Spring naar bijdragen

GewoonDoen 16-4-2018

GewoonDoen

Aanbevolen berichten

• 2 months later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 7 months later...

Word het niet eens tijd om de titel van dit forum te veranderen anno 2024? @moderator

Hoi allen, 

Ik heb nog steeds geen druppel gedronken, gelukkig. Ik ben alcohol de baas en ik kan steeds beter overweg met het ego!

In deze tijden van affirmaties, wakker wordende personen, mensen die zichzelf weer ontdekken en weer weten wie ze waren voor dat ze aan de alcohol begonnen, die ontdekt hebben dat ze geprogrammeerd worden door woorden en omgeving enzo.

De mensen die hier nog elke dag komen en die maar niet van de alcohol afkomen. Ook zij worden nog elke dag geprogrammeerd door alleen al de titel. Alcohol de Baas.

Het is geen hele zin, het is een programmatie, niet bewust gedaan, maar je bent er onbewust zeer gevoelig voor. Het ego en de alcohol(producenten) is/zijn daar zeer blij mee.  Een hele hoop mensen (ego's) zullen nu denken.........

Maar hoe worden trucs uitgevoerd? Reclames? Zinnetjes/woorden komen voorbij en jij staat voor de schappen en gaat toch iets kopen wat je nooit gekocht zou hebben. Of je zegt de juiste namen, omdat je onbewust in de studio langs posters bent gelopen waarop precies dat staat, wat de magiër in zijn toverhoed heeft zitten.

Verander de titel in: Ik ben alcoholdebaas of ik ga alcohol de baas zijn. Als je het eenmaal de baas bent, kun je de titel beter handelen, maar dan kom je ook niet meer of bijna niet meer op het forum.

Heel veel liefs van mij.

GewoonDoen

Ik ben alcoholvrij 💕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi te lezen dat je inmiddels al zo'n tijd droog staat, dat jij alcohol de baas bent. 

Maar met jouw stelling dat 'wij' geprogrammeerd worden door de titel van dit forum ben ik het totaal niet eens. 
Taalkundig is er helemaal niets mis met de titel. Had er gestaan 'Alcohol, de Baas' ja dan zou je dat je het gevoel kunnen geven dat alcohol de baas is. 
En ook jouw aanname dat mensen die daadwerkelijk alcohol de baas zijn hier niet of bijna niet meer zouden komen klopt in mijn ogen echt niet. 
Ik 'ken' hier toch wel aardig wat personen die op dit forum met grote regelmaat posten en die al jaren alcohol de baas zijn. 
Laat 'Alcohol de Baas' lekker gewoon simpel 'Alcohol de Baas' blijven... 

Maar nogmaals: top dat jij nu al dik 6,5 jaar van het goedje afblijft. 
Een mooie steun in de rug voor de mensen die nog niet zover zijn maar ook op dat punt willen komen....

bewerkt door Yvonne
Komma verkeerd geplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij was ook ik. 

Ik "ken" ze ook.

En de titel...probeer het eens een poosje uit voor de spiegel.

En maak dan de keuze op wat je wilt

Alcohol de baas of ik ben alcohol de baas.

Ken je het liedje van Harry Jekkers. Ik hou van mij?

Wat je uitzend, krijg je terug, probeer het eens een paar keer. En voel wat het met je doet.

GewoonDoen

Ik ga weer verder, veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik van de week met het woord mijlpaal. Ik voelde hem en hij sloeg in als een bom. Dat is een paal die je een mijl ver weg zet en naar toe werkt. Ook met net-werken en ver-bindingen had ik dat.

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig en ben uit mijn vastgeroeste patronen aan het komen om te gaan vliegen. De deur staat wijd open......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-11-2024 om 11:02 zei GewoonDoen:

De mensen die hier nog elke dag komen en die maar niet van de alcohol afkomen. Ook zij worden nog elke dag geprogrammeerd door alleen al de titel. Alcohol de Baas.

is dat een vraag of een invulling van jou? Ik heb nog nooit de titel gelezen/geinterpreteerd zoals jij dat doet. En je kunt ook adb zijn als je niet de 0 aanhoudt, dat hebben mensen hier ook bewezen. Iedereen gebruikt het forum op zijn/haar eigen wijze. En fijn dat jij nog steeds niet drinkt, dat is de belangrijkste boodschap die ik hier las.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...