Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 september 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

DAGPACT:

  • Yvonne
  • fonny
  • Prana
  • Reacher
  • Toos
  • Renée

Ik zet me er ook weer bij. Even getwijfeld want het is vrijdagavond, altijd een lastige voor mij, einde van de werkweek etc.

Heb een filmavondje met de dochters in gedachten -> lekker op de bank.

Morgenavond uit eten met vriendinnen. Daar moet ik nog even over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Reacher:

En @nancy Ik hou inderdaad van dit weer ipv de hitte van de afgelopen tijd.

Lekker binnen zitten, niet naar buiten hoeven om dingen te ondernemen waar ik sowieso niets aan vind Maarja ‘het is mooi weer’

Toch maakten die berichten van jou en @niks over wat jullie deden met de (klein) kinderen me wel blij.  Tsja, mensen zijn ingewikkeld. 
 

 

Tja, zo zijn we allemaal verschillend, ik mis de warmte nu al :(. Maarrrrrr.....ik heb mezelf een prachtige mooie najaarsjas cadeau gedaan, kom maar op met dat slechte weer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Renee80:

DAGPACT:
Ik zet me er ook weer bij. Even getwijfeld want het is vrijdagavond, altijd een lastige voor mij, einde van de werkweek etc.

@Renee80, als je jouw naam op een lastige dag niet op het dagpact zet is dat een excuus om te gaan drinken en gaat het zeker mis.
Gaat het toch een keer mis als je wel op het dagpact staat, dan is er morgen weer een dagpact.

Bewust worden van die momenten en alternatieven zoeken werkt beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto Ik zou het wel graag willen, maar volledig geheel onthouder zijn lukt me nog niet.

Daarom dat ik soms een dag plan dat het wel 'mag', voorlopig is dat zo om de week ongeveer (ik haal meestal max twee weken, dan is de wilskracht blijkbaar helemaal op, soms gaat het na een paar dagen weeral mis).

Geloof me ik kom van veel verder, dus dit is voorlopig erg 'leefbaar' voor mij. Ik zou graag tegen juni volgend jaar volledig gestopt zijn met drinken, dus ik probeer het wel verder af te bouwen.

Ik weet dat eigenlijk goed op voorhand of ik ga toegeven of niet (zo ver ben ik dus wel), en ik wil me die dag liever niet op het dagpact zetten, omdat ik me graag aan dat pact hou als ik me er op zet, dat werkt goed voor me.

Misschien laat ik het wel morgen. Moet er dus nog even over denken. Maar vanavond in ieder geval niet, eerst deze horde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Renee80:

en ik wil me die dag liever niet op het dagpact zetten, omdat ik me graag aan dat pact hou als ik me er op zet, dat werkt goed voor me.

@Renee80, lijkt mij helemaal prima als dit voor jou werkt.
Dan kies je er zelf voor, ben je adb, en hoef jij je niet onnodig schuldig te voelen als jij je niet aan het dagpact houdt, omdat je er niet op staat.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het erop voorbereiden helpt. En als je een paar dagen achter elkaar gelegenheden hebt waarop je zou willen drinken, kun je er ook eentje uitkiezen en je daarop richten. Voor mij blijft het nog een training, hoewel de doordeweekse dag, als ik gewoon thuis ben, het heel normaal is om niets te drinken en ik heb ook niks in huis. Ik heb nu twee weken niets gedronken.

Vanavond ga ik uit eten en ik heb al gezien dat ze zelf ijsthee maken en mocktails, die ook nog eens erg betaalbaar zijn.

Regen en kou houd ik ook niet van, maar gisteren vond ik het heerlijk weer; zon, wolken, een beetje wind. Een paar druppels regen. September/oktober is mijn favoriete tijd, qua weersomstandigheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon, ik heb het natuurlijk geprobeerd, radicaal stoppen, maar ik werd zo moe van dat telkens weer hervallen, altijd weer die teleurstelling in mezelf.

Daarom dat ik mezelf op deze manier wat respijt heb gegeven, ik probeer de periodes tussen het drinken zo lang mogelijk te maken, elke dag niet gedronken is er één gewonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster1Ja zo probeer ik het ook. Ik ben blijkbaar niet in staat om de marathon ineens uit te lopen, maar ik ben aan het trainen.

Daarom vanavond niet... terwijl de vrijdagavonden voor mij favoriet zijn om het wel te doen. Wat ik ondertussen geleerd heb is om vrijdag al wat af te bouwen wat werk betreft en niet meer alles nog gedaan willen krijgen op die dag, want dat levert gegarandeerd veel stress op in combinatie met een euforie gevoel 's avonds omdat het werk verzet is, met als gevolg dat de kurk dan wel van de fles mag. 

Die gewoonte moet er dus uit. Dat is de volgende stap voor mij denk ik als ik het goed overweeg -> geen vrijdagavondfeestjes op mijn eentje meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Koffie, Brinta, krant, sigaret. 

@niks en @Roberto ik ben blij met elke dag dat ik niet drink, maar zonder lukt nu in elk geval nog niet. Zeker de dagen dat er therapie staat, weet ik van tevoren dat het haast niet te doen is. Als ik dan daaraan vasthoud, ligt mijn focus verkeerd. Dan maar liever binnen de perken zien te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Renee80:

 

Die gewoonte moet er dus uit.  

Dat is zeker zo. Voor mij was dit toch wel een heel proces. Een gewoonte is er al snel, maar om het weer af te leren duurt altijd langer. Dat is bij mij wel gelukt, ik denk nu niet meer om 5 uur: nu is het tijd voor de wijn. Wat over blijft voor mij zijn de triggers die gevaarlijk zijn: familieperikelen, werk dat niet lekker loopt, of zelfs een regenachtige dag. Daar moet ik nog aan werken en ook dat zal een tijdje duren voor ik uitgefiegelierd heb hoe dat moet  en wat voor mij werkt. Iedereen is anders en doet het op een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto  het is geen stoppen met drinken therapie, dus wat dat betreft vind ik het geen belemmering. Het lukt me op dit moment niet om het geheel aan te gaan zonder m'n safety blanket. En nee, ik ga dat niet zwak van mezelf vinden, want ik ga het wel weer aan, dit gevecht. En in feite is dit proces denk ik ook belangrijker voor mij dan geheel stoppen met drinken. 

Zolang het verlangen om volledig naar de klote te gaan, maar onder controle blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Renee80:

Ik ben blijkbaar niet in staat om de marathon ineens uit te lopen

Voor mij is het geen marathon. Dat klinkt als een enorme inspanning, met een einddoel. Wat mij tevreden maakt is dat ik niet zit te tandhakken op vrijdagmiddag omdat dat het ultieme borrelmoment is, tijdens het boodschappen doen het alcoholschap voorbij kan lopen zonder daar verder bij na te denken en vooral, wat Toos ook zegt, emotionele momenten doorkom zonder enorme trek. Niet meer dagelijks drinken. Niet het willen drinken je gedachten laten beheersen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen vroeg heit naar het umcg gebracht. Daar moest hij een (voor hem risicovolle) ingreep aan z"n hart. Hebben geen afscheid genomen, bewust niet, alleen maar een "tot straks". Gelukkig had ik zojuist het verlossende telefoontje dat alles volgens plan is gegaan. Nu is het wachten op heit zelf dat hij me belt dan haal ik hem als het mag maar gauw weer op!

Altijd spannend zulke dingen he..ben er moe van.

bewerkt door Remi1
verduidelijkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk @Berkje.

Straks toch nog even de boel omgooien in m'n woonkamer.Na de toestanden van verleden week, staat het nog steeds niet naar mijn zin.Eerst mezelf de tijd gegeven om even tot bezinning te komen, een plan in mijn hoofd gemaakt, hoe ik dit wil aanpakken en nu maar aan de slag ermee.

Ik vroeg me van de week af, waar ik zo moe van was.Nou, dat dus.

Nu weer wat nieuwe energie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Quinn:

@Roberto  het is geen stoppen met drinken therapie, dus wat dat betreft vind ik het geen belemmering. Het lukt me op dit moment niet om het geheel aan te gaan zonder m'n safety blanket. En nee, ik ga dat niet zwak van mezelf vinden, want ik ga het wel weer aan, dit gevecht. En in feite is dit proces denk ik ook belangrijker voor mij dan geheel stoppen met drinken. 

@Quinn, ik heb nauwelijks tot niets op jouw eigen draadje gelezen, ik weet dan ook niets van jouw achtergrond.
Af en toe heb ik jou hier op de dagdraad gelezen, voor mij dat meestal doorscrollen, al dat vage gezwets.

Toen het jouw gelukt was om een jaar niet te drinken dacht ik: wanneer dondert hij weer om?
Ik heb hier toen geschreven dat ik mij niet afvroeg of je een terugval zou krijgen, maar wanneer?
Sinds jouw terugval vind ik het interessant om jou te volgen.
Hoe iemand keer op keer in zijn denken blijft steken. Daar leer ik van.
Al jaren geleden heeft @lady janeop mijn eigen draadje geschreven dat mijn denken mij in de weg zit.
 

5 uur geleden zei Quinn:

Zolang het verlangen om volledig naar de klote te gaan, maar onder controle blijft.

@Quinn, zolang jij dat verlangen onder controle probeert te houden is het gedoemd om te mislukken en wordt het alleen maar erger.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...