Spring naar bijdragen

Zondag 10 maart 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Lag er gisteren vroeg in na een dag hard werken. Zalig en lekker lang geslapen :heart:!!

Vandaag weer ritje naar "mijn hutje op de hei". Er moet nog veel gebeuren, maar ik geniet ervan ! 

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Beatrix,

en de rest natuurlijk.

wat heerlijk om je droom te verwezenlijken, naar je eigen hutje op de hei. Uniek in NL natuurlijk. Hoever heb je een ’naaste buur’ ik heb ook een soort van hutje op de zeeuwse klei bewoond, maar niet echt. Was een 2 onder 1 kap, waarvan we de een bewoonde, en de eerstvolgende woning lag 2 km verderop.

mooi dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Okkie
Mooi, je maakt de stap naar het dagpact!!!! 
Maar je had mij er eigenlijk niet op mogen zetten, dat geeft niet dit keer,
ik vind het al top dat je besloten hebt vandaag droog te blijven. 

Hoe was de reünie @Dune, viel het mee? 
En een tuin van 1000m2 terwijl je een hekel aan tuinieren hebt??? Goeie genade. 
Ik zou dan toch voorzichtig eens om me heen gaan kijken naar een woning op een postzegel :) 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhh daar was Yvonne al met de koffiekar jammie 

moet me nog even iets van het hart ….

het gaat inmiddels, na zoveel keer van mijn pad vallen, zoveel ellende, verdriet en …. nou jullie kennen de dieptepunten allemaal wel, heel goed met mij!

voor mij is de sleutel echt de antabus, de vrijheid is niet te benoemen, na weken gebruik van de pil is de gedachte aan drank al redelijk naar de achtergrond. Het brein lijkt te berusten in de nieuwe situatie. Er is ruimte voor leven zonder zucht. Want trek ervaar ik eigenlijk niet. 
het is zelfs zo dat ik niet eens denk aan het tellen van de vrije dagen die ik eerst als trofeeën beschouwde. Het doet er niet meer toe. Waar ik wel naar uitkijk zijn de dagen dat ik ze inneem. Want die garanderen mij weer een week droog. Het dagpact is zelfs niet nodig. Ik drink niet, op zeker.

Maar wat ik vooral wil benoemen is dit forum, en jullie lieve geweldige Frummers.
Ik heb gemerkt dat het forum mijn pad ondersteunt. Waardering en opbeuren waar ieder mens dat nodig heeft. De mogelijkheid om uit te huilen, uit de put te worden getrokken, maar zeker ook de dagelijkse prietpraat. De ruimte voor echte moeilijke momenten in het leven te delen met elkaar. Een lach en een traan, maar altijd mijn anker. Zonder jullie was ik niet op dit punt gekomen dat weet ik zeker


Dank jullie wel kanjers, uit de grond van mijn hart :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Ik heb in de laatste 2 weken ook weer gedronken en hoewel dat dan de eerste keer met 1 glas bij een aperitief goed gaat, komt de trek weer terug en ga ik heel snel vaker en meer drinken. Die rem is nu eenmaal stuk en zal nooit meer gerepareerd kunnen worden. Ik baal van mezelf want ik wist dat toch.
Snel weer naar de nul nu, voordat dit totaal uit de hand loopt. Maar weer even tellen ook. Dag 1. Gaan we het samen doen, Okkie?

Dagpact
Beatrix
Yvonne
Okkie
Prana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne, de reünie was mooi, familie is toch wel iets puurs, oude herinneringen opgehaald en dingen van de familie verteld die we niet van elkaar wisten. Hilarisch soms.

mijn tuin is in principe zo aangelegd met veel bestrating en borders met bomen. Diverse terrassen. Het valt in die zin mee qua onderhoud dat eenmaal met wat hulp van mijn kinderen in het voorjaar te doen is. De grootste ellende is het onkruid tussen de tegels. Dat laat ik vaak te ver komen zodat het straatwerk niet meer te zien is. Mijn huis inruilen… de tranen springen me al in de ogen bij de gedachte… mijn huis is mijn kasteel. Mijn liefdesparadijs waar ik met mijn lief heb geleefd. Het is een unieke plek, 200 meter bij de zee vandaan op een pracht Zeeuws eiland. De zilte lucht altijd aanwezig, de meeste zonuren van heel Nederland. Het huis met geschiedenis waar tot op de dag van vandaag het waterpijl van 53 zijn sporen heeft nagelaten, maar al 200 jaar fier overeind staat. Ik hou van dit huis, en blijf nog even :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat de reünie geslaagd was @Dune.
En als ik het zo hoor valt de tuin 100% mee. En ja, dat spul tussen de steentjes, hahaha, heel herkenbaar, maar met een onkruidbrander is dat prima bij te houden dus.

En goedemorgen Prana en Bolletje.. 
Goed dat je je weer meldt @Prana... fijn je weer te lezen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, hier ook heeeel lang en aan 1 stuk door geslapen. Wel de kiloknaller draad vergeten in te vullen. Ik heb wel op de weegschaal gestaan gisteren, gelukkig weinig verschil. 

Vanmiddag mogen de kinderen hun rapporten aan opa en oma laten.

Stomme ex had de rapporten al ingeleverd zonder dat ik ze heb gezien. Maar daar had ze natuurlijk goeie smoezen voor die ik na wat gesprekken nu eindelijk door zie. 

Ik ging teveel uit van het goede, ik wilde het ook te mooi, maar daar kom ik inmiddels op terug want ik krijg 0.0 op rekest. 

Bankrekening aan maken voor dochter met pinpas zonder mij ook inzage te geven. Maar dit is afgelopen maand ook geregeld. 

Telefoon + simkaart aan dochter gegeven zonder mij ook beheerder te maken. Maar dit is inmiddels in behandeling, donderdag hebben we hier weer een afspraak over. 

Tja, mij nergens in betrekken.. Ik ben er helemaal klaar mee. Vanaf nu wordt alles aangekaart en zie ik niets meer door de vingers. 

Iets van een boemerang die ze terug krijgt inmiddels. 

Diegene die de intake deed bij VNN heeft hier ook veel prive ervaring mee, dat was echt zo herkenbaar in wat zei allemaal vertelde. 

Zo nu eerst mijn eerste bakje, 10 uur geslapen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, al weer 12.00 uur! De tijd gaat snel vandaag… Op mijn lijstje staat de belastingaangifte voor mij en mijn moeder. Vooraf al vragen, maar eerst lijst compleet maken en dan advies vragen. Allemaal een fijne dag! 
Dagpact
Beatrix
Yvonne
Okkie
Prana

Nienes

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Met mijn ernstig verslaafde buurman leek het redelijk te gaan.
Afgelopen donderdag is hij uitgegleden, heup gebroken of gekneusd.
Hij vergaat van de pijn en weigert hulp van artsen.

Twee keer is hij van zijn slaapbank gevallen.
Gisteren heb ik hem op een matrasje gelegd.
Daar kan hij niet van afvallen.

Eten doet hij niet, alleen wijn drinken en pillen slikken.
En slapen.
Die wijn haal ik voor hem, maar overweeg om daar mee te stoppen.
Vanochtend heb ik hem een glas water gegeven.

Naast zijn bank had ik een emmer neergezet om in te kunnen plassen.
Drie keer geleegd.
En kotsbakje, omdat hij de hele dag slijm ophoest.
En toiletpaper om zijn mond te kunnen schoonmaken.

Vanaf zijn matras kan hij niet meer in die emmer piesen.

Door opioiden / obstipatie heeft hij al een week niet meer gepoept.
Naar de wc gaan lukt niet meer.
Ik heb een paar keer laxeermiddel gegeven.
Als de heleboel eruit komt tref ik hem onder de poep aan.

ps LJ, wil je niet meer op mij reageren?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto welkom hier! Mooi dat je de huiskamer hebt gevonden, neem een lekker bakkie koffie of thee van Yvonne… en laat je zondagse voornemens acties worden. Als ik het kan, kan jij dat ook!

je kan je morgrn op het dacpact melden, en eventuele twijfels hier delen. Desnoods uur voor uur. We zijn er om elkaar door lastige situaties te helpen. Dat is een beetje houvast in stuurloze tijden vind ik altijd. Zet um op en hou ons op de hoogte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom in de huiskamer @alesto.

Hier kun je alles delen, wat je dwarszit.Altijd wel iemand met een luisterend oor.

Vandaag maar eens wat eerder opgestaan, want het loopt soms echt uit de hand.

Meestal staat mijn vriend wat eerder op, maar laat mij dan liggen.

Aan de andere kant denk ik, dat ik mijn rust wel nodig heb gehad, want mijn leven is nu gewoon heel anders, in positieve zin dan.

Vanavond wokken met zoon, schoondochter en kleinkids.Gelijk ook wel leuk om even goed kennis te maken.Het voordeel is, dat we niet ver hoeven te rijden.

Het voelt wel goed om mijn familie wat dichterbij te hebben.Ook voor hun gaan dingen veranderen.Het kon ook eigenlijk niet langer zo.

Dat zal mij ook wat meer rust geven.Je wilt toch als moeder en Oma, dat het goed gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Om hier even door te gaan op een discussie op een persoonlijk draadje.
Ik zie al jaren dat er hier veel nieuwkomers afvallen.
Een aantal forumleden denken dat deze dagdraad dan een oplossing is.
Het dagelijks gebabbel over van alles en nog wat ben ik inmiddels aangewend geraakt.
Maar kan ook mensen afschrikken.
Bij de forumverslaafden dringt dat blijkbaar niet meer door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...