Spring naar bijdragen

Zondag 16 oktober 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Parijs, heerlijk.  Zin er binnenkort weer eens een dag of twee te wandelen. Veel plezier @Lika

'Herinneringen maken'.  Dat hoor en lees ik de laatste tijd vaak.  Er wordt natuurlijk bedoeld: veel plezier en ik hoop dat je veel leuke ervaringen zult hebben. 

Er klopt iets niet in mijn hoofd.  Zou de term in opkomst zijn dankzij het gebruik van FB en Intsta?  De herinnering wordt gemaakt op het moment dat het daar gepost wordt? Er lijkt een soort druk (er is al genoeg druk!) op  te liggen, alsof iets waar we eigenlijk niet over gaan toch binnen het bereik ligt, iets waar je in kunt slagen of falen.  Iemand had een foto op Linkedin gezet, hij zat met zijn puberdochter in een romantische setting herinneringen voor haar te maken, fijn in gesprek over het leven, zo dankbaar was hij, zo'n dierbaar moment. Ik hoop dan niet dat zij later zegt: vanaf dat moment wist ik dat mijn vader een eikel was. 

Niets over dat jij de term gebruikt hoor @Renee80, ik doe het vast zelf ook binnenkort. Als het blijft. En alles went. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad @Etty het is een soort van social slang waarmee wordt bedoeld 'veel plezier en ik hoop dat je veel mooie ervaringen hebt'. 

Wat mij betreft een positieve verschuiving van focus op materialisme naar meer geluk zoeken in mooie ervaringen.

En die herinneringen kan je zelf creëren, als je tenminste bereid bent om uit je luie zetel te komen @lady jane, dus daar ben ik het dan weer niet met je eens ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

 

@EttyIk vind dat ook zo'n vreselijke uitdrukking herinneringen maken. Het lijkt me dat het dan niet om het moment zelf gaat, maar om de herinnering. Zoals ik dat ook vaak vind van een insta post. Net of het alleen daarom gaat. Maar dat is mijn mening uiteraard, heel veel mensen schijnen er anders over te denken.

De 2 moeilijkere dagen voor me zijn voorbij, waarvan een helemaal niet zo moeilijk was uiteindelijk. Nu oppassen om mezelf niet te belonen. Dat is ook nog weleens gebeurd..Op het dagpact dus!

DAGPACT

fonny
Renée
Prana

@Yanaja pranayana is leuk, een mooie variant van pranayama :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Renee80:

Inderdaad @Etty het is een soort van social slang waarmee wordt bedoeld 'veel plezier en ik hoop dat je veel mooie ervaringen hebt'. 

Wat mij betreft een positieve verschuiving van focus op materialisme naar meer geluk zoeken in mooie ervaringen.

 

Ja, dat zie ik er óók in.   Alleen: zoals ik het vaak om me heen zie worden ervaringen nu verkocht alsof het om statische dingen gaat, dus eigenlijk een verkapte vorm van materialisme. Mensen gaan ervaringen vergelijken, en er hangt aan veel ervaringen ook een flink prijskaartje.  Dus niet het dure huis als statussymbool, maar de dure vakanties.  En dan zie ik geen verschil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Renee80, mijn luie zetel is de beloning voor een lang en hard gewerkt leven
en ik heb in mijn kennissenkring de naam erg actief te zijn. Maar ik heb eindelijk
mijn lui zijn omarmd ook. Vroeger noemde mijn moeder me een luie boekenwurm.
En wist ik veel hoe jaloers zij was op mijn lezen? Met 6 kinderen kwam ze er zelf
niet genoeg aan toe. Later het stigma van geestelijk lui gekregen, ook niet erg fijn.
Maar mogen zijn wie je bent, geeft rust. en ik ben met pensioen, lekker veel niks doen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een win situatie @lady jane. Mini is een waterrat, naast dat het leuk is, worden ze ook watervrij gemaakt. Een goede voorbereiding op zwemles later. Zeker voor Mini, het is niet vanzelfsprekend dat ze op regulier zwemles kan. Ze moet wel de instructies mee gaan krijgen. Maar hopelijk bouwen we zo een voorsprongetje op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Wat een grappige en leerzame discussie hier... 
En ook ik heb een beetje moeite met termen als 'herinneringen maken' en 'wat staat er op jouw bucketlist'... hahaha... 
En gek... ik moest direct denken aan ' je onthoudt waar ze naar kijkt als herinnering voor later..' 

Maar goed, hier begint er heel voorzichtig een zonnetje tevoorschijn te komen. 
Ik heb al heerlijk met de hond door de dorre bladeren in het bos gelopen...
Nu tijd voor een bakje. 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...