Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 september 2024


Aanbevolen berichten

Koetnmorguuurn! 

Pfff wat heb ik een spierpijn, van hardlopen en bootcampen. Misschien als het lichaam wat meer in beweging is, zakt het wat weg? 

Het afmelden gisteravond bij mijn zus met een berichtje heeft het gewenste effect gehad. Nu gewoon weeeeer doorgaan om dezelfde manier. 

Net alsof het onderbewuste weet dat hij geen trek hoeft te genereren, door deze afspraak... 

Dagpact;

Claudius 

Spud

Freekie 

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Druk dagje voor de boeg. 
Het is inmiddels licht aan het worden, ik moet eerlijk zeggen dat het wel weer even wennen is om met donker op te staan. 
Gek, dat deed me vroeger niks... 
Goed, vandaag weer een volle dag. 
Weekboodschappen, en een lijstje maken van allerlei telefoontjes die ik moet plegen. 
.... en daar natuurlijk ook me beginnen dan 😏
De regen die voor gisteren was voorspeld is niet gevallen en ook vandaag zal het droog blijven, dus ook lekker de tuin in om één en ander te snoeien. 
En verder... hopelijk nog even met een boek of haakwerk lekker buiten zitten genieten.... 
Maar eerst nog even een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

De herfst is mijn favoriete seizoen, en het minst verbonden met drank.  

DAGPACT:
Claudius
Spud 
Freekie
Yvonne 

Etty

Ik ga er vanuit dat de volgende me gezellig tegen Yvonne aanplakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Al een tijdje niet gelezen en geschreven. Dat zuipfeest goed doorstaan, lekker gedanst en aan de 0.0 uit tap. Er staan aangebroken tapjes witte wijn en rosé in de blokhutkoelkast van een verjaardag, waar ik mijn moeder en zus zo nu een dan een glas uit tap. Nu geen moeite mee, terwijl ik voorheen heimelijk uitkeek naar een glas en nog niet zo lang geleden stiekem een glas in de koelkast had staan en flinke slokken nam ondertussen. Weer een week met Ileus in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig kwam er geen operatie aan te pas en zijn mijn darmen door rust weer gedraaid. 

Vandaag fijn thuiswerken. Fijne dag allemaal.

DAGPACT:
Claudius
Spud 
Freekie
Yvonne 
Etty
Alesto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik zoek al een tijdje, maar ik kan niks meer vinden over de verschillende etappes die je lichaam doorloopt na het stoppen met alcohol. Ik gebruik duidelijk niet de goede zoektermen...

Niet zozeer de eerste dagen, maar meer over het eerste jaar. 

Kan iemand me helpen? 

Een link? Een podcast? ...

 

 

bewerkt door Moeps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe gezellig mee met het dagpact.Niet dat ik zal gaan drinken, maar zit gewoon nog steeds niet lekker in m'n vel.Heel veel spanning.Denk dat ik mijn legerkistjes maar eens uit moet gaan lopen.Gisteren thuis even een paar uurtjes gedragen, maar het is een vreemde gewaarwording.Aan de andere kant geeft het ook weer heel veel steun.Laat ik mijn gevoel maar herfstig noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Allemaal 

ik zet dit verhaal ook op mijn eigen draadje 503BC83B-BD7D-4A37-A306-7B2D66EC9248.thumb.jpeg.88fee0dc3dbccaaad4eceafbe4e2ea64.jpegDit was mijn schaduw en grote vriend  2 jaar oud 85 kilo maar helaas gisteren naar de hondenhemel gegaan.

Hij had zijn rechter poot gebroken in het bos dus ik ben direct naar de dierenarts gegaan en zijn er rontgenfoto’s genomen ook meteen van zijn linkerpoot en van zijn heupen, nou daar was alles fout wat je maar kan bedenken HD in de tweede graad en artrose in zijn linkerpoot wat natuurlijk heel opzienbarend is omdat dit zich meestal pas gaat ontwikkelen rond het 4/5 de jaar en dan natuurlijk zijn gebroken rechterpoot.

Toen wist ik het al dit is einde oefening, De voor en nadelen besproken met de dierenarts en afspraak gemaakt dat ik er even over na zou denken over hoe en wat heb hem na een uur gebeld en is gisteren avond bij ons thuis gekomen en heeft hem in laten inslapen.

ik heb meerdere grote honden dus ik weet welke kwaaltjes ze kunnen ontwikkelen ze krijgen altijd hoogwaardige droogvoer,blikvoer met 85 procent vlees en elke dag vers gekookte kip en glucosamine ( voor sterkere botten en tegen artrose),gemiddeld zo’n kilo eten per dag.

Helaas voor mijn grote zwarte vriend en ook een beetje voor mij, dit is de juiste beslissing voor hem, hij is te zwaar gebouwd om dit aan te kunnen dan zou het een leven worden van pijn en ellende en dat doe ik hem niet aan. 
 
klein gedichtje (niet van mij)

"Als twee grote ogen je vragen,
help me, want ik voel me niet zo fijn,
Mag je dan, terwijl jezelf voelt 'dit is het einde' egoïstisch zijn?

Ik heb het vanaf gisterenmiddag tot de nacht op een zuipen gezet met mijn vrouw , zoon , buren en  een paar vrienden ,op een schaal van 1 tot 10 minimaal een 8 gescoord 

Ik had geen drang of behoefte naar drank maar ik besliste dat ik het op deze manier ging doen dus Bob zou je me alstublieft van het jaarpact afwillen halen en er weer opzetten met nieuwe startdatum 26-09-2024 

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde 

 

Jac

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...