Spring naar bijdragen

Donderdag 18 april 2024


Aanbevolen berichten

Ik zit ook in de wachtkamer nu @Francoise. Dat schept toch een band.Heel mijn been verdoofd door een ruggespraak. Zwiep! Daar ging ik.  Gelukkig zit ik dicht bij de pijnstillers. 


Je bent voor mij een voorbeeld @Francoise, je bent ervoor gegaan in 2018.
Die restpijn van wat je hebt ervaren bij mensen die jou niet konden plaatsen en jouw eigen paniek van vóór je diagnose moeten een plek krijgen. 
You got this :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel een fascinerende zin, de waanzin van het leven. Wat kan een mens het zichzelf moeilijk maken hè. Fijn dat de cursus helpt Francoise, al is het maar tijdelijk. Het is zoals Rapilos ook al zegt een voortdurende oefening. De ene keer gaat het wat soepeler dan de andere keer. Zelf merk ik ook wel dat leeftijd ook wat helpt; hoe ouder ik word, hoe relaxter ik word en relativerender. Hoewel de stress er ook in kan schieten af en toe.

Ik heb net een lange ochtendwandeling gemaakt. Dat helpt in mijn hoofd een boel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Adri03:

Al eens gedacht aan cognitieve gedragstherapie?

Heb wel toendertijd psycho educatie gehad . Is dat niet nagenoeg hetzelfde ?

Het helpt allemaal wel .....tot op zekere hoogte dan grijpt de paniek mij bij de keel . Alles wat je hebt geleerd , lukt dan even niet meer . 

Tis ook gewoon een stuk acceptatie wat er nog steeds zit blijkbaar.   Ik wil gewoon mijn leven leiden zoals ieder ander , maar blijkbaar heb ik soms wat meer handvaten nodig , en dat is ook helemaal oke ..... zo zou ik dat tegen een ander zeggen althans .   Een burnout gehad en er dan weer 1 krijgen omdat je er zo bang voor bent . Pfff tis toch van de zotte ..... maar blijkbaar wel de realiteit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reacher:

Ik zit ook in de wachtkamer nu @Francoise. Dat schept toch een band.Heel mijn been verdoofd door een ruggespraak. Zwiep! Daar ging ik.  Gelukkig zit ik dicht bij de pijnstillers. 


Je bent voor mij een voorbeeld @Francoise, je bent ervoor gegaan in 2018.
Die restpijn van wat je hebt ervaren bij mensen die jou niet konden plaatsen en jouw eigen paniek van vóór je diagnose moeten een plek krijgen. 
You got this :heart:

Wat lief Reacher en wat lees je mij goed , wow :heart:

Wat heb je gedaan dan Reacher? Heb ik blijkbaar gemist .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Francoise:

Heb wel toendertijd psycho educatie gehad . Is dat niet nagenoeg hetzelfde ?

Het helpt allemaal wel .....tot op zekere hoogte dan grijpt de paniek mij bij de keel . Alles wat je hebt geleerd , lukt dan even niet meer . 

Tis ook gewoon een stuk acceptatie wat er nog steeds zit blijkbaar.   Ik wil gewoon mijn leven leiden zoals ieder ander , maar blijkbaar heb ik soms wat meer handvaten nodig , en dat is ook helemaal oke ..... zo zou ik dat tegen een ander zeggen althans .   Een burnout gehad en er dan weer 1 krijgen omdat je er zo bang voor bent . Pfff tis toch van de zotte ..... maar blijkbaar wel de realiteit 

Psycho-educatie heeft vast raakvlakken met cognitieve gedragstherapie, al zal cognitieve gedragstherapie je wellicht verder op weg helpen om anders aan te kijken tegen de wereld en de mensen om je heen, zodat je anders / lichter leert omgaan met wat je zelf zo mooi omschrijft als 'de waanzin van het leven'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aja, het eten 🙂 Buiten een derde stukje prietpraat naast het weer en de dagelijkse bezigheden heb ik mij ooit laten uitleggen dat de oorsprong van dat melden van de maaltijd hier ligt in het feit dat een alcoholist die op stoom is vaak helemaal niks meer eet. Een soort geruststelling dus.

In dat kader: ik heb vandaag een geweldige shepherd's pie gemaakt. Erg lekker. Daarbij heb ik nog even weemoedig gesnuffeld aan het glas roodwijn van mijn vrouw. Maar hey: als dat de enige prijs is die ik moet betalen voor een Gezond Leven kun je rustig spreken van een koopje.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leuk om over het koken te hebben.

dus vertel @Oskar hoe maak jij je pie?

jammer dat er geen wijn meer bijgaat.

dat is misschien mede de reden dat ik vaak kies voor aardappels vlees en groente, hollandse stijl, daarbij mis ik de wijn niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bak gehakt rul in de pan en voeg daarbij een mengsel van geraspte ui, peen en knoflook. Worcestershiresaus, tomatenpuree, verse rozemarijn en tijm erbij. Kipbouillon erover en flink in laten koken. Daaroverheen een aardappelpuree met eierdooier en flink wat kaas. Twintig minuten op 180 graden in de oven en hopsakee. Een kind kan de was doen.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-4-2024 om 14:12 zei Francoise:

Wat lief Reacher en wat lees je mij goed , wow :heart:

Wat heb je gedaan dan Reacher? Heb ik blijkbaar gemist .  

@Francoise ik heb rugproblemen. Al een paar jaar maar ik heb er niet eerder over geschreven, dus je hebt niets gemist. 
 

Ik lees je zo goed omdat ik veel in je herken. Je bent niet alleen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...