Spring naar bijdragen

Woensdag 27 december 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Heb me wel eens beter gevoeld....... Nog erg last van mijn rug. Doordat ik dus ook een verkeerde houding aanneem om toch nog een beetje te strompelen van A naar B, wordt het er ook niet beter op. Vannacht ook weer slecht geslapen. Zielig, zielig, zielig......:huh: En dan komt het ook nog steeds met bakken uit de hemel, waardoor de kelder inmiddels ook nog onder staat......

Zo, genoeg gemopper !!

DAGPACT

Beatrix

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Beatrix, en natuurlijk de anderen die nog langskomen,

Ik heb een heel zwak excuus,… heb me laten overhalen om te drinken, mijn dochter waar ik eerder zo sterk voor was (0,0 regel) zei ineens, ik ga wel even wat halen, klein protestje van mijn kant en was om… 

Ik baal zoooo van mezelf,.. weg 6 weken droog, zo voelt het wel. En ik voel me niet echt lekker, maar vooral heel heel moe…

teleurgesteld ook, bah bah bah. Kan wel janken….  

DAGPACT

Beatrix

Dune

Trek kwam al wat vaker om de hoek kijken, maar toegeven ging te makkelijk. Daar ben ik erg van geschrokken eerlijk gezegd

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

@Dune was dat gisteren dat je dronk?
Je hebt je helemaal niet gemeld terwijl je ervoor juist
vaak wel schreef. Dan moet er toch's morgens een alarmbel
zijn gaan rinkelen? Volgende keer maar hier komen eerst?
Dochter kan n aanleiding zijn maar zeker geen oorzaak.
Kijk of je hier wat van kan leren, en dan knietjes afvegen en doooorrrr..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter is hier met haar kinderen, (verlof van haar safehouse, met allerlei veiligheidsmaatregelen  ivm gewelddadige ex)

Ervoor had ik al een brunch voor mijn andere kinderen met gezinnen georganiseerd. Normaal ben ik daarvan al bek en bekaf.

Na gebroken nachten (baby’s worden 10x per nacht wakker) zat ik er doorheen. Intussen het gemis van mijn lief…..

mijn dochter heeft zelf ook een drankprobleem, vandaar mijn 0.0 regel. Die was door haar en mij snel omver geworpen.

nu dus de blaren (kater) en verdriet dat vooral

en moe zoooooo moe… ze gaat om 2 uur weg,… dan pak ik mijn rust wel 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ik probeer een beetje bij te lezen hier, maar dat is eigenlijk geen doen. Dus beperk ik me maar tot de afgelopen dagen en pak vandaar de draad weer op. Het niet drinken gaat me steeds beter af, maar een steuntje in de rug van hier is toch nog heel fijn. Huis ruikt nog steeds naar de gourmet van 1ste kerstdag en de achtertuin staat onder water. De kruipruimte staat ook vol tot net onder de vloer. Ik kan geen regen meer zien, wat een natte bende. 

DAGPACT

Beatrix
Dune
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilosJij ook een operatie achter de rug en herstellende. Beterschap. Ik kan inmiddels weer wat beter uit de voeten, maar moet het nog heel rustig aan doen en mijn energie goed verdelen over de dag. Doe ik het één, dan moet het ander wachten tot morgen. Maar ik ben allang blij dat ik zover ben..

@SpiritWat rot voor je van je kat. Wel netjes dat ze het komen melden. Ik heb altijd katten gehad (nu nog een oudje van 17) en er is een paar keer eentje niet meer thuis gekomen. Dan loop je weken te zoeken. Het is hard, maar jij weet nu waar je aan toe bent. Komt er nog een nieuw katje in de toekomst?

@DuneHeel vervelend dat je voor de bijl bent gegaan. Maar zoals ze hier zeggen: knietjes afvegen, uithuilen en dapper verder gaan. Je ging zo goed! Zie het als een les. 

@BeatrixSterkte met je rug. Zou een chiropractor niet kunnen helpen?

Zo, mensen. Ik ga eens wat nuttigs doen. Fijne dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

Jammer Dune maar die 6 weken zijn niet weg hé? Vandaag maar veel water drinken en goed eten. Nu is het ff moeilijk maar je kan jezelf weer oppakken. Je mag vallen als je maar weer opstaat. Baby's leren ook lopen door te vallen. Sterkte lieverd. Jij komt er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Dune:

wanneer heb ik genoeg lessen gehad? Ik baal baal baal

Dat weet je nooit van tevoren. En zelfs achteraf kun je er nooit zeker van zijn. Leven is leren.
Sterkte en niet de 'moed' verliezen maar je positiviteit van de laatste tijd weer oppikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Yana:

Ik hoop ook dat @Kohtje het vandaag droog houdt, droge voeten bedoel ik.


Haha, je doelt op de hoge waterstanden..

"Langs de rivier de IJssel zijn op verschillende plaatsen de resten van zulke stuifduinen of rivierduinen terug te zien.
De 8,5 meter hoge ´berg´ waarop in de middeleeuwen de Bergkerk is gebouwd is zo´n rivierduin, ontstaan uit opgewaaid rivierzand. Ook de de omgeving van de Lebuinuskerk en het Noordenbergkwartier zijn op stuifduinen gebouwd. Het zijn hogere gebieden langs de rivier, waar mensen in de middeleeuwen veilig waren voor overstromingen."

Ik woon op zo'n 'berg'. Niet die van 8,5 meter hoog, maar hoog genoeg om het te merken als ik op de fiets terug naar huis ga. En hoog genoeg om droge voeten te houden. Hoewel in een ver verleden, voordat er allerlei maatregelen genomen waren om het grondwaterpeil te beheersen, en ook voordat wij er woonden, het oude keldertje onder ons (jongere) huis 2x per jaar vol liep met grondwater. Maar dat hebben wij hier nog nooit meegemaakt, de afgelopen 20 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Kohtje:

Ik woon op zo'n 'berg'. Niet die van 8,5 meter hoog, maar hoog genoeg om het te merken als ik op de fiets terug naar huis ga. En hoog genoeg om droge voeten te houden. 

Dan hoop ik maar dat die 8,5 meter, waar jij dus nog onder zit, de relatieve hoogte ten opzichte van de directe omgeving is, want ik zie dat de huidige waterhoogte in de IJssel bij Deventer 6,20 meter boven NAP is, dus dan blijft er, althans op de begane grond, niet veel speling meer voor je over om droge voeten te houden :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Duneeven een :heart: onder de riem. Kan me zo goed indenken hoe je je voelt. Maar die 6 weken zijn zeker niet weg! En dit gaat weer voorbij. Dit kan gebeuren en je bent gewaarschuwd voor de volgende keer. Straf jezelf ajb niet extra door je schuldig te voelen/kwaad op jezelf te zijn.  Veel water/thee, gezond eten, sporten/heerlijke warme douche met lekker maskertje en de volgende keer hier schrijven als je weer in de verleiding komt. De kater gaat voorbij en door...:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Adri03:

Dan hoop ik maar dat die 8,5 meter, waar jij dus nog onder zit, de relatieve hoogte ten opzichte van de directe omgeving is, want ik zie dat de huidige waterhoogte in de IJssel bij Deventer 6,20 meter boven NAP is, dus dan blijft er, althans op de begane grond, niet veel speling meer voor je over om droge voeten te houden :D.

In 1995 kwam de waterstand tot 7,10 meter boven NAP, toen hadden we hier ook geen centje pijn. Volgens 'overlevering' is ons keldertje voor het laatst ergens rond 1985 voor het laatst leeggepomt. Let wel, het keldertje. De garage/werkplaats onder ons huis bleef droog en ons woongedeelte zit daar nog eens zo'n 3,50 meter boven.
Die kelder liep trouwens niet rechtstreeks door IJsselwater vol maar door opgeduwd grondwater. Dat is en was in de lager gelegen binnenstad nog steeds een veelvoorkomend euvel. 

Genoeg over dat hoogwater hier. We waren zelfs gisteren het eerste item in het 8 uur journaal. Leuk voor de stad omdat het zwermen toeristen trekt, maar het is al met al een met grote regelmaat terugkerend fenomeen dat alleen door alle aandacht enorm gemaakt wordt. Al blijft het natuurlijk toch ook wel een fascinerend fenomeen.. :)
(en lastig voor de mensen bij wie het water wel door het huis/bedrijf heen stroomt. Maar totaal onwetend en onvoorbereid zijn ze toch niet..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rapilos:


[....] het goede nieuws is, dat ik al ruim 5 maanden niets meer drink

Ja, dat is goed nieuws, maar je operatie, is dat ook goed nieuws? Is die goed verlopen? Tijdelijk kwakkelen is vervelend maar ik hoop dat je hierna toch echt weer 'over een hek kan springen'.. Maar 'neem' niet te hoge hekken, leg de lat niet te hoog. Ik gun je dat je helemaal geen hekken en latten tegenkomt, maar het kúnnen springen geeft wel rust. :heart: Beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...