Spring naar bijdragen

Zondag 19 november 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Brrr, wat is het koud als je onder je dekbed uitkomt.......

De afgelopen dagen binnen gebleven, want snotverkouden en overal pijntjes. Maar ik heb er genoeg van. Vandaag ga ik mezelf uitlaten :lol:

En daarna de beloning met warme chocolademelk !!

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ESCAPE PLAN

 

(Dit is MIJN plan, metaforen zijn voor mij helpend om gedachten vorm te geven, acties zijn die voor mij werken)

 

Weet dat de storm zich altijd eerst aandient in de vorm van een kleine gedachte…

De storm van gedachte groeit maar begint met een klein (niet onschuldig!) briesje

 

 

Dit is het moment om meteen in actie te komen!!!!

Laat het niet groeien, smoor dit in de kiem

 

* Lees de helpende gedachte

* Omarm in gedachte de voordelen

* Maar herinner je vooral de nadelen!!

* Besef dat toegeven resulteert in opnieuw gevangenschap in je eigen verslaving

* Alcoholvrijheid heeft je ontdaan van de ketens, wil ik die echt weer vrijwillig omhangen???

 

Maar besef vooral,

Als ik het stemmetje in mij (het kan en mag wel weer) voorrang geef. Ik de verkeerde afslag naar herstel zal nemen,

EN DAT IS EEN ZEKERHEID

 

Ervaringen zijn er om erbij te halen in noodsituaties.

Een groot scala aan missers, blunders, katers, walchelijk stuitend gedrag, respectloze acties. Een persoon die je echt niet wil zijn.

 

voldoende om met afgrijzen op terug te kijken.

 

Mocht dit alles niet voldoende zijn om mij bij de les te houden?

Dan is daar de video (ja deze heb ik wel bewaard) om even terug te zien met eigen ogen hoe ik erbij zag, (hing) toen ik op een laag punt in mijn leven zat!

 

En dan is er koffie!!!!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HELPENDE GEDACHTEN

 

Ongeacht hoe ik me voel het doel bereiken staat bovenaan. Als ik wat van mijn leven wil maken moet ik het nu doen

 

Zonder middelengebruik ga ik me beter voelen

 

Als ik stop met DRINKEN, krijg ik ruimte voor nieuwe dingen.

  • Van uitstel komt afstel

 

Zielig voelen mag en wat gaan doen helpt.

  • Ik zal steeds sterker worden.

 

Wat moet er gebeuren (voor onomkeersbaars) om wel te slagen??

 

Ik accepteer mijn beperkingen en daarnaast maakt iedereen fouten. 

 

Piekeren over de toekomst heeft geen zin. Ik bekijk wat ik in het hier en nu aan mijn problemen kan doen. Geen zorgen voor de dag van morgen

 

Problemen zie ik als een uitdaging. Een gelegenheid om te laten zien wat ik in mijn mars heb.

 

Ik ben een persoon van waarde, los van wat andere mensen doen of van me vinden, ook al is het natuurlijk fijn om door een ander te worden gewaardeerd en gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi @Dune! Als ik een aanvullende suggestie mag doen: je kunt ook afleiding zoeken, vrienden ontmoeten, beweging, etc. Als ik teveel in mijn hoofd zit, hoe opbouwend mijn gedachten ook zijn: het wordt uiteindelijk een discussie met mezelf over wel of niet drinken. En die discussie verlies ik. 
 

My two cents :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vamos86:

@Dune wat een mooi plan! 

Ik ben er ook weer bij vandaag dag 14. Aan de koffie lekker. Weekend bijna weer voorbij. Stiekem vind ik dat voor nu even niet erg want die weekenden blijf ik extra lastig vinden. 

We gaan er weer voor. Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

Goed bezig! 
Ik ga wandelen en nieuwe sokken kopen :)

Nu. 
Tot later! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

DAGPACT:
Beatrix
Dune
Maaike
Yvonne 
Maja

Dankjewel voor de steunberichtjes. Vrijdag was de begrafenis van mijn moeder. Heel klein, intiem. Ik voel mij geamputeerd, leeg, verdoofd. Probeer afleiding te zoeken, heb mij aangesloten bij vereniging voor wandelen en afgelopen woensdag en zaterdag gewandeld. Zodadelijk zelf een frisse neus halen en dan beginnen met administratie ordenen. Op de dag van de begrafenis krijg je de eerste brieven al binnen gericht aan de erven van. Confronterend. Ook al is het dat wat het is. Heel even ging door mijn hoofd de gedachte wijn te halen om te vergeten.  Direct weggeduwd en pot thee gezet. Gaan drinken geeft alleen extra ballast. Ik moet en ga hier nuchter doorheen. En ook het pad dat daarna volgt. Na het rauwe rouwen en praktische zaken. Iemand nog tips?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen tips @Maja. Ik heb ook niet op die manier voor een ouder gezorgd als jij. Maar ik weet wel dat het belangrijk is en blijft dat je je kunt uiten. Als je verdrietig bent, als je mist, als je boos bent etc. Als je niet voldoende mensen om je heen hebt die willen luisteren, zou je een rouwcoach kunnen zoeken. 
 

En verder. Het gemis blijft. Het is deze 5 jaar geleden dat mijn vader zijn herseninfarct kreeg. En ik mis hem soms meer dan ooit. De kleine dingen. Het is ook mooi te voelen dat ik zo dol op hem was. Hoe onmogelijk hij ook kon zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja, gecondoleerd met het verlies, tegenslagen in het leven….. sterkte,goed dat je niet hebt toegegeven aan je eerste impuls.

toen mijn man overleed, de laatste week had ik niet gedronken want moest 24/7 bij hem zijn, waken tijdens zijn laatste tijd thuis om in alle rust te sterven.

toen hij was overleden heb ik geen seconde aan drinken gedacht. Hoe dat kwam weet ik niet. Toen ik erover na ging denken, een paar dagen na zijn dood hoorde ik vooral zijn stem…. Hij zou het vreselijk hebben gevonden als ik in een bezopen fase zou raken.

Ik  wilde, nee moest! de rouw en pijn puur ervaren, veel lezen, het boekje van Jos Brink heeft mij heel erg getroost en geholpen. Maar ik ben van mening als je rouw verdoofd is dat uitstellen. 
helaas ging na ruim een jaar mijn verslaafde stemmetje mij weer een rad voor ogen draaien….

nogmaals, veel wijsheid en kracht meid :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...