Spring naar bijdragen

Donderdag 13 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Drukke dagen gehad, weinig hier geweest, niet gedronken. 

Korte nacht, 5 uur slaap, na een heerlijke avond eten met een vriendin - zonder wijn en die heb ik ook niet gemist. 

En weer door naar werk. Fijne dag allemaal, duimen dat de zon zich nog even laat zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Ik heb heerlijk geslapen, wel een beetje te kort... 
Inmiddels hebben de dieren hun natje en droogje gekregen.
Ik heb mijn ontbijtje achter de kiezen, 
nog even een bakje hier neerzetten en dan aan de slag... 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

En @bolletje, het is vandaag donderdag, vrijdag moet nog komen.... 

image.jpeg.d23e457ac95e00ffc4d3ca7a0b14e22f.jpeg

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een mooi hartvol afscheid  met veel warmte en verbondenheid, geen YouTube-reclames tussendoor. Smaragd heeft gelijk, dat werd door de (hele lieve) uitvaartondernemer gecheckt. Nu ga ik het advies van Quin opvolgen en goed voor mezelf zorgen én voor m'n lief want de afgelopen dagen was ik nagenoeg gevloerd door een virusje, nu is hij aan de beurt.

Dankjewel voor al jullie lieve woorden, dat heeft me goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Yana:

Het was een mooi hartvol afscheid  met veel warmte en verbondenheid, geen YouTube-reclames tussendoor. Smaragd heeft gelijk, dat werd door de (hele lieve) uitvaartondernemer gecheckt. Nu ga ik het advies van Quin opvolgen en goed voor mezelf zorgen én voor m'n lief want de afgelopen dagen was ik nagenoeg gevloerd door een virusje, nu is hij aan de beurt.

Dankjewel voor al jullie lieve woorden, dat heeft me goed gedaan.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Gisteren om 00.45 uur naar bed gegaan en om 08.45 uur opgestaan, dat is al een verbetering, precies 8 uur slapen.
Het enige probleem is iedere keer dat ik met een diazepamkater wakker wordt.
Dat trekt gelukkig na een kopje koffie weer weg.

Straks nog een keer bloedonderzoek, leverwaarden en vitamines.
De vorige keer was niet alles goed..
De enige oplossing is dan: stoppen met alcohol en gezond eten.
Dus eigenlijk overbodig, omdat alles zich dan vanzelf weer hersteld.
Alleen extra D slikken en voorlopig nog thiamine / B1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik moet vroeger gaan slapen... Maar ik heb weer gedoe met mijn ex, die mij zit te dwarsbomen wat betreft, mijn dochter haar telefoon. 

Ik moet het een beetje van me afzetten, ik heb vanmorgen een hele boze lang lange app gemaakt, maar vervolgens niet verstuurd. 

Ipv daarvan, gevraagd waarom ze zich niet aan de gemaakte afspraken houdt? 

Leek me constructiever.. 

Gisteren voor mijn 3e afspraak bij Vnn geweest, het gaat zo goed dat we in overleg de 5 durige afspraken-sessie inkorten met 1. 

Zodoende is de volgende afspraak, de afrondende afspraak geworden. Ik ben zo trots op mezelf, toen ik in behandeling ging dmv een intake, was ik al 3 week gestopt met blowen. En drinken sinds vorig jaar september, op 1 week na rond mijn verjaardag afgelopen februari. 

Mijn zus zei, je hebt het zelf gedaan.. Ja? Ja eigenlijk wel.... Maar vnn hebben me wel nieuwe inzichten gegeven, de belangrijkste is:

Ervaring en bijbehorend resultaat uit het verleden (terugval na 1 uitglijder bijvoorbeeld) , hoeven niet perse het resultaat te zijn van het leven nu. 

Ik leg het niet echt goed uit denk ik, maar een uitglijder hoeft niet perse een terugval te worden, zoals in het verleden altijd het geval was. 

Want het Luik in mijn hoofd naar drank & drugs zit nu dicht en hoeft niet perse, open te gaan na 1 uitglijder. 

Alleen ik wist niet niet anders, omdat het altijd zo ging. Een self fulfilling prophecy

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging de vorige sessie over, ja maar wat als je wel een misstap begaat? 

Dat vond ik erg lastig om over na te denken, want op het rechte pad blijven, zit zo in mijn hoofd verankert. Dat ik daar niet over na wilde denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Freekie:

Het ging de vorige sessie over, ja maar wat als je wel een misstap begaat? 

Dat vond ik erg lastig om over na te denken, want op het rechte pad blijven, zit zo in mijn hoofd verankert. Dat ik daar niet over na wilde denken

Dit is wat ik "plan B klaar hebben" noem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bob:

Dit is wat ik "plan B klaar hebben" noem. 

Ja @Bob, daar ben ik na een geslaagde ambulante detox nu zelf mee bezig samen met mijn hulpverleners.
Vanochtend heb ik een gesprek met mijn vaste hulpverlener gehad.
Tot nu toe valt de trek wel mee, ik heb de hele week nauwelijks ergens last van gehad.
Behalve onrust en overactief zijn, zonder rust te nemen.
Een van de valkuilen voor mij is de T van HALT: Teveel doen, te weinig rust nemen.
Kortom: moeheid en even lekker weg doezelen met een fles wijn.

Vroeger of later komt er weer een stemmetje in mijn hoofd: alcohol, alcohol, alcohol.
Hoe daar mee om te gaan?
Ik heb de neiging om daar te snel aan toe te geven.
Dan volgt er een eerste uitglijder die binnen de kortste keren overgaat in een terugval.

Wat mij dan helpt is rustig gaan wandelen met een muziekje erbij.
Dat doe ik toch al bijna dagelijks, kan ook extra als dat stemmetje komt.
Dat heb ik vanochtend ook met mijn hulpverlener afgesproken.
Niet alleen als plan, maar gewoon doen.

Zo moet ik nog wat meer dingen bedenken en afspreken de komende tijd.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat je echt goed bezig bent, @Roberto.

1 uur geleden zei Roberto:

Vroeger of later komt er weer een stemmetje in mijn hoofd: alcohol, alcohol, alcohol.
Hoe daar mee om te gaan?

Mijn antwoord op die vraag is: accepteer gewoon dat stemmetje als iets wat je nog wel een tijdje bij je zult dragen, maar zonder eraan toe te geven. Het is een gevoel, net als kwaadheid, angst, bezorgdheid, noem maar op. O ja, denk je dan, daar is-ie weer. Daarna ga je gewoon verder met wat je daarvoor aan het doen was.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Francoise:

En hoe ging het daar ?

Het is nog wat wennen aan elkaar en ik had m'n aandacht er niet zo bij. Zat de wachten op de uitslagen van de tweeling. Maar ik was er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...