Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 juli 2023


Aanbevolen berichten

Goedemorgen ikkanhet! Wat een geluk, wakker worden met alleen de gebruikelijke opstart problemen (tja, 52 jaar), zónder het kater-sausje met schuldgevoel en angstig de whatsapp geschiedenis te bekijken…

kent iemand een interessante of leuke podcast, in het Nederlands? Ga binnenkort onder het mes (niks ernstigs) en kan daarna ff niet lezen of naar scherm kijken. Heb op internet gezocht maar zag “tussen bomen geen bos”. Van vrienden kreeg ik al de tip “in de ban van rian” maar daar was ik zó nieuwsgierig naar dat ik die al gebinged heb… Bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Na een middag werken in de tuin heb ik gisteravond nog een poos heerlijk in het prieel van de vogels en de bloemen genoten. 
Geen regen hier nog. Had me er eigenlijk wel op verheugd, maar ach, 'wat niet is kan nog komen' zei mijn moeder indertijd... 
Wel aardig wat wind. 
Een druk dagje vandaag weer, de dieren hebben hun natje en droogje al gekregen, 
nu eerst een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Beatrix:

Goedemorgen iedereen hier !

Het regent hier, goed voor de plantjes. De kat is minder blij, haar ochtendwandeling schiet er nu bij in:o

Vandaag rustige dag, alleen even naar de markt nieuwe haring halen. Met 4 stuks kom ik het weekend wel door :D

DAGPACT

Beatrix

Fonny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Hier ook nog geen regen, wel harde wind en "koud". Ik denk dat de hoeveelheid neerslag tegen gaat vallen. Nou ja, dan de gieter en de slang maar vanavond. Verder rustig aan vandaag. Tekenpennen in de aanslag en daarin opgaan. 

Ik luister nooit podcasts @Bianca1, maar sterkte alvast met de operatie. 

DAGPACT
Beatrix
Fonny
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier wel regen, grijs ook, maar goed voor de natuur.
Vanmiddag verjaardag van kleindochter.
ex ook aanwezig, dus ik moet goed uitkijken, dat ik eenmaal thuis, weer geen glas neem.
Vanavond naar zus van vriend.
Blijven we eten en de kanarie mag een paar dagen logeren, als we weg zijn straks

2 appartementen verderop wordt druk getimmerd en geboord.
Net gekocht door een enthousaste jongeman.
Maar goed, als hij er maar blij mee is dan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier wel regen. Goed voor de tuin idd, maar voor het rondje met de hond wat minder…. Gelukkig houdt onze hond er ook niet van om in de regen te lopen. Best een verwend beestje wat dat betreft. Hij laat zich alles lekker aanleunen. Beetje hier liggen, beetje daar liggen, wat slapen, beetje laten kriebelen door ons. Op tijd z’n natje en z’n droogje. Wat een beestenleven eigenlijk ook ;) Kan hem af en toe wel achter het behang plakken zo vervelend, maar dan kruipt ie weer zo gezellig tegen me aan en ben ik weer helemaal om…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zonet zat ik te denken wat het verschil tussen dit forum is en de verslavingszorg.
Wij zijn allemaal verschillend, maar zitten in hetzelfde zuipschuitje en proberen daar weer uit te komen op onze eigen manier.

Hulpverleners zijn ook allemaal verschillend, met de een kan het klikken, met de ander niet.
Dat is gewoon menselijk.

Sinds ik door mijn vaste hulpverleenster overgedragen ben aan het F-team, loopt voor mij alles verkeerd.
De bedoeling was: meer structuur, minder stress, vanwege mijn autisme.
Tot nu toe is dat team voor mij compleet chaotisch, zonder enige structuur.

Maandag begint mijn vijfdaagse ambulante detox om 9.15.
Volgens hun diazepamschema moet ik om 8.00 uur 10 mg slikken.
Die diazepam nemen ze zelf mee, ik heb geen recept voor mijn apotheek, zoals bij vorige keren.

Voor dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag zijn er nog geen afspraken.
Dat betekent dat ik niet aan mijn eigen dagstructuur kan werken, iets anders inplannen voor mijn dagstructuur.

Hoe denken jullie hierover?

@Francoise, @Artemis en alle andere forumleden.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal,

Zonet zat ik te denken wat het verschil tussen dit forum is en de verslavingszorg.
Wij zijn allemaal verschillend, maar zitten in hetzelfde zuipschuitje en proberen daar weer uit te komen op onze eigen manier.

Hulpverleners zijn ook allemaal verschillend, met de een kan het klikken, met de ander niet.
Dat is gewoon menselijk.

Sinds ik door mijn vaste hulpverleenster overgedragen ben aan het F-team, loopt voor mij alles verkeerd.
De bedoeling was: meer structuur, minder stress, vanwege mijn autisme.
Tot nu toe is dat team voor mij compleet chaotisch, zonder enige structuur.

Maandag begint mijn ambulante detox om 9.15.
Volgens hun diazepamschema moet ik om 8.00 uur 10 mg slikken.
Die diazepam nemen ze zelf mee, ik heb geen recept voor mijn apotheek, zoals bij vorige keren.

Voor dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag zijn er nog geen afspraken.
Dat betekent dat ik niet aan mijn eigen dagstructuur kan werken, iets anders inplannen voor mijn dagstructuur.

Hoe denken jullie hierover?

 

Wij hebben allemaal kennis en delen deze met elkaar dat is iets heel belangrijks want samen krijg je collectieve kennis. 
 

Heb jij al uitgesproken waar voor jou de moeilijkheden zitten en stress oplevert naar het f-team? Eerder las ik ook dat er een evd aanwezig is binnen dat team, hoe is dat voor jou? 

bewerkt door Pinkman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen. ik zat vanmorgen om 8 uur al op de sportschool en ga zometeen even wat boodschappen halen voor de aankomende week. Afgelopen week heb ik het privé en op het werk best druk gehad wat ik ook goed aan mezelf merk dus ga het weekend even een versnelling lager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Pinkman:

Heb jij al uitgesproken waar voor jou de moeilijkheden zitten en stress oplevert naar het f-team? Eerder las ik ook dat er een evd aanwezig is binnen dat team, hoe is dat voor jou? 

Ja @Pinkman, via app op een deels botte manier, deels vriendelijke manier.
Deels ook mondeling op een vriendelijke manier naar beide hulpverleensters, ggz-verpleegkundigen.

Wat is een evd?

Ervaringsdeskundige.
Dat heb je eerder aangegeven, geen idee.
Ben jezelf toch?

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bianca1:

Goedemorgen ikkanhet! Wat een geluk, wakker worden met alleen de gebruikelijke opstart problemen (tja, 52 jaar), zónder het kater-sausje met schuldgevoel en angstig de whatsapp geschiedenis te bekijken

Weet precies wat je bedoeld….. hoop dat ik morgen ook zon ochtend heb….. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal,

Zonet zat ik te denken wat het verschil tussen dit forum is en de verslavingszorg.
Wij zijn allemaal verschillend, maar zitten in hetzelfde zuipschuitje en proberen daar weer uit te komen op onze eigen manier.

Hulpverleners zijn ook allemaal verschillend, met de een kan het klikken, met de ander niet.
Dat is gewoon menselijk.

Sinds ik door mijn vaste hulpverleenster overgedragen ben aan het F-team, loopt voor mij alles verkeerd.
De bedoeling was: meer structuur, minder stress, vanwege mijn autisme.
Tot nu toe is dat team voor mij compleet chaotisch, zonder enige structuur.

Maandag begint mijn vijfdaagse ambulante detox om 9.15.
Volgens hun diazepamschema moet ik om 8.00 uur 10 mg slikken.
Die diazepam nemen ze zelf mee, ik heb geen recept voor mijn apotheek, zoals bij vorige keren.

Voor dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag zijn er nog geen afspraken.
Dat betekent dat ik niet aan mijn eigen dagstructuur kan werken, iets anders inplannen voor mijn dagstructuur.

Hoe denken jullie hierover?

@Francoise, @Artemis en alle andere forumleden.

Goedemorgen, 

ik log in, 2,5 jaar nuchter en zie dat je mij quote @Roberto

Ik begrijp niet waarom, of misschien begrijp ik het wel en wil dit niet delen op de dagdraad. Kwetsbaar als ik ben op mijn pad naar wie ben ik. Ervaringen met nare mensen op dit forum vertel ik niet meer wie ik ben. Het gaat niemand iets aan. Ik bescherm mezelf. 

Wat is je Vraag @Roberto Hoe ik denk over GGZ? Hulpverleners, verslavingszorg? Jouw schema? Ik denk daar niets meer over. Voor mij heeft dat allemaal niet gewerkt. Wat wel heeft gewerkt is mijn besluit om ook echt niet meer te drinken. Geen druppel. En daar niet meer over te denken. Gewoon dom doen en niet meer over denken. Denken maakt je gek. waarom zou je steeds weer denken over dit en dat en zus en zo. Door de pijn heen. Want die pijn is er toch, of je nu wel of niet drinkt, je draagt je pijn. En als je wel drinkt wordt het alleen maar erger. 

Wat mij helpt is natuur, yoga, meditatie, rust, voor mezelf zorgen en vooral :

niemand ook maar iets laten zeggen over wat ik wel of niet moet doen. Ik weet het zelf wel. Als ik maar stil ben en naar binnen luister is daar altijd het antwoord. En drank verpest alles, dus dat niet meer doen.

Zo denk ik er over. Gewoon niet meer doen, niet meer drinken. De hongerige ziel geven wat ze vraagt, liefde en aandacht en vooral geen drank. want daar is niemand beter door geworden. 

Gemakkelijk?  Nee, hoor, ook gewoon heel moeilijk, dag voor dag en ineens ben ik 2,5 jaar verder. Nuchter dat wel. 

Joepie. 

fijne dag allemaal en heel veel sterkte Roberto.

Ik zit allang niet meer in het zelfde zuipschuitje, Ik kan wel zwemmen, lekker alleen blij met mezelf. Dag voor dag en niet meer nadenken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Roberto:

Ja @Pinkman, via app op een deels botte manier, deels vriendelijke manier.
Deels ook mondeling op een vriendelijke manier naar beide hulpverleensters, ggz-verpleegkundigen.

Wat is een evd?

Ervaringsdeskundige.
Dat heb je eerder aangegeven, geen idee.
Ben jezelf toch?

 

Ik begreep dat er in jouw team een ervaringsdeskundige zit. Wanneer dat klopt bespreek je gedachte eens met die persoon. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Ha @Artemisfijn je te lezen. 2,5 jaar. Dat is niet niets! 
 

Ik ga even opschieten. Lig nog in bed. Naar mijn moeder!

Het is niet niets, maar het klinkt flauw, het kost inmiddels geen enkele moeite. Ik ben zo goede vrienden met mezelf geworden dat ik er niet over peins om mezelf nog een keer te vergiftigen. Weer terug die hel in van katers en zelfverwijt. het is klaar en elke dag gemakkelijker 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto, probeer je eigen rigide schema's eens los te laten en hang langs je spiegel de tekst "you are totally out of control" .  Zij gaan jou helpen , vertrouw daarop .

Ik zelf vond het daarentegen erg zwaar om me te laten vertellen wat ik moet doen en laten door mensen , die een verslaving alleen maar kennen uit de boeken en ben cold Turky gestopt mbv dit forum , podcasts en lezen en een  ijzeren discipline.  Maar dat station ben jij denk ik allang gepasseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact ; 

Beatrix
Fonny
Toos
Rapilos
Prana

Goedemorgen iedereen. Kan nog net, want het is hier een uur vroeger :) Het gaat de laatste tijd met up en downs en heb me voorgenomen wat actiever op het forum te proberen te zijn. Wie weet helpt het. Ik lees nog wel af en toe mee, maar juist als het wat slechter gaat zou ik dat moeten doen. Ik zal om te beginnen mijn draadje eens gaan lezen.

Fijne zaterdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...