Spring naar bijdragen

Donderdag 19 september 2024


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik toch nog een beetje geslapen heb. Anders ik ben nog steeds de eerste wakker op de afdeling en steeds de laatste slapen. Ik zat juist opgesloten in een gedeelte gang. Ik hoopte langs daar buiten de blok te geraken. De poetsman liet me weer op de afdeling. Met de telefoon geraakte ik niet binnen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Claudius:

Bij nader inziens heb ik  toch een algemeen nummer @Zbb Ga jij s'nachts ook op verkenning?

Nee,ik moet zeggen dat ik in het algemeen goed slaap,ik ga tussen 22:00 en 00:00 naar bed en sta rond 06:40 weer op. 
 

voorheen ging ik snachts soms nog wel heel even roken maar nu ik daar mee gestopt ben slaap ik eigenlijk wel goed door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het beloofd weer een stralende herfstdag te worden vandaag.
Dat wordt toch wel weer een dagje tuin denk ik
Gisteren voor het eerst boerenkool uit de tuin gegeten
(wel eerst 7 rupsen eruit gehaal (5 kleintjes en 2 grote)
kijken of de rest van de boerenkool het wel overleefd dan.
Hoop het wel, want ze zien er voor het eerst prachtig uit dit jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Het beloofd weer een stralende herfstdag te worden vandaag.
Dat wordt toch wel weer een dagje tuin denk ik
Gisteren voor het eerst boerenkool uit de tuin gegeten
(wel eerst 7 rupsen eruit gehaal (5 kleintjes en 2 grote)
kijken of de rest van de boerenkool het wel overleefd dan.
Hoop het wel, want ze zien er voor het eerst prachtig uit dit jaar

Herfstdag? Het is nog officieel 2 dagen zomer! 😁😶‍🌫️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel onbestemd gevoel vandaag.Koortsdromen gehad.Zo eng.Ben nu even op en probeer straks wat te eten.Nu heb ik altijd al een rotgevoel rond deze periode.Dronk het altijd weg, maar nu komt het hard aan.Sterfdag van mijn moeder vandaag.Ook mijn verjaardag is altijd beladen.Mn vriend gelukkig weer op de 0, sinds gisteren.Heeft gewerkt vandaag en ik heb veel geslapen Het is, wat het is he? Dit soort dagen horen er ook bij helaas, maar gaan ook weer over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Spirit:

Een heel onbestemd gevoel vandaag.Koortsdromen gehad.Zo eng.Ben nu even op en probeer straks wat te eten.Nu heb ik altijd al een rotgevoel rond deze periode.Dronk het altijd weg, maar nu komt het hard aan.Sterfdag van mijn moeder vandaag.Ook mijn verjaardag is altijd beladen.Mn vriend gelukkig weer op de 0, sinds gisteren.Heeft gewerkt vandaag en ik heb veel geslapen Het is, wat het is he? Dit soort dagen horen er ook bij helaas, maar gaan ook weer over!

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:
Claudius
Oskar
Fonny
Yvonne 

IJsvogel

Beetje laat maar ik doe ook mee hoor, het gaat goed en dan heb ik morgen weer een fijne dag.  Vandaag een uitje naar zee en een lunch met wijn. Maar voor mij een 0.0 en een superdagje. Bij thuiskomst even de gedachte... weekend, zal ik wijn halen. Maar nee, morgen is een stuk minder fijn dan. Dag 16 alweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de betrokkenheid! Vind ik heel lief! :heart:

Ik ben blij dat ik weer thuis ben bij mijn katten. En van iemand uit het ziekenhuis heb ik een leenfiets gekregen ook weer zo lief!

Mijn werk was niet zo lief want die willen onder het arbeidsongeval uitkomen omdat er niks bekend is van de bestuurder, dus thuis zitten is geen optie maar was het voor mij ook niet ;) Dus dat is oké. Vandaag lekker gewerkt en wel begrip gekregen van mijn klanten. Ik had al xxl handschoenen vanwege mijn nagel maar daar had ik vandaag dus ook veel aan met dat gips over mijn hand. 

Verder heb ik eigenlijk geen ongemak ervaren, behalve dat alles wat stroever en strammer gaat. Ik voel me een 80 jarige nu. Maar ik kon mijn werk goed doen. En ik ben naar huis gegaan met een pompoen uit de moestuin van een klant en een bijknipbeurt. En alle automobilisten waren ook allemaal heel beleefd. Met een half kale kop en gips om je pols schijnen mensen toch hoffelijker te worden schijnbaar.

Nou ja, dat maakt mijn hele dag helemaal oké :sun:

Terwijl ik voor het ongeval eigenlijk een beetje deprie was, ik ben blij dat ik nog steeds kan werken, voor mijn dieren kan zorgen,  dat ik hulp gekregen heb uit onverwachtse hoek wat betreft die leenfiets, dat er geen hordes mensen aan mijn deur staan nu die bezorgd zijn over mij, begrip krijg van mijn klanten en zelfs een knipbeurt heb gehad.

Als ik dat niet allemaal op mijn pad gekregen had en alleen maar de afwijzing en onbegrip van mijn baas op mijn bordje gekregen had was ik minder vrolijk geweest dan nu. Dat is gewoon ronduit lomp. Dus ik zal in de toekomst die baas ook niet meer tegenmoet komen als deze een foutje gemaakt heeft in de planning. Dan mogen ze iemand zoeken die dat voor ze op wil lossen en anders zelf kei hard werken om het te corrigeren. Zo ben ik dan wel weer hè. 

En ja natuurlijk weet ik ook wel, dat ik nu heel erg hyper en druk ben van de adrenaline dat ik zo door het oogje van de naald gekropen ben volgens vertellen. Terwijl ik alleen maar heel blij ben dat ik mijn zelfredzaamheid nog heb, ik gewoon nog voor mijn katten kan zorgen en eigenlijk vrij weinig hulp nodig heb. En gewoon door kan gaan. 

Dat blanco stukje in mijn brein is wel raar en verhalen horen over hoe het gebeurt is of wat er gebeurt is vind ik wel maf. Omdat het ook maar interpretaties zijn van toeschouwers. Het voelt een beetje hetzelfde, tenminste dat vind ik,  alsof je heel dronken was en mensen je dan vertellen hoe dronken je wel niet was en wat je allemaal fout hebt gedaan.

Alleen worden nu de dingen die je blijkbaar goed deed heel erg versterkt. En dat vind ik wel lastig omdat ik zoals toen in dronkenschap en nu in alle nuchterheid sommige dingen niet kan matchen met wat mensen zeggen over mij en hoe ik ben.

Leuk die complimenten, het streelt mijn ego, zeker als mensen zeggen dat ik een ijzeren dame ben. Maar ik vind het dan toch niet helemaal fraai om te horen dat ik zo boos op die bestuurder was en hem uitgescholden heb voor alles en nog wat. Ik herken dat wel van mezelf maar in combinatie met gewond zijn eigenlijk niet. Dan verwijder ik me graag uit de drukte en lik liever mijn wonden in de stilte. Dus waarom ik zo tekeer gegaan ben tegen die bestuurder, kan te maken hebben met al mijn frustraties die ik de afgelopen jaren al opgebouwd heb op de fiets, maar dan nog, zoek ik liever een rustig plekje op om mijn schade te bepalen dan de confrontatie op dat moment aan te gaan. 

Dus dat is raar om te horen dan, dat ik zo een driftkikker kan zijn als ik gewond ben. 

En helemaal niet raar dat ik hulp in de eerste instantie afwijs. Ik heb de tijd nodig om te kunnen bepalen of ik hulp nodig heb of niet. Dat gaat dus in mijn onderbewustzijn gewoon allemaal door. Enerzijds geeft me dat meer vertrouwen in mezelf, maar anderzijds snap ik ook dat een deeltje van mijn karakter is wat me ontzettend in de problemen kan brengen.

Heel bijzonder dus. Maar het hoogtepunt is wel, iedereen heeft er begrip voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed @IJsvogellekker bezig! Als je die wijn had gehaald had je nu en morgen spijt gehad. Nu sta je morgen lekker helder op terwijl t zonnetje schijnt. Ik heb eigenlijk nooit meer alleen thuis gedronken sinds ik hier 6 jaar geleden op het forum kwam. Mijn lastige momenten zijn in gezelschap als er onverwacht gedronken wordt en ik van te voren geen plan heb gemaakt. Als ik van tevoren afspreek dat ik 2 glazen wijn mag lukt me dat meestal wel,  maar als ik dat niet doe dan verlies ik de controle. Gelukkig nu weer bijna een maand op de goede weg. Die laatste kater was echt verschrikkelijk! Mentaal nog erger dan fysiek. @Spuden @Spiritdikke knuffel voor jullie :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...