merk zelf dat niet het willen meedoen met de rest een trigger is, maar het enorme piekeren. Heb hier hulp voor, maar blijf het lastig vinden. Vraag me af hoe jullie hier mee omgaan? Ga zelf veel naar buiten, sporten, ademhalingsoefeningen. Proberen gedachten te zien als iets wat voorbij gaat…. Maar zat gisteren tv te kijken en dan komt er iets voorbij wat me triggert en waar ik dan over ga piekeren en vannacht ook over gedroomd heb. Zo vermoeiend (letterlijk en figuurlijk). Soms komt dan wel de gedachte op om wat te gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Mij heeft het "gebed om kalmte" enorm geïnspireerd en geholpen het piekeren te verminderen. Het staat ook bekend als KMW (Kalmte, Moed, Wijsheid) of Serenity Prayer. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebed_om_Kalmte voor meer uitleg. 1 uur geleden bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 42 minuten geleden @Emmy, herkenbaar. Meestal heb ik dat op die manier die jij beschrijft als ik al een grens over ben. Dan ‘schiet het erin’ op de gekste momenten en is hardnekkig. Radicaal accepteren dat het is wat het is. Bemerken dat de piekergedachte er is. En doorgaan met wat je deed. So be it. Niet proberen je eruit te denken of het weg te wandelen. Gaat niet. Ze gaan vanzelf wel weg en lopen is wel helpend. Dat wel. (Mijn ervaring) Ik spreek mijn gedachten ook wel eens toe en maak dat duidelijk dat ik nu toch doorga met wat ik deed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden