Spring naar bijdragen

Voorstellen, ervaringen delen


Sunflower31

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

na maandenlang meegelezen te hebben heb ik vandaag de keus gemaakt om te stoppen met drinken. Ik vind dit ontzettend spannend en typ dit ook met trillende (katerhandjes).

 

ik zal kort uitleggen wie ik ben en wat ik dronk, ik ben een vrouw van inmiddels 31, jaren geleden gestopt met drinken, en vorig jaar toch weer terug gevallen. In het begin uiteraard weinig alcohol, maar zat binnen no time weer op mijn oude aantal glazen. Nu is het zo dat ik niet elke dag drink, zoals vroeger. Maar twee a drie keer per week. Maar hier komt ie, als ik dan drink, dan drink ik extreem veel en vanaf de ochtend al. Ik heb nu een binge van 2 dagen erop zitten, waarbij ik dus ook niet eet, je kunt je voorstellen hoe ik me nu voel. 
 

vanochtend besloot ik dat dit niet zo langer kan, en ik voorgoed wil stoppen. Het lijkt mij ook een goed idee om als stok achter de deur hier regelmatig mee kom schrijven. 
 

Ik ben oprecht heel benieuwd naar al jullie verhalen, in het bijzonder hoop ik ook op ervaringen van andere die binge drinkers waren, en hoe jullie uiteindelijk de knop om hebben gezet. 
 

lieve groetjes,

sunflower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom sunflower. Zo te lezen heb je eerder met dit bijltje gehakt, dat kan helpen want je weet hoe je je toen voelde. 

Goed idee om hier te schrijven, zo kun je zelf ook terug lezen. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met dagelijks alcohol drinken. Geen binger, ik stel me zo voor dat je dan totaal van de wereld bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Lonster1,

 

wat goed dat je al een aantal jaar geleden gestopt bent! Mag ik vragen hoeveel je dronk? 
 

het gekke is dus dat ik nog nooit een black-out heb gehad, dus dat zegt wel iets over mijn tolerantie, het is meer dat zodra ik een glaasje aanraak het einde zoek is. Vandaag dus niets aanraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Sunflower!
Hier ook geen binger, en helaas schrijven de bingers van dit forum weinig meer hier.
Maar ze waren er wel en het lijkt mij ook een heel andere verslaving dan hoe ik het zelf heb ervaren.
In wezen is de oplossing voor ons allemaal; de eerste niet nemen, en dat bevalt mij persoonlijk prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane bedankt voor je welkom. 
 

ik denk persoonlijk dat een alcoholverslaving, ongeacht de vorm uiteindelijk voor iedereen om hetzelfde draait, en dat is drinken. En precies zoals je zegt, de eerste niet nemen. Dat is wat ik wil gaan doen, elke dag weer. Wellicht hou ik dit forum aan als een soort dagboekje, ik heb onzettend veel verhalen hier gelezen de afgelopen tijd, en ze brengen me oprecht heel veel hoop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Mariann 

hiervan ben ik mij behoorlijk bewust, ben nu bijna 24u geleden gestopt met drinken, heb op dit moment natuurlijk wel de welbekende kater, en flink last van mijn maag. Maar ik hoop dat dit na een nachtje slapen al een stuk minder is. Wel veel paniek vandaag, vanwege schaamte etc. Dus probeer zoveel mogelijk in het huishouden te doen. Ben vandaag ook met de hond buiten geweest en heb verse groentensoep gemaakt, lekker gezond en het ligt niet zo zwaar op de maag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was wel een binger, en ik zeg nu was, maar het is voor mij vandaag dag 5 na een terugval, nadat ik jaren de boel op orde had.

Ben nu net weer een beetje lichamelijk op de been na een periode van 4 dagen drinken en ben bezig psychisch orde op zaken te stellen om ervoor te zorgen dat dit de laatste keer was. 

Ik weet dus heel goed hoe rot je je nu voelt, wees lief voor jezelf, drink heel heel veel water en probeer iets te eten. 

Je bent niet alleen! Hou je taai! Op naar een droog leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sunflower , ik was ook een binger , inmiddels bij 5 jaar droog . Ik dronk ook 2 a 3 keer per week , meestal totdat ik out ging .  Ik had dus wel black-outs en wist niet meer wat ik had gedaan of gezegd , vreselijk.  Erg gênant.   Op een gegeven moment raakte ik in een burnout en kreeg antidepressiva , de black-outs waren meer en heftiger.  Ik hoorde achteraf dingen ...... . Ben toen gewoon Cold turky gestopt . Ben hier veel gaan lezen en schrijven . Heel veel boeken verslonden over verslaving.  Hier actief blijven heeft mij enorm geholpen.  Gun het jezelf om te gaan leven ipv overleven met dat gezuip . 

Veel succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ties @Francoise,

 

ontzettend bedankt voor jullie berichtje, ondanks dat ik het niemand gun, vind ik het toch fijn om een beetje herkenning te vinden met betreft extreem veel drinken in een relatief korte periode. Mag ik jullie vragen hoeveel jullie dronken? Bij mij was het helaas wel 20+ eenheden. Begint dan in de ochtend al, en dan wordt ik uiteindelijk moe, ga ik slapen, sta ik weer op, ga weer drinken en dat zo de hele dag door. Een slokje wijn of andere drank is voor mij gek genoeg het recept om niet te kunnen stoppen. 
 

eten is nu nog lastig, maar probeer er zoveel mogelijk in te proppen. Vanavond voor het slapen gaan neem ik een halve lorazepam zodat ik in ieder geval een goede nachtrust heb. En morgen zien we wel weer verder. 
 

Ik heb het boek van Jan Geurtz, verslaving de baas. Die wil ik vanaf morgen gaan lezen. En elke dag een update naar jullie toe. 
 

@Ties super trots op je dat je toch weer gestopt bent! We moeten volhouden❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een bing dag had dan meestal 2 a 3 flessen wijn of 8 - 10 bier. Meestal begon ik dan s middags of s avonds en ging ik de dag erop door.

Dat had ik dan 1 a 2 keer in de maand. 

Wat mij nu ik net weer een terugval heb gehad na heel lang droog te zijn geweest (toch wel 2 jaar ofzo, ik wilde nooit tellen omdat ik dan het gevoel had dat ik aftelde naar een terugval) beangstigd is dat ik zo impulsief kan besluiten om drank te halen.... En dat kan ook zo makkelijk in de grote stad, tot diep in de nacht. 

Daarom ben ik me nu aan het voorbereiden op wat ik ga doen als ik weer die urge krijg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je trek krijgt kun je je hier melden op de dagdraad , afleiding zoeken en drinken aande halt triggers : hungry, angry , lonely en tired .  Lees wat voor ellende drank veroorzaakt en wat je allemaal kapot maakt .  Zeg tegen jezelf 'vandaag drink ik NIET "! Dag voor dag , of anders zelfs uur voor uur en zet een eierwekker .  

Ik dronk meestal 2 a 3 wijn of anderhalve port fles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier zonnebloem. Ik was ook een binger geloof ik. Of nou ja, ik benutte op het laatst gewoon alle moment dat ik in de schaduw kon drinken. Toen ik op mijzelf woonde van vroeg in de ochtend tot diep in de dag. Later, met vrouw en kinderen, op de momenten dat er verder niemand thuis was. Dan maakte ik hele berekeningen hoeveel ik kon drinken om toch weer een beetje toonbaar te zijn als ik weer onder de mensen moest. Dat was een gedoe joh. Nu inmiddels 3,5 jaar droog. 
 

Hoe gaat het nu met je? Dat begin maken, het patroon doorbreken, is altijd lastig. Als je het bootje eenmaal op een andere koers hebt gaat het steeds makkelijker, en soms zelfs helemaal vanzelf is mijn eigen ervaring. Succes ermee. Blijf schrijven. Ook als het rot gaat. Want de momenten dat je gaat denken: flikker allemaal maar lekker op ik doe de gordijnen dicht en schroef weer lekker een paar flessen open, zullen zeker komen. Laat je niet in de luren leggen. Je mag wel falen, als je maar blijft strijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Sunflower31

Fijn dat je hier bent:)

Als ik drink dan is ook het einde zoek. Of dat kan het zomaar zijn.  Ik weet van te voren niet of ik het bij 1 glas ga houden of dat het er 20 worden.  Vooraf controle uitoefenen kan door het niet in huis te hebben, maar op feesten waar genoeg is om door te blijven gaan en er niet op je lijkt te worden gelet kan ik vooraf mezelf nog zo ernstig hebben toegesproken, ik ben op een gegeven moment strontlazerus, de volgende dag dood en doodziek en ik schaam me weken daarna de ogen uit de kop.  Dat maakt dat ik het wel weer een tijdje uit mijn hoofd laat, en dat wekt de schijn van controle.  De schaamte is echter een onderdeel van de cyclus.  Schaamte houdt me kunstmatig braaf. Braver en onderdaniger dan ik ben en dat gaat knellen.  Zodra de schaamte is weggeëbt (en dat doet ie gelukkig altijd) komt er een soort fuck-it mindset voor in de plaats.  'ik mag toch wel een keer... enz'. 

Jan Geurtz' benadering sprak mij erg aan.  Hij maakt van het vastlopen in een verslaving een mogelijkheid om persoonlijk te groeien waardoor je er iets aan hebt op alle levensgebieden.  Weg van de schaamte en de zelfafwijzing. 

Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom sunflower, 

de eerste stap is al gezet en daar mag je trots op zijn! 
Ik was geen binge-drinker maar dronk wel dagelijks 3/4 glazen of een hele fles wijn. 
 

wat mij de eerste weken ontzettend heeft geholpen is alles verslinden wat er te lezen/ horen valt en er met iemand dagelijks over praten ( in mijn geval m’n ouders en m’n partner ).
 

er zijn veel goede boeken en podcasts. Voor jou zou ik het boek van Bryony Gordon - Glorious rock bottom aanraden. Deze vrouw was ook een binge-drinker en heeft haar ervaringen prachtig beschreven én hoe zij met hulp nuchter werd. 
 

ik wens je veel wijsheid en sterkte en blijf vooral van je afschrijven! 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Als eerste wil ik jullie bedanken voor de moeite die jullie nemen om te reageren, vind ik echt ontzettend lief! 
 

Ik kan op dit moment niet op iedereen apart in gaan, maar wilde jullie laten weten dat het ‘’goed’’ gaat. Heb nog steeds wel last van wat lichamelijke klachten, maar tis al een stuk beter.

Vanavond zal ik proberen te reageren op ieder apart. ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sunflower voel je niet verplicht om op alle berichten te reageren. Het is ook voor anderen prettig om te lezen, maar ook om te kunnen schrijven. 

Ik voel mezelf geen bingedrinker omdat ik niet drink tot ik out ga, of meteen drink als ik opsta. Maar als ik de definitie opzoek van een binge drinker dan was ik het wel. Het gaat niet per se om enorme hoeveelheden, maar het snel naar binnen werken van drank;  binnen twee uur vier bier of wijn drinken (voor een vrouw). Ik dronk 1 fles wijn per dag (meestal ook binnen twee uur) en in het weekend meer. En soms op een feestje of met sommige vrienden, bijna tot ik neerviel en ook black outs had. Die drang voelde heel destructief. 

Zoals Etty schrijft zie ik het loskomen van die drang ook als een leerproces voor mezelf. Een positieve ontwikkeling die niet altijd makkelijk is, want je kunt je niet meer verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sunflower, de kop is weer af voor je! Voel je je weer wat beter?

Ook ik weet niet zo goed wat binge drinken is. Ik was meer zoals Lonster: elke dag een flinke hoeveelheid, maar dan in de avonden of in ieder geval na vijf uur over het algemeen. Maar dan wel de hele dag ernaar uitkijken natuurlijk! En ‘s ochtends over het algemeen brak en veel schuldgevoel. Dat hield me dan even (een paar uur) weg van de alcohol.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

Gisteravond kreeg ik onverwacht visite, en daarna was ik zo moe, dat ik het niet meer kon opbrengen om hier nog te gaan schrijven. 
 

lezen doe ik wel veel hier, ben denk ik over het algemeen sowieso meer een lezer. 
 

Maar ik kan jullie vertellen dat ik nog steeds niets heb gedronken! ( whoo) gisteren wel een moment trek gehad, maar ben toen maar lekker lang gaan douchen. 

Jullie zullen het nooit geloven, maar visitelief die gisteren kwamen, kwamen ook met cadeautjes omdat ik ze onlangs geholpen heb. 3 flessen speciale rum…. Zowel voor mij als mijn man, wat moet ik daar nou mee? Weggooien is geen optie, dat is niet eerlijk naar mijn man toe, die wel normaal kan drinken. 

Lichamelijk merk ik dat het dit keer langer duurt om op te knappen dan de vorige keren, ben nog steeds niet helemaal lekker, en die droge mond, daar is niet tegenop te drinken. 
 

Wat betreft het bingedrinken, ik denk dat er meer zijn die dat doen, zonder dat ze het realiseren. Als je twee flessen wijn in een avond drinkt, dan is dit ook een binge. Het zijn toch zo ongeveer 14 eenheden in die flessen. Ik heb alleen dat als ik drink, het de hele dag door flink is. 
 

@SoberMummy boek heb ik gisteren gelijk besteld, ben er erg benieuwd naar! 
 

@Ties ben benieuwd hoe het met jou gaat! 

 

 

bewerkt door Sunflower31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Balen Sunnie, maar niks meer aan te doen. Opkrabbelen, met het hoofd schudden en verder maar weer, op het pad dat je al was ingeslagen. Voorwaarts!

Dat van de drank afraken gaat altijd met vallen en opstaan. Daar weet iedereen hier op het forum over mee te praten. Niet over gaan wanhopen, want dan krijg je weer trek en zo blijf je eindeloos bezig. Als wij drinken drinken wij veel en krijgen daarvan weer vreselijk spijt en koppijn. Ja, een kwestie van de eerste niet nemen. Dat is de theorie. De praktijk is natuurlijk weer eens een stuk ingewikkelder. Nu eerst maar eens ontnuchteren. Daarna kun je in kaart gaan brengen waaruit voor jou de verleidingen bestaan om naar de fles te grijpen en daarmee aan het werk gaan. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je toch komt “inchecken”! 
ging het allemaal maar zo vanzelf hè.. maar het is een hobbelige weg jammer genoeg. Maar wel 1 die met de tijd ( vindt ik) steeds gemakkelijker wordt. 
 
Soms is een kleine aanleiding al genoeg om ons van de wijs te brengen, en het is een hele kunst om de triggers te herkennen en daarmee om een andere manier mee leren om te gaan. 
 

Stapje voor stapje, dag voor dag :)! 
Sterkte !! En blijf vooral inchecken !
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een binger @Sunflower31 dus ik neem geen eerste meer. Nu met het mooie weer vind ik dat ergens nog wel moeilijk maar ik geniet nu ook van een tonic met citroen. Ik weet dat als ik er 1 neem dat mijn hoofd “ontploft” .. bom gaat af van yes there we go! En daar ben ik een paar keer ingetrapt door de jaren heen. Dus 0. En dat is prima. Weet je de rust eerst in je besluit vinden is belangrijk. En iets anders zoeken. Wandelen sporten fietsen breien tuinieren lezen. Dat helpt mij. En ik sta iedere dag nog steeds trots op. En helder en fris. Ik gun jou dat ook zo. Kom op! Ik kan het, jij ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...