Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 februari 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Heel lang geslapen.Eigenlijk gisteren in slaap gevallen na het eten, rond 9 uur.

Zal het wel nodig gehad hebben.

De pijn is minder, maar kan nog niet zonder paracetamol.

Vanavond ook geen clubavond.

Het is even, wat het is.

Wel heel veel dorst, dus drinken maar.Had zelfs een fles tonic naast m'n bed staan.

Dat deed ik vroeger alleen, als ik had gezopen, voor de nadorst.

Tijden veranderen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, ik heb tegenwoordig ook een fles water naast mijn bed staan hoor... Van normaal nuchter slapen krijg je ook zeer zeker dorst! 

Wij hebben ook al weekend, kinderen waren om 12 uur vrij en ik was vanmiddag zo moe dat ik eerst een uur-of-wat geslapen heb zal wel door het gedoe op mijn werk komen van vanochtend en door het overmatig poetsen van gisteren.. 

DAGPACT:
Beatrix
Fonny
Mariann
Yvonne
Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat poetsen nou een vervelend ontwenningsverschijnsel van niet drinken @Freekie?

Hier is het inmiddels voorjaarsvakantie, maar bepaald nog geen voorjaar. Op het schoolplein zeggen de ouders dan altijd tegen elkaar dat hun kinderen ‘er wel aan toe’ zijn. Zelf merk ik eigenlijk nooit verschil, onze jongens stuiteren gewoon door. Op de één of andere manier worden ze ‘s avonds ook nooit moe. Maar als je ze op gegeven moment maar gewoon op bed legt slapen ze binnen twee minuten.

Mooie vooruitzichten: vanavond naar Het Kasteel, twee dagen werken en dan een weekje op vakantie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt wat een zooi hier. Voel me echt K*&*te hier. En het eind is nog niet in zicht zeggen de artsen. Ga ook echt niet van kwartier tot kwartier hier vermelden wat ik eet en wat ik doe...wordt hier wel gedaan zie ik...moet er zelf uitkomen. 

Wat verwacht ik dan wel? Echte feedback om juist nu van de drank af te blijven. Ik zit nu op 75 dagen, rem zit op het randje. Mijn gezondheid heeft denk ik momenteel ook veel te maken met het "tussen de oren " zitten. Ik weet het niet. Ben vooral ook erg moe....alles is me teveel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Toos:

Echt wat een zooi hier. Voel me echt K*&*te hier. En het eind is nog niet in zicht zeggen de artsen. Ga ook echt niet van kwartier tot kwartier hier vermelden wat ik eet en wat ik doe...wordt hier wel gedaan zie ik...moet er zelf uitkomen. 

Wat verwacht ik dan wel? Echte feedback om juist nu van de drank af te blijven. Ik zit nu op 75 dagen, rem zit op het randje. Mijn gezondheid heeft denk ik momenteel ook veel te maken met het "tussen de oren " zitten. Ik weet het niet. Ben vooral ook erg moe....alles is me teveel...

Ik denk dat het vermelden van wat men gaat doen betekend; hoe je je leven invult zonder de booze. Je houdt dan immers tijd over en tegelijk is het afleiding zoeken. je levensstijl veranderd mee.
Eten vermelden is ook zo een ding; sommige mensen eten niet (meer) wanneer ze drinken. Daarbij is koken en eten afleiding en tegelijkertijd voor jezelf zorgen (mist je verantwoord gezond en met mate eet)

En dan is het ook nog zo dat een volle maag de dorst vaak trek in alc. verminderd.

Je zegt dat je moe bent en alles teveel is, dan kun je toch gewoon afstand nemen en je rust pakken? Je grenzen aangeven. Waarom dan nog eroverheen gaan met drank?
Drank brengt in werkelijkheid geen rust want anders was je niet hier op dit forum gekomen.

bewerkt door Remi1
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remi1Ik bedoel de zooi in mijn leven, niet hier op dit forum (ter ver duidelijkheid) Eigenlijk dat ook weer niet, want ik heb alles wel op orde voor zover. Behalve mijn gezondheid. Ben weer zo op mijn neus gevallen. Het is zo waar: een gezond mens heeft honderd wensen....een ziek mens maar één!! En jij weet toch als geen ander wat drank met je doet? 

 

Ja.. ik ben moe....van het ziek zijn. Ik heb alle energie nodig om beter te worden en dat wil ik zonder alcohol en met hulp van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat er precies aan de hand is @Toos, en dat hoeft ook niet, maar ik wens je in ieder geval een spoedig herstel toe, voor zover  dat mogelijk is en dat je je zelf goed verzorgd. Alsook in lief en mild voor jezelf zijn omdat  je dat waard bent. Je lijf en geest kunnen dat gebruiken denk ik zomaar. 

Ik herken het overigens wel. Bij een enkel griepje lokt bij mij de drank ook alweer om "mij beter te gaan voelen". Maar dat drank precies averechts werkt weten jij en ik ook wel he. Pas goed op jezelf:rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Toos:

@DonderIk moet ineens ook aan jou denken. Ben je al thuis? Gaat het weer iets beter??

Ik ben sinds dinsdag, na 22 dagen ziekenhuis weer thuis. Het is in ieder geval beter dan dat het geweest is, maar het gaat absoluut nog niet goed.

Eerst maar weer eens proberen in een normaal ritme te komen en allerlei dingen te doen.

Dank voor de interesse. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...