Spring naar bijdragen

29 mei 2024


Aanbevolen berichten

Mogguh,

Het is grijs en nat hier. Dat past wel bij mijn stemming. Ik heb zo slecht geslapen. Ik dacht dat ik alles wel onder controle had. Dan toch ineens hartkloppingen, zweten, paniek 's nachts. Voor mijn gevoel uit het niets. Ik weet niet goed of het de burn out is of komt door het stoppen met alcohol. 

Nu ja, we gaan maar weer door. Poetsdagje vandaag.

DAGPACT

Ayla89

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je dit voor het stoppen met drinken ook al? Want dan lijkt het me te maken hebben met je burn-out.

Sowieso helpt drinken daar niet bij. Lukt het je toch om een beetje trots te zijn op jezelf?

En kou en duisternis: hééérlijk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Reacher:

Had je dit voor het stoppen met drinken ook al? Want dan lijkt het me te maken hebben met je burn-out.

Sowieso helpt drinken daar niet bij. Lukt het je toch om een beetje trots te zijn op jezelf?

En kou en duisternis: hééérlijk! 

Voor het stoppen had ik ook wel zulke klachten. Erger dan nu en veel vaker dan de afgelopen tijd. Alleen verdoofde ik de onrust en paniek door (werk)stress dan altijd met alcohol. Dat heb ik nu niet gedaan. Daar ben ik dan wel een beetje trots op. Maar misschien laat je het dan beter toe, voel je het meer en is het ook moeilijker om de paniek onder controle te houden, als je niet drinkt. 

Gelukkig heb ik toevallig morgen een afspraak met mijn therapeut, dus wie weet heeft die nog tips. Ik heb trouwens daar nooit echt verteld hoe erg mijn alcoholprobleem is. Ik vind het zo moeilijk om dat ter sprake te brengen. 

Morgen heb ik een maand niet gedronken en daar ben ik wel écht trots op!

Werk ze vandaag! 

bewerkt door Ayla89
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Elonwyn:

Goeiemorgen allemaal,

Bah, weer nat buiten. Gisteren zeiknat thuis gekomen na een half uur fietsen vanaf mijn werk.

Fijne dag allemaal!

DAGPACT

Ayla89

Elonwyn

Fonny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb natuurlijk al 100 keer mijzelf afgevraagd waarom schoot ik door in drank/verdoven? Ook met psych/behandel en veel meer besproken. Die zeiden jij weet alles al dus doe het dan ook, zo waar.

Antwoord weet ik al nu. Lijkt simpel en vond het gemeen maar was wel waar.

Ik mis @harald en heel velen die ook niet meer onder ons zijn. Ook Karin/Hannah/pipi?? 

Lief kusje voor @Quinn, snap je zo goed.

En ook voor @Mai

En @CoconutWoman en velen meer die niet meer onder ons zijn of hier niet meer tikken vanwege etc..

Kan nog wel 30 namen intikken die  bv zijn overleden hier, kan er zo slecht tegen maar goed. Dat is het leven.

Maak er wat van vandaag, kan ook de laatste dag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Ayla89:

Gelukkig heb ik toevallig morgen een afspraak met mijn therapeut, dus wie weet heeft die nog tips. Ik heb trouwens daar nooit echt verteld hoe erg mijn alcoholprobleem is. Ik vind het zo moeilijk om dat ter sprake te brengen. 

 

Kan me voorstellen. Ik zou het uiteindelijk wel zeggen. Puur het feit dat je dat moeilijk vindt is al weer interessant om te bespreken.  Ze zal het volkomen normaal vinden en je begrijpen. Schaamte?  Gek dat we hulp zoeken maar dan toch hoog gaan zitten houden dat we oké zijn hè?  Alsof je met je auto naar de garage gaat voor een onderhoudsbeurt maar niet vertelt van de startproblemen.

Gefeliciteerd met een maand nuchter! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

@Ayla89 als je het je ther. wel vertelt
kunnen jullie eerlijker en beter samenwerken!
En is ermeteen een achterdeurtje weer dicht.
Elke stap voor jezelf is er een de goeie richting uit:rose:
zo ook je eerste maand! Mag je trots op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragdie:

@Reacher Ik heb liever dit nummer als het dan toch regent! Weet dat het hier niet mag muziekjes maar heb een goede dag allen. Ik ga straks naar de sauna. Heerlijk.

@Smaragdie, ik ga straks mijn cardio-training met paraplu doen in mijn moestuintje.
Met de Weather Girls in plaats van Michael Jackson.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ayla89:

Voor het stoppen had ik ook wel zulke klachten. Erger dan nu en veel vaker dan de afgelopen tijd. Alleen verdoofde ik de onrust en paniek door (werk)stress dan altijd met alcohol. Dat heb ik nu niet gedaan. Daar ben ik dan wel een beetje trots op. Maar misschien laat je het dan beter toe, voel je het meer en is het ook moeilijker om de paniek onder controle te houden, als je niet drinkt. 

Gelukkig heb ik toevallig morgen een afspraak met mijn therapeut, dus wie weet heeft die nog tips. Ik heb trouwens daar nooit echt verteld hoe erg mijn alcoholprobleem is. Ik vind het zo moeilijk om dat ter sprake te brengen. 

Morgen heb ik een maand niet gedronken en daar ben ik wel écht trots op!

Werk ze vandaag! 

@Ayla89 Mijn ervaring is wel dat het zo werkt. Ik ben vrijwel direct nadat bleek dat ik een burn out had gestopt met drinken. De paniek en het piekeren werd daardoor wel heviger en ik beleefde het ook anders. Mijn man heeft toen quasi serieus wel eens geopperd of ik niet weer kon gaan drinken. Nu anderhalf jaar later heeft alles meer een plekje gekregen. Angst en piekeren zijn er nog wel, maar het voelt toch anders. Geen idee of het komt door therapie of stoppen met drinken, maar denk dat het sowieso een kwestie is van lange adem en niet te snel te veel verwachten van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lig alleen in een hokje. Zo werkt dat in Amsterdam na het bijkomen van al die geneugtes. Daarna ga je weer door. Een ander soort sauna voor de gewone mensen denk ik.

@Quin waar  ben je??? Brinta en zware koffie en liefst een sigaar. Hou van die geur en is ook stoer. Kom op he!!!!!!!!!! Ja of nee is ook goed.

Hou je bijeen lieverd dan doe ik het ook misschien. Mis jou en spoken kun je ook verjagen! Deels, wil daar best bij helpen. WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Heb je na je nachtdienst nu gelijk een dagdienst @Smaragdie?
Of ben je weer aan het doordraaien?

Wat praat jij?? Ik ben vrij. Je kunt toch lezen? Oh nee je hebt autisme sorry. Ga je echt ook stoppen met drinken?? Ik las dat, hoeveel Diazepam en hoe is het afbouwschema? 

 

Jouw geheugen soms brrrrr

Beter om te stoppen lieverd al kan ik mij dat bij jou niet voorstellen maar goed. Verbaas mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...