Spring naar bijdragen

Donderdag 29 juni 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Yvonne changed the title to Donderdag 29 juni 2023

Goedemorgen @Fonny
Hoe gaat het nu met jou? 
Ik bedoel: je hebt een paar keer gedronken terwijl je dat niet wilde, door verdriet... 
Is het verdriet weg inmiddels, of heb je een manier gevonden er mee om te gaan zodat het je minder raakt? 
Of heb je een manier gevonden om jezelf tegen te houden te drinken op grote verdrietmomenten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lekker is dat hè Toos.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het met die heel warme dagen nog redelijk koel heb weten te houden binnen. 
De temperatuur kwam op de laatste heel hete dag even op 23,5, de overige dagen was over het algemeen 22,5 de top. 
Nu is het 21, en daar zal het vandaag niet ver onder komen denk ik. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het ondanks de screens en alles in de vroegte luchten en zo toch aldoor rond de 25 26 graden. Ik heb grote ramen beneden en een schuifpui. Maar ik vond het niet zo erg en ik kan goed slapen met die warmte. Dat scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook een schuifpui en veel ramen rondom het huis. 
Maar gelukkig hebben we ook uitvallende zonneschermen, ik denk dat zij het verschil wel maken. 
Dit huis is goed geïsoleerd, en samen met de schermen, dichte vitrage en overgordijnen en luchten vanaf een uur of vijf in de ochtend bleef het lang koel. 
Ons vorige huis was nog een paar jaar jonger maar had geen zonneschermen en daar werd het uiteindelijk echt bloedheet... 
Afijn, we zijn er heerlijk weer een poosje vanaf, ik kan echt niet tegen de hitte... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al dagen met de vraag van @Roberto in mijn hoofd. 
Wat is mijn mening over Roberto... 
Ik lees jou nu inderdaad al een paar jaar. 
Als jij inmiddels al 38 hulpverleners hebt versleten.... dan lijkt dat wel wat te zeggen over jou. 
Je geeft mij de indruk dat jij vindt dat je het zelf wel weet, dat je het in ieder geval beter weet dan de hulpverlener. 
Het moet op jóuw manier. 
De hulpverlener die door een crisissituatie later kwam dan de afspraak was appte dat netjes aan jou, hij kwam dus later, wilde uitleg geven daarover maar daar had je geen behoefte aan en binnen vijf minuten stond hij weer buiten!!! Een crisissituatie is een crisissituatie, jij zou het ook fijn vinden in een crisissituatie hulp te krijgen... 
De hulpverleners geven ongevraagd informatie en advies, dat lijkt mij prima als je in een behandelsituatie zit. 
Wat is daar fout aan? 
Weet je Roberto, ik heb de indruk dat jij een hartstikke vriendelijk mens bent, heel hulpvaardig ook naar de mensen om jou heen. 
Maar je geeft mij de indruk jouw eigen wijsheid boven die van welke hulpverlener ook te stellen: behoorlijk eigenwijs dus. 
Robert, je vroeg diverse keren naar wat de mening hier op het forum over jou is. 
Ik heb hem gegeven, niet om jou te kwetsen of op je plek te zetten, neem dat alsjeblieft van mij aan. 
Je vraagt niet om advies.... dat geef ik daarom dus ook niet. 
Ik hoop dat je iets aan mijn schrijfsel hebt :rose:






 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Grijs buiten, maar hopelijk blijft het droog.
Want straks naar dochter fietsen, die woont 8 km. verderop.
Daarna wandelen en gezellig bij kletsen.

Hier in huis nog steeds warm.
slaapkamer blijft continu 26 graden, ondanks luchten de de boel dicht houden bij zon.
Niet geisoleerd de muren, dus ijskoud in de winter (noorden) en warm in de zomer
Woonkamer is momenteel 24 graden en dan staat dag en nacht het balkondeur open.
heb ook een zonnescherm, maar bij zonnig weer wordt het daar ook bloed heet (soms zelfs 32 graden )
Maar ik kan er verder goed mee leven hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yvonne:

Goedemorgen @Fonny
Hoe gaat het nu met jou? 
Ik bedoel: je hebt een paar keer gedronken terwijl je dat niet wilde, door verdriet... 
Is het verdriet weg inmiddels, of heb je een manier gevonden er mee om te gaan zodat het je minder raakt? 
Of heb je een manier gevonden om jezelf tegen te houden te drinken op grote verdrietmomenten? 

Yvonne...verdriet..mijn verdriet is niet te verwerken...ook niet met champagne of wijn..lief dat je het vraagt..:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yvonne:

Weet je Roberto, ik heb de indruk dat jij een hartstikke vriendelijk mens bent, heel hulpvaardig ook naar de mensen om jou heen. 
Maar je geeft mij de indruk jouw eigen wijsheid boven die van welke hulpverlener ook te stellen: behoorlijk eigenwijs dus. 

@Yvonne, yep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond een zeer leerzame meeting gehad.

De persoon, die ik ervan verdacht, nog volop in gebruik te zitten, heeft gisteren bekend.Hij heeft ons dus maanden besodemieterd.

Uiteindelijk besodemieterd hij zichzelf.

Tsja, met een groep vol ervaringsdeskundigen, zat dat er wel een keer in.

Ik was niet de enige, die hem verdacht.

Een goede spiegel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

Als jij inmiddels al 38 hulpverleners hebt versleten.... dan lijkt dat wel wat te zeggen over jou.

@Yvonne, met die 38 hulpverleners overdrijf ik een beetje.
Daar tel ik ook de POH-ggz, huisartsassistentes, die af en toe mijn oren uitspuiten of wratjes met stikstof weghalen, bij.
Allemaal prima, geen probleem.
En mijn tandarts en twee mondhygienistes, geen probleem.|
Drie fysiotherapeuten, geen probleem.

Pobleem zit/zat bij de MKA-poli en VNN.
De hoeveelheid hulpverleners en behoorlijke fouten in mijn dossier.
De meeste van die hulpverleners kunnen niet goed luisteren, dat is mijn ervaring.

 

bewerkt door Roberto
aangevuld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eigenwijsheid en directe manier van communiceren siert je en maakt je een interessant mens @Roberto, ik lees je graag hoewel ik me soms ook erger.

Mij lijkt het dat je nu zo onderhand je eigen gebruiksaanwijzing wel zou moeten kennen. En dus de hulpverleners kan helpen om jou te helpen.

Of tewel: stel je niet te afhankelijk of eigenwijs op, daar heeft een hulpverlener niets aan. Maar help hem of haar op weg, jij bent ervaringsdeskundige en weet (als het goed is) wat voor soort begeleiding jij nodig hebt, waar je het meest van zou profiteren. Weet je dat niet, dan is daar eerst werk aan de winkel.

Ja dat is ongevraagd advies, dat kan ik niet laten. <_<

bewerkt door Lonster1
tag werkte niet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Spirit:

Gisterenavond een zeer leerzame meeting gehad.

De persoon, die ik ervan verdacht, nog volop in gebruik te zitten, heeft gisteren bekend.Hij heeft ons dus maanden besodemieterd.

Uiteindelijk besodemieterd hij zichzelf.

Tsja, met een groep vol ervaringsdeskundigen, zat dat er wel een keer in.

Ik was niet de enige, die hem verdacht.

Een goede spiegel!

Wat een apart gedrag om dan meetings te bezoeken en zelfs daar te gaan zitten gebruiken (hij ging heel vaak naar de wc toch?) zeg......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lonster1:

Mij lijkt het dat je nu zo onderhand je eigen gebruiksaanwijzing wel zou moeten kennen. En dus de hulpverleners kan helpen om jou te helpen.

@Lonster1, dit is een hele goede opmerking.
Ik ken mijn eigen gebruiksaanwijzijng wel en moet dit vaker bij een eerste kennismaking aangeven.
Heb ik gedaan bij de arts van Transcare, helemaal prima.
Niet bij de GGZ-verpeleegkundige van Transcare.
Daar heb ik nu een behoorlijk aantal klachten over.

Ik had bij haar aangegeven dat het tussen mij en mijn eerste hulpverleenster bij VNN niet klikte.
Zij had zelf bij VNN gewerkt en vroeg wie dat was.
Omdat er over een ex-collega wel meer klachten waren.
Dat vond ik bij de beesten af.

Zo heb ik nog tig ervaringen.
Bij de intake bij VNN slikte ik nog diazepam, via mijn huisarts.
Die arts vroeg of ik die zelf kocht.
Dat is voor mij een vooroordeel / stigmatisering.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen heeft tig ervaringen, daar ben je niet uniek in.

Het doet me denken aan mijn werk. Ik werk bij een grote logge bureaucratische organisatie. Er zijn zat collega's die de kantjes er vanaf lopen, drammen, geen enkele verantwoordelijkheid willen nemen of stomme fouten maken in mijn ogen. Daar kan ik lang en breed over klagen, maar daar schiet ik niks mee op. 

In plaats daarvan zoek ik de mensen op waarmee ik kan samenwerken, en zoek ik de manieren om te kunnen werken met de mensen die het niet doen zoals ik dat zou willen. Dat is in mijn ogen de leerschool van werk of van het leven. Omgaan met jezelf en met anderen. 

Tikje belerend misschien. Maar ja je wilt weten wat we denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yvonne:

Je geeft mij de indruk dat jij vindt dat je het zelf wel weet, dat je het in ieder geval beter weet dan de hulpverlener. 

Ja, @Yvonne, dat is meestal ook zo.
Idem dito voor mijn ernstig verslaafde buurman.
Ik zie dat als onderdeel van ons probleem.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...