Spring naar bijdragen

Woensdag 24 augustus 2022


Donder

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen.

DAGPACT :rose:

  • Fonny
  • Roberto
  • Rapilos
  • BizzyBee

Goedemorgen allemaal! Dag 3!

Afgelopen nacht al veel beter geslapen. Was om 4.30 wakker. WC. Daarna uur liggen draaien maar kon niet meer slapen. Dus ik was om 5.30 al op en al een super productieve ochtend gehad. 

Ongelooflijk hoeveel energie ik heb! Wat een eye-opener nu al....
Zou dat zo blijven of is het puur een hyper op dag 3? Want ik voel me best wel hyper. Maar niet vervelend hyper.
Hooguit beetje onrustig omdat ik zoveel wil doen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. 
Straks lekker yoga lesje, dat zal wel helpen om wat rustiger te worden.

@ikkanhet Slik je de magnesium ook in de avond? Ik heb ook heel lang last gehad van rusteloze benen en genoeg magnesium (tauraat!), vitamine D en Omega 3-6-9 deden bij mij de truc. Magnesium eerst hoge dosering in de avond. Toen het beter ging normale dosering in de ochtend. Maar goed, als jij zelfs al met een release in de weer bent dan heb je waarschijnlijk alles al geprobeerd.....echt klote!

@Zbb Ik weet niet of een buurman in vertrouwen nemen die jouw drank geeft zinvol is. Kun je niet beter een professional in vertrouwen nemen? Die kunnen tenminste medicatie voorschrijven tegen de ergste ontwenning en je goed begeleiden. Ik ben super blij met de professionele begeleiding. Alleen was me dit nooit gelukt. Het is een perfecte stok achter de deur ook. Ik hoop dat je snel tot inzicht komt. Sterkte en kracht toegewenst! Je bent echt niet alleen!

@Tatum Wijs besluit: mag je trots op zijn hoor! Hou vol!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Adri02:

Wellicht is al dat zelfonderzoek wel funest. Al dat navelstaren maakt een mens doorgaans niet gelukkiger. 

Dit dus. Ik ging er juist alleen maar meer van drinken. Lekker mezelf verzwelgen in zelfmedelijden om maar een smoes te hebben om te kunnen drinken. Het boek van Jan Geurtz "De Verslaving voorbij" hielp mij heel erg om dit beter in te zien. De historie blijft, eventueel trauma kun je opruimen. Niet makkelijk, maar het kan wel. Maar drank (en roken) zijn nooit de oplossing, het maakt alles alleen maar erger. Maar goed, ik heb makkelijk praten natuurlijk. En toch, aan de andere kant begrijp ik het helemaal. Heb mezelf jarenlang voor de gek gehouden en mijn brein houdt me nu nog elke dag voor de gek. Zit pas op dag 3 dus mijn zware momenten gaan vast nog komen.

bewerkt door BizzyBee
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :) ik ben net wakker geworden met een droom over mijn eigen terechtstelling in een ander land. Ik zou om 16:00 vergast worden vanmiddag en jemig dan gaat er veel door je heen zeg...

Ik heb de mogelijke betekenis opgezocht.

Klinkt bekend in de oren..

Wat betekend een droom over je eigen terechtstelling? 

Een droom over je eigen executie betekent dat je je schuldig voelt voor je gedrag en dat je iets aan jezelf wilt veranderen. Dit zou een goed moment zijn om jezelf en je leven eens goed onder de loep te nemen. Misschien is er een slechte gewoonte waar je van af wilt.

DAGPACT :rose:

  • Fonny
  • Roberto
  • Rapilos
  • BizzyBee
  • Freekie
bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Yana:

Er is toch altijd wel een reden om te willen drinken? Je voelt je gevangen in je werk of je wilt je vrijheid vieren. Wil een alcoholist niet gewoon drinken omdat hij alcoholist is? Die wil gewoon altijd drinken, de kunst is volgens mij om dat te accepteren: "ik ben alcoholist dus ik wil drinken maar ik doe het niet, vandaag niet en nooit niet". punt. Als je alle redenen waarom je wilt drinken wilt doorgronden en ontmantelen dan blijf je bezig.

Ik pik deze er even uit, uit een sowieso voor mij zinvolle discussie. Er zijn altijd redenen om te drinken, soms meerdere, soms echt goede ook.

Er is maar één reden om het niet te doen, dat ik het niet meer wil. En die doet het niet altijd. Juist daarom ben ik liever voorbereid op situaties waarin de "nee ik wil dit niet" extra goed paraat moet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfonderzoek heeft niets van doen met zelfmedelijden @BizzyBee
juist niet zou ik zeggen.
Van zelfonderzoek kun je leren als je kritisch durft te zijn naar je eien aandeel/gedrag. En dan er naar handelt uiteraard. Zelf/met hulp.
En natuurlijk kun je daar ook in doorslaan, en kan navelstaren een nieuwe verslaving worden. Je kunt overal in doorslaan, zeker als je denkt dat iets/iemand je gaat redden. We houden eigen verantwoordelijkheid, en hopelijk ook de regie zelf in handen. Op dit forum zijn we denk ik allemaal wel onmatig ergens in. En ook als dat "goede" dingen zijn/lijken, kunnen dat valkuilen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady janeOh helemaal eens! Ik doelde ook op het navelstaren, niet op het zelfonderzoek. Zelfonderzoek is super belangrijk en waardevol. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ik mijn eigen trauma ging gebruiken als smoes. Ik, die alcoholisten verafschuwden. Ik die uit een familie kom met meerdere alcoholisten (niet mijn gezin of het gezin waarin ik ben opgegroeid maar wel daarbuiten). Dus dat zou mij nooit gebeuren. Nou; heb een hoop zelfonderzoek gedaan en daar enorm veel van geleerd! En ik ben er nog niet. Na de detox volgt nog een traject.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Quinn:

Ik pik deze er even uit, uit een sowieso voor mij zinvolle discussie. Er zijn altijd redenen om te drinken, soms meerdere, soms echt goede ook.

Er is maar één reden om het niet te doen, dat ik het niet meer wil. En die doet het niet altijd. Juist daarom ben ik liever voorbereid op situaties waarin de "nee ik wil dit niet" extra goed paraat moet hebben.

Het lijken goede redenen, maar ze zijn het niet. Althans, zo zie ik het nu.
Ter voorbereiding heb ik een lijst gemaakt met alle nadelen en voordelen van het roken en drinken.

Voordeel was eigenlijk allemaal maar gezelligheid en de roes. De lijst met nadelen was immens lang. Die lijst bekijk ik nu elke dag. Gezellig kan ik het ook hebben zonder. En die roes? Die is onvervangbaar maar het niet waard ten opzichte van de nadelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Yana:

 de kunst is volgens mij om dat te accepteren: "ik ben alcoholist dus ik wil drinken maar ik doe het niet, vandaag niet en nooit niet". punt. 

Dat is kennelijk voor sommige mensen net zo onbereikbaar als het stoppen met roken. Zie die kunst maar eens te vatten in een klip en klaar advies dat voor iedereen te doen is. 

Toch wil ik er niet aan dat er geen alternatief te kiezen is voor degenen die diep in de ellende zitten.  'Jammer voor je,  maar misschien komt er vanzelf een oplossing. '

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Er is toch altijd wel een reden om te willen drinken? Je voelt je gevangen in je werk of je wilt je vrijheid vieren. Wil een alcoholist niet gewoon drinken omdat hij alcoholist is? Die wil gewoon altijd drinken, de kunst is volgens mij om dat te accepteren: "ik ben alcoholist dus ik wil drinken maar ik doe het niet, vandaag niet en nooit niet". punt. Als je alle redenen waarom je wilt drinken wilt doorgronden en ontmantelen dan blijf je bezig.

Maar @Yana geldt dit dan ook niet voor roken? 'Ik ben een roker dus ik wil roken maar ik doe het niet, vandaag niet en nooit niet. Punt.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Ben ik geloof ik niet met je eens. Sommige mensen lukt het, andere mensen lukt het niet. Je zou kunnen zeggen: "als je maar wil dan kan het", maar waar haalt een mens die wil vandaan? Je mag dankbaar zijn als je hem gevonden hebt maar ik vind het een curieuze zaak, die zogenaamde (vrije) keuze.

Ik kende een allerprachtigst mens, het lukte haar niet te stoppen met roken en ze ging dood aan longkanker. Ik vind niet dat je kan zeggen dat ze een andere keuze had kunnen maken, zij kon het niet. Ze wijdde haar leven aan bewustwording en zelfonderzoek maar ze vond nooit de stoppen-met-roken-knop. Die dingen gebeuren.

Toch nog even Yana. Eigenlijk vind ik het de schuld van de tabaksindustrie die alles doet om roken zo  verslavend mogelijk te maken... Maar goed nu hou ik op over dat roken, want dit is een adb forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slecht geslapen, last van mijn arm en van de warmte, maar het is, zoals het is.

Vandaag is mijn grote, kleine meid jarig :wub:, 6 jaar alweer.

Zaterdag is het feestje.

Maandag was het plan, om naar de dierentuin te gaan.

Ga me er niet teveel op verheugen, want plannen wijzigen daar nog wel eens, door omstandigheden.

Ik wil niet zeuren, maar heb heel veel last, van dit benauwde weer.

Hou me dan ook maar zo rustig mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

ik blijf me verbazen hier.

@Zbb

en eigenlijk @Tatum, bij jou verbaas ik me helemaal. Alles leek te kloppen, je schrijft lyrisch over hoe het gaat, je relatie, je werk/leven. En dan out of no where 3 flessen van 6%???  Er lijkt wel kortsluiting te ontstaan. En je schrijft/bent hier al zo ontzettend lang. Ik schatte je nu in dat je wel voor het kopen je hier zou melden. Nu vindt misschien een andere alcoholist die flessen, brrrrr, wat heb je nou aan 6%? Ik snap hier echt helemaal niks van merk ik.
 

@lady janevul jij nou volledig in voor mij? Of lees je zo verkeerd? Lyrisch over mijn werk/leven? Ik kijk al jaren uit naar mijn pensioen. Mijn werk vind ik leuk, maar mijn baas niet. Ik heb die man moeten leren hoe je een gezellig "collegiaal" gesprek moet voeren en nog gaat het hem slecht af. Verder zit ik daar altijd alleen. Het was net zoals bij mijn moeder en stiefvader thuis: alleen zijn is beter dan met hun erbij. 

Verder ben ik natuurlijk blij met vriend. Hij is erg lief en warm. Ik ben verliefd. Ik ben erg blij dat ik hem ben tegengekomen. 

Ik houd me vast aan de weekpact omdat het jaarpact te groot is. Rustig aan, week voor week. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei lady jane:

Dat lyrisch sloeg idd op je verliefd zijn @Tatum, en in het verleden schreef je ook heel positief over je werk. Ik probeer niets in te vullen. Bedoelde meer mijn verbazing over 3 flessen slappe hap uit te leggen.

3 flessen slappe hap is niet vreemd. Met wijn van 6% ben ik niet direct een hele week ziek. Met normale wijn wel. En 3 flessen omdat ik niet minder neem. Zo weet ik zeker dat ik genoeg heb voor de avond en vermoedelijk de volgende dag nog een fles heb. Tellen, tellen, tellen. :(

Tellen en zorgen maken. Toen besefte ik hoe fout ik bezig was. Dit is niet blij genieten. Dit is het begin van destructief, opstandig gedrag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei lady jane:

Bedoelde meer mijn verbazing over 3 flessen slappe hap uit te leggen.

De eerste is gewoon niet te zuipen maar je wilt toch een beetje in een roes komen. De tweede begint eindelijk een beetje te smaken. En de derde is uit voorzorg dat je niet 's avonds laat nog een keer naar de super gaat.

Haha, ik snap @Tatum wel hoor. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Spirit:

Slecht geslapen, last van mijn arm en van de warmte, maar het is, zoals het is.

Vandaag is mijn grote, kleine meid jarig :wub:, 6 jaar alweer.

Zaterdag is het feestje.

Maandag was het plan, om naar de dierentuin te gaan.

Ga me er niet teveel op verheugen, want plannen wijzigen daar nog wel eens, door omstandigheden.

Ik wil niet zeuren, maar heb heel veel last, van dit benauwde weer.

Hou me dan ook maar zo rustig mogelijk.

Gefeliciteerd met de kleine grote meid!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...