Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 november 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Vannacht gedroomd dat ik aan de drank zat. Kon wel weer nu. Begon met een glas, maar stiekem bijvullen. Alles voelde levensecht, maar het ging dus ook gelijk weer mis. Ben er nog naar van. Zag het jaar niet drinken als een enorme mijlpaal. Iets waar ik enorm naar toe geleefd heb. En merk dat ik zoiets heb van en nu dan? Ga voor nog een jaar, maar voel ook wat twijfel. Alsof het niet drinken wel heel definitief is nu of zo.

Maar goed. Alles gaat door, ook het huishouden. Zo maar eens lekker aan de slag in huis en vanmiddag met de hond het bos in. Heerlijk weer hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Emmy misschien is het goed de overwegingen voor een besluit m.b.t. het tweede jaar nog eens mentaal goed op een rij en misschien ook op papier te zetten, of op je eigen draad hier in het forum. Wat wil ik met mijn leven komend jaar? Wat zijn de pro's en wat zijn de contra's van alcoholgebruik voor mij ook al weer? Welke keuzen maak ik daarin? Weet ik dat zeker of zeg ik dat nu alleen "voor de show"? Etc. Dat soort overwegingen en dan liefst een helder besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Bob:

@Emmy misschien is het goed de overwegingen voor een besluit m.b.t. het tweede jaar nog eens mentaal goed op een rij en misschien ook op papier te zetten, of op je eigen draad hier in het forum. Wat wil ik met mijn leven komend jaar? Wat zijn de pro's en wat zijn de contra's van alcoholgebruik voor mij ook al weer? Welke keuzen maak ik daarin? Weet ik dat zeker of zeg ik dat nu alleen "voor de show"? Etc. Dat soort overwegingen en dan liefst een helder besluit.

@Bob Denk idd dat dit wel een goed idee is. Ga ik eens over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gisteren een diner met mensen met wie ik een hele intense band voel. En de gedachte kwam zomaar op: ik ging een glas wijn drinken. Zonder ook maar ergens bij stil te staan. Gewoon: intoxicatie om extra open te staan voor de magie die dit vriendenclubje geeft.

Niet eens de gedachte ‘dat ene glas kan wel’ want ik was helemaal kwijt dat ik er ooit een probleem mee had. 

Ik ben nuchter gebleven. Verslaving liegt tegen je. Altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

wil even wat met jullie delen,

mijn grote verschil met mijn aanpak met mijn mislukte pogingen en nu is dat ik de trek verwacht, er niet voor wegkijk. Waar ik eerder dacht: ‘zie ik dan wel’ ben ik nu voorbereid……

ik ben tot de tanden bewapend tegen ‘het beest’ en dat vind ik een enorme opwaartse beweging in mijzelf. Ben een beetje trots ook :D

nu wachten tot hij komt, heb m nog niet gezien, maar ben er klaar voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Dune:

mijn grote verschil met mijn aanpak met mijn mislukte pogingen en nu is dat ik de trek verwacht, er niet voor wegkijk. Waar ik eerder dacht: ‘zie ik dan wel’ ben ik nu voorbereid……

ik ben tot de tanden bewapend tegen ‘het beest’ en dat vind ik een enorme opwaartse beweging in mijzelf. Ben een beetje trots ook :D

nu wachten tot hij komt, heb m nog niet gezien, maar ben er klaar voor

@Dune Hahaha, dat klinkt gevaarlijk gewapend! kick that ass!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune@Emmy

Ik verwacht de trek dinsdag weer... Dit weekend kinderen, maandagavond sporten, dinsdagavond niets gepland, dan begint het altijd dinsdagmiddags op het werk al.. De gedachten.. Vanavond lekker vrij, hele avond. Als je ook nog op tijd op bed ligt, heb je misschien wel nergens last van? 

LIEGBEEST! verslaving is niet eerlijk, je verliest op den duur altijd, want natuurlijk lig ik dan niet op tijd op bed. Ook al koop ik er 1, dan staat de deur weer op een kier met alle moeilijkheden die er weeeeer bijkomen kijken. 

Daar heb ik geen zin in

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...