ikkanhet Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goeiemorgen allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goedemorgen Kanjer! dagpact: fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Morning. Opstaan en wegwezen zo. Maar eerst mediteren. @Renee80dank voor de tip. Tot nu toe staat het bijna niets op het programma. Alleen Centre Pompidou met als reden dat ik daar ook voor het eerst kwam op de leeftijd van mijn oudste nu. Dat lijkt gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Eigenlijk wil ik gewoon door de ogen van mijn kinderen de stad bekijken. Kijken wat en of het hen iets doet. Renee80 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Dat vind ik ook superleuk om te doen met de meiden Lika, veel plezier gewenst en maak maar veel mooie herinneringen... Goedemorgen iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goedemorgen, Parijs, heerlijk. Zin er binnenkort weer eens een dag of twee te wandelen. Veel plezier @Lika. 'Herinneringen maken'. Dat hoor en lees ik de laatste tijd vaak. Er wordt natuurlijk bedoeld: veel plezier en ik hoop dat je veel leuke ervaringen zult hebben. Er klopt iets niet in mijn hoofd. Zou de term in opkomst zijn dankzij het gebruik van FB en Intsta? De herinnering wordt gemaakt op het moment dat het daar gepost wordt? Er lijkt een soort druk (er is al genoeg druk!) op te liggen, alsof iets waar we eigenlijk niet over gaan toch binnen het bereik ligt, iets waar je in kunt slagen of falen. Iemand had een foto op Linkedin gezet, hij zat met zijn puberdochter in een romantische setting herinneringen voor haar te maken, fijn in gesprek over het leven, zo dankbaar was hij, zo'n dierbaar moment. Ik hoop dan niet dat zij later zegt: vanaf dat moment wist ik dat mijn vader een eikel was. Niets over dat jij de term gebruikt hoor @Renee80, ik doe het vast zelf ook binnenkort. Als het blijft. En alles went. Prana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goooooooooooie morgen mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 goeiemooiemorgen mensen herinneringen heb je, die hoef je niet te maken soms wel eens teveel denkt dit hoofd van mij we maken zoveel mee immers? Ik houd het maar bij zoveel mogelijk mindful leven, lekker lui. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Inderdaad @Etty het is een soort van social slang waarmee wordt bedoeld 'veel plezier en ik hoop dat je veel mooie ervaringen hebt'. Wat mij betreft een positieve verschuiving van focus op materialisme naar meer geluk zoeken in mooie ervaringen. En die herinneringen kan je zelf creëren, als je tenminste bereid bent om uit je luie zetel te komen @lady jane, dus daar ben ik het dan weer niet met je eens Prana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 DAGPACT fonny Renée Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goedemorgen allemaal. @EttyIk vind dat ook zo'n vreselijke uitdrukking herinneringen maken. Het lijkt me dat het dan niet om het moment zelf gaat, maar om de herinnering. Zoals ik dat ook vaak vind van een insta post. Net of het alleen daarom gaat. Maar dat is mijn mening uiteraard, heel veel mensen schijnen er anders over te denken. De 2 moeilijkere dagen voor me zijn voorbij, waarvan een helemaal niet zo moeilijk was uiteindelijk. Nu oppassen om mezelf niet te belonen. Dat is ook nog weleens gebeurd..Op het dagpact dus! DAGPACT fonny Renée Prana @Yanaja pranayana is leuk, een mooie variant van pranayama Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goedemorgen, de zwemmers hier zijn alweer in het zwembad. Als ze weg gaan, doe ik de broodjes in de oven en eitjes koken. Vaste prik op zondag hier. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Veel plezier @Lika! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 @Renee80 dat klinkt inderdaad heel anders als wat ik er me erbij voorstel. Zo zie je maar weer hoe ieder dingen anders interpreteert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Ach ja het gaat uiteraard om het moment in de eerste plaats @Prana, de mooie herinneringen krijg je er uiteindelijk gratis bij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 6 minuten geleden zei Renee80: Inderdaad @Etty het is een soort van social slang waarmee wordt bedoeld 'veel plezier en ik hoop dat je veel mooie ervaringen hebt'. Wat mij betreft een positieve verschuiving van focus op materialisme naar meer geluk zoeken in mooie ervaringen. Ja, dat zie ik er óók in. Alleen: zoals ik het vaak om me heen zie worden ervaringen nu verkocht alsof het om statische dingen gaat, dus eigenlijk een verkapte vorm van materialisme. Mensen gaan ervaringen vergelijken, en er hangt aan veel ervaringen ook een flink prijskaartje. Dus niet het dure huis als statussymbool, maar de dure vakanties. En dan zie ik geen verschil. lady jane en Prana reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Ik heb er ook niets mee. Herinneringen zijn er gewoon, leuke en niet zo fijne herinneringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 zoń traditie @niks is al een prachtherinnering voor later (en nu) niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 (bewerkt) @Renee80, mijn luie zetel is de beloning voor een lang en hard gewerkt leven en ik heb in mijn kennissenkring de naam erg actief te zijn. Maar ik heb eindelijk mijn lui zijn omarmd ook. Vroeger noemde mijn moeder me een luie boekenwurm. En wist ik veel hoe jaloers zij was op mijn lezen? Met 6 kinderen kwam ze er zelf niet genoeg aan toe. Later het stigma van geestelijk lui gekregen, ook niet erg fijn. Maar mogen zijn wie je bent, geeft rust. en ik ben met pensioen, lekker veel niks doen. 16 oktober 2022 bewerkt door lady jane niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Het is een win situatie @lady jane. Mini is een waterrat, naast dat het leuk is, worden ze ook watervrij gemaakt. Een goede voorbereiding op zwemles later. Zeker voor Mini, het is niet vanzelfsprekend dat ze op regulier zwemles kan. Ze moet wel de instructies mee gaan krijgen. Maar hopelijk bouwen we zo een voorsprongetje op. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Als je suggereert iets te kunnen maken, dan kun je het ook verkopen. Gewoon slim in een maatschappij waar veel mensen niet weten wat ze met hun centen moeten doen als ze alles al hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Oh oh ladies and gentlemen, ik wilde Lika gewoon een fijne reis wensen, meer moet je er niet achter zoeken... Iedereen een hele fijne zondag gewenst! En hou het droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 @Renee80 het was me duidelijk hoor, zoals ik al zei, ik zeg het op een gegeven moment ook als ik eraan gewend ben. Maar ik verwonder me graag over ons taalgebruik, dat vind ik leuk. Renee80 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goedemorgen frummers. Wat een grappige en leerzame discussie hier... En ook ik heb een beetje moeite met termen als 'herinneringen maken' en 'wat staat er op jouw bucketlist'... hahaha... En gek... ik moest direct denken aan ' je onthoudt waar ze naar kijkt als herinnering voor later..' Maar goed, hier begint er heel voorzichtig een zonnetje tevoorschijn te komen. Ik heb al heerlijk met de hond door de dorre bladeren in het bos gelopen... Nu tijd voor een bakje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 16 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2022 Goedemorgen. Latertje vandaag. Vannacht liggen piekeren tot een uur of half 4, daarna toch in slaap gevallen tot half 11. Jeetje! Wel zonde van de dag. DAGPACT fonny Renée Prana Toos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden