Spring naar bijdragen

zondag 20-11-22


Fonny

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Naar 'Vortex' geweest.  Twee oudjes in een stampvol appartement in Parijs, zij aan het dementeren, hij flinke hartproblemen. Een inkijkje van 114 minuten in een niet onwaarschijnlijk toekomstscenario.  Er liepen mensen weg, dat gebeurt niet vaak.  Ik vond het een mooie film. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Koud buiten, vriest zelfs een beetje
Verwarming nu wel aan want was vanochtend maar 15 graden binnen
ramen ook weer beslagen.
Nooit gehad, alles misschien veel te dicht gestopt
Gisteren 8 km. gelopen

Straks verjaardag, geen zin want ken nauwelijks iemand

Ga ik wel wat eerder weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch ook veel te koud Rapi? 
En ook niet gezond hoor.
Straks krijg je nog schimmel in huis... 
Wel goed luchten/ventileren hoor. 
Wij zijn wel minder warm gaan stoken, 
maar we stoken wel degelijk al een poosje weer. 
Echt koud vind ik gewoon heel ongezellig... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beslagen slaapkamerramen zijn volgens mij normaal als je geen verwarming aan hebt in die kamer en het is buiten koud. De ramen zijn dan ook koud en het vocht dat de slapende mens uitademt beslaat daarop. Als het vriest buiten kunnen er met name bij enkele beglazing zelfs prachtige ijspatronen ("ijsbloemen") op het raam ontstaan. Die herinner ik me goed uit mijn jeugd. Enkele beglazing en geen centrale verwarming was toen normaal.
Zie ook https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_antwoord/de-aarde/hoe-ontstaan-ijsbloemen

Het gaat in de loop van de ochtend vanzelf weer weg als je de kamer verlaten hebt. In de woonkamer heb je het normaal gesproken niet zo gauw, omdat die warmer gehouden wordt.

bewerkt door Bob
"IJsbloemen" en link Willem Wever toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Duf hoofd. Om half 6 wakker en daarna weer in slaap gevallen. Veel te laat wakker geworden en te lang geslapen. Maar ja, half 6 is ook een onzalige tijd om op te staan op zondag. En het bed was lekker warm.:rolleyes:

DAGPACT:
Fonny
Genoeg
Yvonne
Rapilos
Toos

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bob:

IJsbloemen op het raam. Prachtig om te zien. Je kunt er ook nog figuren in tekenen met je vinger.

Ja, ik herinner ze me nog van toen ik klein was. 
Het vroor gewoon in de slaapkamer, kruik mee naar bed en een wollen doek om mijn hoofd heen geknoopt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

1 uur geleden zei rapilos:

Ja, luchten doe ik ook @Yvonne
Er staat in de woonkamer altijd een boven raampje open en in de slaapkamer ook
Maar ja, er staat ook weer een rek met wasgoed in de kamer, dus dat is het misschien ook 

 

Screenshot_20221120_112837.jpg

bewerkt door Houtje59
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele fijne yoga gehad. Dochter wilde mee. maar met zijn 2en les.
Nu cloudbread aan het bakken. Eiwitten opgeklopt en eigeel met huttenkase en italiaanse kruiden erdoorheen gespateld…. Wil ik al heel lang doen, maar zie altijd tegen dat eiwitten kloppen op. ( niet helpende gedachte… dat lukt mij toch niet) 

Nu toch gedaan. Een blik in de oven leert dat er ruimte voor verbetering is, maar … het lijkt ook wel wat te worden. In ieder geval zijn ze allemaal aan elkaar vast gaan zitten. Maar hé: never mind. I did it.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...