Spring naar bijdragen

Zondag 12 mei 2024

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Bob:

Ik hoop niet. Ik constateer dat de natuur zo in elkaar zit. En niet alleen voor mensen die het probleem hebben alles te willen begrijpen, maar ook voor andere soorten bij wie die behoefte aan zingeving ontbreekt.

En zingeving, is dat ons ras instandhouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei hub02:

Onze leiders, de denkers, zullen wel uitvogelen wat het beste voor ons is, 

@hub02, dan moet je bij vrouwen als Indira Gandhi zijn.
Op ieder treinstation konden vrouwen terecht voor gratis vaginaal onderzoek.
Dan werden gelijk even de eileiders doorgeknipt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Unheimisch noem ik het

een soort heimwee gevoel

weg wee

enfin

het is weer rustig op de buurt

eens voelen of ik zo nog een paar uur slaap kan meekrijgen 

dat zou fijn zijn

trust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Roberto:

@hub02, dan moet je bij vrouwen als Indira Gandhi zijn.
Op ieder treinstation konden vrouwen terecht voor gratis vaginaal onderzoek.
Dan werden gelijk even de eileiders doorgeknipt.

Roberto,

Zou het allemaal niet weten, Ik ben 65 jaar, weet niet niet hoe lang ik nog moet, Ben al 35 jaar vegetarier, heb een .... jeugd gehad en heb eigenlijk nooit iemand kwaad gedaan. Ik heb nog nooit gestemd. Het zal me allemaal worst wezen, ik kan het allemaal niet helpen. Je wordt overlopen door een meerderderheid die kletst maar niet nadenkt. Ik kan er niks aan doen, die eileiders en zo. Wou dat het anders was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei lady jane:

Dom zijn is niet niet weten
dom zijn is niet weten dat je niet weet
slimme hub:rose::heart::rose:
ik hoop ooit nog wat te lezen over je date met reacher

Mijn date met Reacher is 2324, We houden je op de hoogte. De Klingeons zullen dan zijn verslagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei hub02:

Jij hoopt op meer babietjes, ik niet. Onze leiders, de denkers, zullen wel uitvogelen wat het beste voor ons is, 

Dat doen ze dus niet helaas, als ik Macron hoor over plannen voor vruchtbaarheidsonderzoek bij mannen. Want "we maken geen kinderen genoeg". Lees tussen de regels: Macron staat voor een vrijwel kansloze verkiezingsronde met meest kansrijke tegenstander extreem-rechts. Het is extreem-rechts om meer kinderen te willen baren dan "de barbaren die Europa overspoelen". Alsof we met ze gaan touwtrekken straks. De domheid druipt eraf en maakt vetvlekken op de vloer.

Dus ja ik ben op dat punt net zo pessimistisch als jij. Maar dan sta je weer vroeg op en ruikt het weer zo lekker en valt alles toch wel mee.

En mn beide dochters willen geen kinderen, dus we leveren uiteindelijk toch een positieve bijdrage aan de overbevolking. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Oskar:

Er is zoveel om te noemen dat ik tegelijkertijd schroom voel. Want je kop moet goed staan, en je zintuigen open. Mijn natuurlijke houding was ook altijd om alles direct aan flarden te relativeren. Want dat is makkelijk. En als je van daaruit over het gezang van een merel begint of een vioolconcert van Bach, dan heb je al snel de lachers op je hand. Maar hoe krijg je dus die kop en die zintuigen in de goede richting? Ik denk in elk geval (wat @Lika ook al zegt) dat je jezelf uit het middelpunt van je leven moet plaatsen. Je eigen leven alleen is strikt genomen overbodig en onzinnig. Tenzij je geld, macht en carrière oprecht als een drijfveer beschouwt. Maar daarbuiten is er zóveel te winnen, te verbeteren, te verzachten. En te genieten ook. Maar je moet jezelf eerst verliezen, om jezelf te kunnen vinden. Ofzo. Want dat is ook weer zo een halfzachte quote waar ik vroeger ernstig jeuk van kreeg.

Onze intelligentie is het probleem geworden. Eerst was dat praktisch maar dat speelt ons nu parten. Dan gaan we ergens de "zin" van zoeken, maar dat is kansloos want "zin" zou dan verwijzen naar iets groters/belangrijkers dan het hier en nu en wat is dan de zin van dat grotere? Wat is de zin van de zin van het leven? En wat is de zin van het zoeken naar het antwoord daarop?

Mijn hond zoekt ook niet steeds de zin van alles --- OK dit verzin ik want ik kan niet in die kop kijken, maar ik denk van niet. Is mn hond dan gelukkig? Nee, vaak verveelt ze zich te pletter als de rest moet werken, maar soms wel gelukkig ja, als we samen wat leuks doen. Je kan ook niet steeds gelukkig zijn want dan is het na 3 dagen saai net als in de hemel. Dan begint het tegen te vallen, terwijl na 3 dagen in de hel het begint mee te vallen 😏. Er bestaat geen geluk zonder ongeluk. Geluk begint meestal als ik uit die steriele gedachtenwereld kom en wat ga doen. Hoeft niks leuks te zijn bij voorbaat, maar het kan leuk worden als je dat zelf zo doet/vindt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei hub02:

Gisteren voor het eerst sinds bijna 10 jaar weer gedronken. Ik weet niet wat ik hier op het forum precies wilde. Maar degenen die geprobeerd hebben serieus met me te praten ( @Lika, @Dune enz) : sorry!! Ik ben hier niet trots op en ik weet niet wat me bezielde. Als ik al iets zocht in de drank, ik heb er gisteren niets leuks in gevonden. (Ook niet verwacht trouwens, en toch doen, snugger he?) En vandaag voel ik me dus echt 😒😒😒. Sommige mensen hebben meer levens nodig om iets te leren. Helaas is ook voor mij  èèn door drank vernield leven onvoldoende. Dus, sorry lieverds, komt niet meer voor. Meer kan ik er helaas niet meer van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei hub02:

Ik vraag me af of de wereld er niet beter zou uitzien zonder dat iedereen er een hoop mensjes bijzet

Ja, wat mij betreft zou de aarde heel wat beter af zijn zonder de mens. Maar we zijn er nu (ik weet niet voor hoe lang) en wat we kunnen doen is proberen om haar te respecteren.
Ook als het soms totaal zinloos lijkt om zelf je steentje bij te dragen, terwijl de wereldbevolking alsmaar groter wordt en daardoor natuurlijk alle problemen vermenigvuldigen. Ik probeer het klein te houden, te doen wat ik kan wb veganisme, dieren "redden", natuur respecteren en zo nog wat. Niet omdat ik geloof dat ik de wereld kan veranderen, maar ik kan mijn wereld veranderen. In ieder geval proberen.

bewerkt door Prana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei bumperjim:

Mijn hond zoekt ook niet steeds de zin van alles 

Die is gewoon hond. En een mier is gewoon mier.  Ik vind het wel aannemelijk dat we net zo zijn, en dat we het meest wel varen als we gewoon ons mensending doen. Onze menselijke behoeften vervullen. En geen grote dingen, maar die van nu, op dit moment. Steeds weer.  Het is nog een hele kunst om te weten wat mijn behoeften zijn, juist omdat ik er het etiketje 'zinvol' of 'bijzonder' op wil kunnen plakken.  Stemmen in mijn hoofd slaan de behoefte plat nog voordat ik me er echt bewust van kan worden. ''Nee, niks voor mij, dat kan ik niet, daar bereik ik niks mee, te simpel, ze zullen wel denken blabla'.  

@hub02 dank je voor het aansnijden, het was goed voor me om er weer even over na te denken. 

Sterkte vandaag met de kater. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Dat doen ze dus niet helaas, als ik Macron hoor over plannen voor vruchtbaarheidsonderzoek bij mannen. Want "we maken geen kinderen genoeg". Lees tussen de regels: Macron staat voor een vrijwel kansloze verkiezingsronde met meest kansrijke tegenstander extreem-rechts. Het is extreem-rechts om meer kinderen te willen baren dan "de barbaren die Europa overspoelen". Alsof we met ze gaan touwtrekken straks. De domheid druipt eraf en maakt vetvlekken op de vloer.

Dus ja ik ben op dat punt net zo pessimistisch als jij. Maar dan sta je weer vroeg op en ruikt het weer zo lekker en valt alles toch wel mee.

En mn beide dochters willen geen kinderen, dus we leveren uiteindelijk toch een positieve bijdrage aan de overbevolking. 

De Britse schrijfster Hannah Ritchie geeft met goed onderbouwde argumenten een veel optimistischer kijk op de toekomst in haar boek 'Not the End of the World' (ook verkrijgbaar in Nederlandse vertaling: 'Niet het einde van de wereld'). Ik ben het nu aan het lezen. Misschien ook wel iets voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Bob:

De Britse schrijfster Hannah Ritchie geeft met goed onderbouwde argumenten een veel optimistischer kijk op de toekomst in haar boek.

@Bob, leuke tip, ook al is die niet aan mij gericht.
Een van mijn buurvrouwen is hier mee bezig.
Zelf heeft zij een boek gepubliceerd over Griekse filosofie en minimalisme.
Als je wilt stuur ik die titel PB.
Ik wil niet openbaar traceerbaar zijn.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...