Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen @Okkieen @lady jane en wie volgt! Gisteren personeelsdag. Eindigden in een café/restaurant met zelftap en een kaart met dranktegoed. Samen met de enige mede nietdrinker de kaart kunnen inwisselen voor tegoed op eigen bankpas voor frisdrank. Prima. Maar waarom geen wand met zelftap fris? Ach, niet gedronken en fris op. Daar gaat het om. Kostte me geen moeite deze keer, al betrapte ik mijzelf op scannen wie is al vroeg in de middag aan de wijn/het bier bij het lopen langs de terrasjes. Jaloers en hunkerend. Heb het geregistreerd en gevoel laten uitdoven.

Dagpact

Okkie

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Ik ben kapot. De therapie bij Hersenz is erg zwaar en bijna niet te doen. Wilde eerst morgen ook naar de dagbesteding maar zie daar toch maar vanaf.  Twee dagen hersenz, en twee dagen dagbesteding plus m'n huishouden met alles er bij is erg druk. We kijken wel hoe lang ik het vol houd. Prettige dag en genioet van de zon.

                                                                   image.jpeg.cb0371f288d911002d812f8118714451.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Wat een lastige situatie lijkt me @Maja ook dat je je dan een uitzondering voelt samen met die andere collega. Hopelijk was het wel gezellig.  Ik doe dat trouwens ook vaak, scannen wie er s middags drinkt op een terras. Al weet je het soms niet zeker vanwege het o.o bier haha. Ik kijk ook vaak wie er rookt. Maar ben er niet jaloers op, heb eerder medelijden. Maar ben er dus toch mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@Maja, ik ken dat gevoel wel hoor.
Verleden week een boottocht met diverse mensen
Borrelplank in het midden, en de koude witte wijn werd opengetrokken.
Dan vind ik dat op dat moment toch erg moeilijk.
Vriend een biertje, vrouw tegenover mij dus de wijn en lekker gezellig doen.
Waarom mag ik dan weer niet vraag ik mezelf dan zielig af.
enfin ik moet het niet mogen ook omruilen voor niet willen

Trouwens vandaag 11 maanden alcoholvrij 😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos gefeliciteerd!!! Ik vind het een hele knappe prestatie, want soms... Soms.. Is het net koorddansen... en blijf ik dan staan? Of val ik om en maak ik een uitglijder?

Gelukkig staan we steeds steviger maar soms is opeens het koord wel heel erg dun... 

Zo voelt het voor mij.. 

@bolletje je eigen ik, gaat voor therapie en voor het huishouden en voor dagbesteding hoor...

Als jezelf er aan onder doorgaat of de verkeerde afslag neemt, dan zijn die andere 3 zaken ook niet meer aan de orde... 

Is er iemand die jou mee kan/wil helpen met huishouden. Ik heb mijn zus vorige week gevraagd, ze had het al een aantal keer aangegeven maar ik vind dat ik er zelf verantwoordelijk voor ben en het voelt als falen dat ik hulp nodig ben.. 

Maar we hebben het allebei super gezellig gehad! Echt waar, hulp moet je gebruiken, niet alles zelf willen/moeten doen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje, we worden allemaal een jaartje ouder.
Ik heb sinds een tijdje wekelijks huishoudelijke hulp via de WMO.
Ik heb twee vrouwen gehad die mij niet bevielen.
Slordig, te laat komen en te vroeg weggaan.

Nu heb ik een jongeman die mij goed bevalt.
In eerste instantie voor het noodzakelijke en zwaardere werk.
En verder hoe het uitkomt.
Het stimuleert mij ook om zelf achterstallig opruimwerk of andere  dingen te doen.
Of wat voorbereiden en/of mee te helpen.
Iets voor jou?

Dagbesteding kun je misschien (af en toe) één keer per week toe.
Therapie lijkt mij wel belangrijk ook al is dat zwaar.
Wat is daar zwaar aan?

 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Freekie:

@rapilos gefeliciteerd!!! Ik vind het een hele knappe prestatie, want soms... Soms.. Is het net koorddansen... en blijf ik dan staan? Of val ik om en maak ik een uitglijder?

Gelukkig staan we steeds steviger maar soms is opeens het koord wel heel erg dun... 

Zo voelt het voor mij.. 

@bolletje je eigen ik, gaat voor therapie en voor het huishouden en voor dagbesteding hoor...

Als jezelf er aan onder doorgaat of de verkeerde afslag neemt, dan zijn die andere 3 zaken ook niet meer aan de orde... 

Is er iemand die jou mee kan/wil helpen met huishouden. Ik heb mijn zus vorige week gevraagd, ze had het al een aantal keer aangegeven maar ik vind dat ik er zelf verantwoordelijk voor ben en het voelt als falen dat ik hulp nodig ben.. 

Maar we hebben het allebei super gezellig gehad! Echt waar, hulp moet je gebruiken, niet alles zelf willen/moeten doen... 

Herkenbaar Freek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Maja:

Goedemorgen @Okkieen @lady jane en wie volgt! Gisteren personeelsdag. Eindigden in een café/restaurant met zelftap en een kaart met dranktegoed. Samen met de enige mede nietdrinker de kaart kunnen inwisselen voor tegoed op eigen bankpas voor frisdrank. Prima. Maar waarom geen wand met zelftap fris? Ach, niet gedronken en fris op. Daar gaat het om. Kostte me geen moeite deze keer, al betrapte ik mijzelf op scannen wie is al vroeg in de middag aan de wijn/het bier bij het lopen langs de terrasjes. Jaloers en hunkerend. Heb het geregistreerd en gevoel laten uitdoven.

Dagpact

Okkie

Maja

Knap van je hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

@Maja, ik ken dat gevoel wel hoor.
Verleden week een boottocht met diverse mensen
Borrelplank in het midden, en de koude witte wijn werd opengetrokken.
Dan vind ik dat op dat moment toch erg moeilijk.
Vriend een biertje, vrouw tegenover mij dus de wijn en lekker gezellig doen.
Waarom mag ik dan weer niet vraag ik mezelf dan zielig af.
enfin ik moet het niet mogen ook omruilen voor niet willen

Trouwens vandaag 11 maanden alcoholvrij 😊

Heel herkenbaar hoor en goed dat je het zo doorzet ondanks het scannen en de dachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap van je @rapilos en het blijft soms moeilijk om anderen te zien drinken. Had dit verleden week ook, tijdens een haringparty.

Haring moet zwemmen, zeggen ze dan en daar hoort dan bier bij.

Ach, het is even een momentje, maar dat gaat zo weer over. Ik ben trouwens helemaal om, wat haring betreft. Moet niet gekker worden.

Nooit geen haring gelust en nu vind ik het gewoon hartstikke lekker.

Wij hadden dit weekend een heerlijk mocktail gemaakt van vlierbessensiroop en gembersiroop. Heerlijk met bubbeltjeswater en je blijft er ook nog eens lekker fris bij!

Vandaag weer opgestaan met spanningsbuikpijn. Het was dan ook wel heel erg warm boven, in de slaapkamer.

Misschien ook teveel ijs gegeten gisteren. Beetje op letten.

Vanavond repetitie, de helft van de mannen zullen er wel niet zijn, maar wij gaan gewoon trouw. We laten ons niet kennen door voetbal.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Freekie:

 

@bolletje je eigen ik, gaat voor therapie en voor het huishouden en voor dagbesteding hoor...

Als jezelf er aan onder doorgaat of de verkeerde afslag neemt, dan zijn die andere 3 zaken ook niet meer aan de orde... 

Is er iemand die jou mee kan/wil helpen met huishouden. Ik heb mijn zus vorige week gevraagd, ze had het al een aantal keer aangegeven maar ik vind dat ik er zelf verantwoordelijk voor ben en het voelt als falen dat ik hulp nodig ben.. 

Maar we hebben het allebei super gezellig gehad! Echt waar, hulp moet je gebruiken, niet alles zelf willen/moeten doen... 

Dank je wel voor je reactie Freekie. Het is het verdomde hersen infarct dat me opbreekt. Ik heb zoals anderen met een herseninfarct  weinig energie s'ochtends. 20% doordat ik teveel prikkels krijg. Anders had ik geen probleem. Zussen hebik niet en schoonzus heeft het altijd erg  druk met werken, dus. Tja maar nogmaals dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ferrydat klinkt nog meer als een bevrijding. Ik heb er nog blowen naast/na gedaan. Dus als ik trek krijg is het niet zozeer alcohol maar dan wel een jointje roken, omdat ik daar 'minder' aan onder doorging, maar net zo hard niet meer wil als alcohol omdat ook blowen mijn leven ging beheersen.

Ben jij helemaal gestopt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Freekie:

@bolletje wie weet allemaal af van dat je een herseninfarct hebt gehad? Misschien kun je 1 daaruit kiezen? 

Ja maar iedereen heeft het erg druk Freekie. Mijn nicht help me al met  de zaken (belasting enz). Nee ik zou eigenlijk meer h.h. zorg moeten hebben , maar dat gaat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iedereen het heel druk @bolletje? Of denk jij dat iedereen het (te) druk heeft om jou een avondje of welk dagdeel dan ook even bij te springen? In 2 uur kan iemand echt heel veel doen hoor, maar misschien weten ze het niet dat jij wel wat hulp kan gebruiken?

Vaak gaat het om prioriteit... Bijna Iedereen heeft wel 2 uur tijd in de week of per 2 week.... 

Zo nou hou ik op met zeuren hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...