Spring naar bijdragen

Zondag 15 september 2024


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Claudius en de rest die nog komt,

Een mooie ontdekking gedaan bij mezelf, echt het idee dat de bekende knop om is bij mij. Het laatste dieptepunt was de perfecte aanleiding. De kater daarvan zit me na een maand nog in de benen. Zolang ben ik nog nooit ‘ziek’ geweest van mijn acties.

Dat Nooit Meer!

Dat Hoeft Gelukkig Nooit Meer!

mijn nieuwe mantra

en het is met recht een opluchting, dit bij mezelf ontdekken. Zo heb ik er nog nooit ingestaan beter laat dan nooit, maar voor nu ben ik er zo blij mee

mooie zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 
Net twee cakes met amandelmeel, banaan en olijfolie gebakken. Eentje verrijkt met cacao en stukjes chocolade 100%, de ander met citroensap en -rasp en merg van vanillestokje. Laag in koolhydraten en heerlijk op momenten van zin in iets zoets. Ik vries de plakjes in. 
DAGPACT:
Claudius
Oskar
Yvonne 
Maja

Ik zit op een bankje in de tuin. De vogelgeluiden app vertelt dat het een buizerd is die zoveel lawaai maakt. Vannacht verschillende keren de bosuil gehoord. En dat in Den Haag. Blijft bijzonder.

bewerkt door Maja
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rapilos:

Wat leuk @Maja, zo bak ik mijn bananenbrood jes ook ongeveer 

Vries het ook in ( eerst in plakjes)

Lekker snoepen bij de koffie zonder schuld gevoel

Haha, ik vries de cake ook in plakjes in @rapilos. Een hele of halve cake opeten is geen straf, maar toch niet de bedoeling…😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor ‘t vragen Rosie. Ondanks alle voornemens de afgelopen maanden toch weer een paar keer lopen klootzakken met alcohol en tabak. En terwijl je enerzijds vreest allang een repeterende breuk te zijn overheerst anderzijds toch ook weer de overtuiging dit keer voorgoed aan de dwangmatigheid te kunnen ontsnappen. Hort sik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai, hopelijk heb je het binnen de perken kunnen houden. Maar je pakt de draad weer op dus dat is sowieso goed! Ik heb een maand geleden ook een flinke uitglijder gemaakt waar ik zelf eigenlijk verbaasd over was, maar achteraf gezien waren er genoeg rode vlaggen. Sindsdien weer in het gareel, maar duurt altijd een tijd voordat je je weer een beetje stabiel voelt. Ik trap er voorlopig niet meer in! Benieuwd wat bij jou de aanleiding was, of misschien was die er wel niet. Hoe dan ook moedig voorwaarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Rosee:

Sindsdien weer in het gareel, maar duurt altijd een tijd voordat je je weer een beetje stabiel voelt. Ik trap er voorlopig niet meer in! Benieuwd wat bij jou de aanleiding was, of misschien was die er wel niet.

Bij mij is het verraderlijke dat ik me altijd binnen 24 uur wel weer stabiel voel. Een duidelijke aanleiding was er bij mij niet. Althans niet voor mij herkenbaar. Ik hou het altijd maar op de kracht van de dwangmatige gewoonte van weleer. Maar misschien ben ik intussen al dermate van mijn ware gevoel losgezongen dat ik blind ben geworden voor het zien van de aanleiding.

Was er bij jouw uitglijder een duidelijke aanleiding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee, ja ik lees al weer een poosje mee en ook hier het bekende verhaal.  Geleidelijk weer meer drinken en gewoon verslaafd zijn. Zo moeilijk om de knop weer om te zetten. Nu sinds een week is hij om, en natuurlijk voel ik me meteen veel beter,  energieker, vrolijker. Bij mij is eenzaamheid en zelfafwijzing de trigger, maar ook het gevolgd dus nu al een week weer onder de mensen en veel  vrolijker want ik word depressief van drinken. En met alles wat ik weet is er toch dat stemmetje..... Straks in de vakantie..... Mijn verstand weet dat ik het dag voor dag moet doen dus dat doe ik nu. En weer hier zijn en schrijven. 

Wat was bij jou de aanleiding van je uitglijder? 

bewerkt door IJsvogel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...