Spring naar bijdragen

Zondag 25 februari 2024


Beatrix

Aanbevolen berichten

en ik had je niet goed gelezen @Kohtje, werd onverwacht opgehaald voor een  film.(The Holdovers)
jammer dat we niet zonder narigheid oud kunnen worden he. Ik hoop dat je in elk geval nog met vakantie kunt
zoals je graag doet, campertje/hond(en?) en vrouw vooral ook natuurlijk. sterkte!
en was blij even het inpakken te laten voor wat het was. Ik word vaak onrustig @Lika alsof ik niets mag
vergeten. Er zijn gewoon winkels daar, maar een basisvoorraad neem ik meestal toch mee. Eenmaal onderweg
valt alles weg gelukkig en heb ik al voorpret weer. De film was erg mooi. 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane veel plezier op je trip, en lekker genieten 

@Yvonne bedankt voor de koffie, ook nu nog smaakt het lekker hoor!

@Oskar en @Kohtje welkom terug, een sterfgeval is altijd verdrietig Oskar, sterkte 

@Spirit fijn om te horen, veel plezier saampjes :heart:

@rapilos goed bezig! Je bent een mooi voorbeeld :rose:

@Zbb alles ok?

ik ga,.. niksen…. Morgenochtend opname in het ZH word mijn kleinzoon dan toch ‘gehaald’ hoop dat ik kan slapen… worden veel kindjes geboren, maar blijft een spannend wonder….

fijne avond

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Oskar, goed je weer te zien. 
en @lady janeik heb juist dat ik mijn huis heel netjes moet achterlaten voor ik wegga. Slaat ook nergens op, want als ik weg ben kan het me niet meer schelen. 
Heerlijk gewandeld vandaag. Dikke 13.000 stappen. Het groen komt zo mooi uit. Het maakt me zo blij!

Ik lig hier nu met twee honden naast me. Mijn eigen hond is wat schuchter, maar het gaat heel goed. Wat fijn is het dat we in een omgeving wonen met zo veel groen en zo weinig mensen. De hondjes tippelen heerlijk mee. Heel gezellig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rosee:

Maar wat bedoel je met soebatten? Hopelijk was dat alleen in je hoofd en heb je de verleiding kunnen weerstaan?

Nou nee, toch niet. Niet dat het weer totaal uit de hand is gelopen, maar wel een paar keer gedronken terwijl het dus de bedoeling was dat niet meer te doen.
     Ook de wisselwerking met roken - waar ik nu echt vanaf wil - valt me zwaar. Soms, als ik bezwijk voor de sigaret, schenk ik ook meteen maar een borrel in ‘omdat het nu toch niet meer uitmaakt’. Natuurlijk weet ik dat dat wel degelijk uitmaakt, maar zo werkt het blijkbaar in mijn verstoorde kukel.

Maar allez, genoeg hierover. Misschien binnenkort weer eens een draad beginnen over mijn strubbelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Lika:

O, die roken/ drinken combi herken ik zo! 

Verrot is dat hè?

Ik ben er nu van overtuigd dat alle verslavingen er gelijktijdig aan moeten. Als ik met de ene poot in de modder blijf staan kan ik wel klapwieken maar kom ik nooit echt van de grond. Zoals velen op het forum begin ik nu ook gefascineerd te raken door Jan Geurtz. De Opluchting sprak mij erg aan, en hield mij geruime tijd fluitend van het roken. Morgen ploft De verslaving voorbij hier op de mat om mijn nieuwe poging kracht bij te zetten. Ik hoop alleen niet dat ik weer moet blijven roken en drinken tot het boek uit is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Oskar:

Verrot is dat hè?

Ik ben er nu van overtuigd dat alle verslavingen er gelijktijdig aan moeten. Als ik met de ene poot in de modder blijf staan kan ik wel klapwieken maar kom ik nooit echt van de grond. Zoals velen op het forum begin ik nu ook gefascineerd te raken door Jan Geurtz. De Opluchting sprak mij erg aan, en hield mij geruime tijd fluitend van het roken. Morgen ploft De verslaving voorbij hier op de mat om mijn nieuwe poging kracht bij te zetten. Ik hoop alleen niet dat ik weer moet blijven roken en drinken tot het boek uit is.

En doe dan ook maar verslaafd aan liefde , dar heb je het helemaal door . En idd alle verslavingen gaan over hetzelfde lijntje in je hoofd . "I want it all and i want it now ".

Ik Doe op zo'n feest idd een pilletje @Rosee, had het anders echt niet volgehouden   het was geweldig , die muziek van Armin brengt je helemaal in vervoering en dan is het zo 6 uur sochtends.  Ik vind het idd wel jammer dat er dateel mensen op afkomen maar in principe minder last van dan van een verjaardagsfeestje en de hele avind socializen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder had ik een eetverslaving, die overwonnen destijds, dat werd drank, roken inmiddels vapen heeft daar altijd naast gelopen. Nu zonder drank merk ik dat ik weer meer eet.

voor mij zou het stoppen met meerdere verslavingen betekenen dat er 1 gedoemd is tot mislukken. Teveel vragen van mezelf is mijn valkuil.
De ‘ergste’ voor mij is de drank, dus focus ik me daar op om het niet nog moeilijker te maken. Voor nu prima denk ik dan

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dune:

voor mij zou het stoppen met meerdere verslavingen betekenen dat er 1 gedoemd is tot mislukken. Teveel vragen van mezelf is mijn valkuil.
De ‘ergste’ voor mij is de drank, dus focus ik me daar op om het niet nog moeilijker te maken. Voor nu prima denk ik dan

In mijn vorige alcoholvrije periode had ik dat ook. De drank was het meest destructief, van het roken wilde ik in principe ook wel af, maar dat werd in de schaduw min of meer gedoogd. Op dit moment wil ik vooral vrij zijn van alle verslaving. De patronen van mateloosheid, obsessie en dwangmatigheid  zijn voor mij exact dezelfde, en die ben ik zo ontzettend zat. Daar wil ik niet meer door geregeerd worden.

Anderzijds snap ik ook heel goed de afweging niet alles tegelijk te willen aanpakken omdat het zo al moeilijk zat is. 

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Oskar:

Ik ben er nu van overtuigd dat alle verslavingen er gelijktijdig aan moeten.

@Oskar, het is wetenschappelijk bewezen dat stoppen met alcohol en roken tegelijkertijd effectiever is dan one by one.

ps heb je dat boek GRIP uit de bibliotheek ook gelezen?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...