Spring naar bijdragen

Vrijdag 2 juni 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei Pytje:

Ik vraag me trouwens wel eens af of je hersens herprogrammeerbaar zijn: een techniek zoals EMDR, waarmee je trauma’s kunt verwerken. Maar dan op het gebied van verslaving. Een methode waarmee ik mijn hersens kan doen geloven dat er nooit een verslaving is geweest. Waardoor ik dan weer net zo onbevangen tegen de alcohol kan aankijken als ik vroeger ooit deed. Het zou het mogelijk maken om in de toekomst af en toe een glas wijntje drinken. Maar belangrijker is dat het zou kunnen helpen bij het ondersteunen op het pad naar herstel. Het zou het gemakkelijker kunnen maken en ernstige terugvallen voorkomen. Wie heeft er wel eens van zoiets gehoord?

Hypnotherapie, NLP en Voice Dialogue zijn technieken om onbewuste patronen te doorzien en los te laten. Ze worden ook zeker gebruikt bij (alcohol)verslaving. Sowieso superleuk, verhelderend en vrij makend om dat soort innerlijke reizen te maken vind ik.

EFT wordt ook gebruikt bij verslaving, ik ken dat niet zo goed maar misschien is het ook fijn om te gebruiken op het moment van craving, dan kun je iets dóen tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Yana:

Hypnotherapie, NLP en Voice Dialogue zijn technieken om onbewuste patronen te doorzien en los te laten. Ze worden ook zeker gebruikt bij (alcohol)verslaving. Sowieso superleuk, verhelderend en vrij makend om dat soort innerlijke reizen te maken vind ik.

EFT wordt ook gebruikt bij verslaving, ik ken dat niet zo goed maar misschien is het ook fijn om te gebruiken op het moment van craving, dan kun je iets dóen tenminste.

Dank je, Yana!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat om je leefstijl te veranderen je altijd bewust of onbewust bezig bent met het loskomen en aanpassen van ingesleten patronen. En dat geldt zeker bij verslavingen. Maar wars van officiële therapieën probeer ik mijn leven altijd maar gewoon in te richten volgens de richtlijnen van het GBV en te leven volgens de uitgangspunten van JBF. En dat bevalt best aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

ik meld me wat laat, maar had allerlei doe dingen te doen.
Straks even naar gemeentehuis lopen en meteen wat postzegels op de heen weg.
vanmiddag maar naar de tuin, alwaar we zondagavond een barbeque hebben voor 12 man.
Pfff...., zal wel gezellig zijn, maar weet zeker dat ik blij ben als het achter de rug is.
al dat gesjouw daar naar toe, en dan alles weer mee naar huis nemen om af te wassen en op te ruimen....
enfin, vriend vindt het het summum van gezelligheid, dus voorruit maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro, bekijk het even per uur, en slapen is nooit verkeerd… zet um op. Jij kan dit

middag allen, laat ben ik maar er al een dag opzitten. Gisteren een craving van nul. Dus eigenlijk geen craving. Gaat op en neer dus..

vandaag ook even mijn bloeddruk gemeten is al jaaaaaaren te hoog ook met medicatie.. wat schertst mijn verbazing.. en keurige bloeddruk vandaag… ga het in de gaten houden en wellicht kan ik er zelfs vanaf komen, de medicatie. Zou dit te maken hebben met mijn nuchtere zijn? Of toeval? Whatever is ook weer fijn.

dag 22 dus en mis Ties al een tijdje. 
goededag allen en vooral droog sober nuchter 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Word ik ziek, of is het echt zo koud?

Zouden het de zenuwen zijn, voor dit weekend?

In ieder geval, komt er even niets uit mijn handen, maar dat is dan maar even zo.

Raar gedroomd ook, over mijn eigen dood.Echt luguber.Moest een nummertje trekken, net als bij de apotheek.Dan hoorde je wanneer je aan de beurt was en werd je gecremeerd.Echt heel eng.Ben er nog naar van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro goed dat je luistert naar wat je nodig hebt,
komt goed!:rose:

3 minuten geleden zei Spirit:

Word ik ziek, of is het echt zo koud?

ja het is echt zo koud (en somber hier buiten)
of je ziek gaat worden, daar geeft de glazen bol geen antwoord op.
en dromen zjn bedrog he, dat weet je. soms staan ze ergens symbool voor,
maar dat is niet zomaar wat het nu voor je lijkt. Als je dood kunt gaan dan
kun je ook juist echt gaan leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...