Spring naar bijdragen

Zondag 31 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Hier maar even op deze draad denk ik..

@Donder Ik heb je (na)gelezen. Ik had dat idd gemist, sorry. Wat een naar bericht, dit wil niemand horen. Maar toch drink je nu niet en dat vind ik wel veelzeggend in deze periode van je leven.
Tenminste ik mag hopen dat het een periode is en je er bovenop komt toch?!

Hoe gaat het met je nu dan? Ben je thuis en of heb je pijn of wat zijn de vooruitzichten?
Je hoeft niet te antwoorden hoor als je geen zin hebt maar ik schrok er wel van.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb nog een vraag namens mijn buurman en mezelf want dit is toch best wel maf.

Welk dier vermoord kippen rond 4:30 maar laat behalve dode kippen, geen bijt sporen of bloederige wonden na? 

Iemand die dit toevallig weet? Of aan de hand gehad?

Voor zover levert onderzoek op internet niet veel op behalve dat loslopende honden, marter achtige en vossen de kop afbijten, roofvogels vaak lelijke wonden op de rug nalaten, de egel vaak bij de kont begint en de bruine rat een kip ook niet zo deftig achterlaat. 

Ik neem aan dat wurgslangen nog niet vrij rondkruipen in Nederland of België tenzij de tuinslang ineens tot leven is gekomen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doen marters @Spud

Ik heb het aan de hand gehad in de ren met kippen, cavia"s en konijnen. Alles dood gebeten maar niet opgevreten.
"Gewoon" vermoord, in de hals, maar niet opgevroten, omdat het ze voornamelijk om de kuikens of om de eieren te doen is.
Marters zijn een beschermde diersoort.

bewerkt door Remi1
toevoeging ter verduidelijking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weerhoudt me toch van de dagpact. Ik zet me er er niet meer op terwijl ik dat wel zou willen. Ik hoef dat niet van de daken te schreeuwen.
Gewoon om dat hoofdletter- gedoe. Plus daarbij die koppen koffie elke keer elke dag. Dat doet "onze @Yvonne al jaren en jaren.
Misschien ontgroei ik de boel hier ofzo dat het daardoor komt ofzo, want ik heb sowieso niet zoveel contact met hier als ik met de boot ben in de zomermaanden.

Het gaat moeizaam hier. Ik voer me een strijdt er doorheen. Voel me als overleven. 
Zwemmen of verzuipen.
Niet fijn.
Ik wacht tot het over en voorbij is.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Remi1! 

Ik hoorde via een andere weg dat het ook een bunzing geweest kan zijn, die doen dat dus blijkbaar ook via een beet in de nek en dan zouden ze de prooi leegzuigen. 

Heb nu onderzoek gedaan maar ben er nog niet over uit of dat een fabel is of niet, mensen zijn daar verdeeld over of ze dieren echt leegzuigen.

Ben niet van plan om dit verder te onderzoeken of mijn kippen als proefdier te gebruiken dan weet ik het maar niet zeker. Vanavond slapen mijn kippies lekker met het deurtje toe een gewaarschuwd mens telt immers voor 2. Maar mocht het ik het nog eens tegenkomen dan let ik daar wel extra op of er bloedarmoede zichtbaar is. 

Spijtig van de kippies van de buren maar ondanks dat was het wel een boeiende en interessante studie over dieren die rond mijn huis dus leven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met kleine letters kan je ook op het dagpact staan hoor Remi1 en qua drinken zolang er geen alcohol in zit mag je alles meenemen naar de koffietafel is mijn ervaring. 

Zonde als je dat steuntje in de rug wel kan gebruiken en eigenlijk zou willen doen maar niet doet en vervolgens een beetje je tijd uit zit te zitten.

Ooit gehoord van de keukwekkermethode? Tante Houtje heeft daar ooit een post over geschreven.

Dat is dan weer niet mijn ding dat me helpt omdat ik dan super nerveus wordt van die wekker die afgaat terwijl ik mijn lust gevoel alweer vergeten was, dan krijg ik spontaan weer trek.

Het is inderdaad een beetje uitzitten en afleiding zoeken. Maar als je de juiste afleiding hebt gevonden kan dat ook wel weer voor een tijd werken. 

Wat drink jij graag als je geen alcohol drinkt?

Ik ben dan altijd op zoek naar iets met een stevige bite, dus ik stop vaak gember of peper in mijn drankjes. Zo kan jij ook je voorkeuren hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Remi1:

Hier maar even op deze draad denk ik..

@Donder Ik heb je (na)gelezen. Ik had dat idd gemist, sorry. Wat een naar bericht, dit wil niemand horen. Maar toch drink je nu niet en dat vind ik wel veelzeggend in deze periode van je leven.
Tenminste ik mag hopen dat het een periode is en je er bovenop komt toch?!

Hoe gaat het met je nu dan? Ben je thuis en of heb je pijn of wat zijn de vooruitzichten?
Je hoeft niet te antwoorden hoor als je geen zin hebt maar ik schrok er wel van.:heart:

Ja ik schrok er ook wel van.

Van een eerste bezoek aan mijn huisarts voor een groeiende moedervlek in mijn oor en wat rare plekjes op mijn bovenlichaam, via dermatologie, hoofd/hals oncologie naar nucleaire geneeskunde voor een PET CT scan. Die ging niet door omdat ik ook diabeet blijk te zijn met een veel te hoge bloedsuikerwaarde. Die waaide is nu acceptabel en van de week volgt de scan. Daarna kan bekeken worden of en hoe er behandeld kan worden.

Alcohol laten staan is nu geen enkel probleem, en het vreemde is dat ik, behalve het uiterlijke aangezicht, nergens last van heb. En dit alles binnen een maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Roberto:

Na vier weken de hele dag door wijn te drinken en bijna niets eten (een appel of een halve cracker) begint mijn lichaam te protesteren tegen alcohol.
Sinds vandaag eet ik  weer.

Hoe gaat het met je kauwspieren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rollercoaster @Donder. Dat is echt niet leuk:(

Mijn dochter heeft baarmoederhalskanker en zou vorige week geholpen worden maar dat ging niet door omdat ze Covid had.
Dan heeft ze quarantaine in ons huis gehad want wij waren toch op de boot en intussen is ze ook nog bij d"r vent weg die haar hierom, de kanker, in de steek laat. De 3 kinderen zijn bij oppassers geplaatst. Heit is ook al bar- en bar slecht.

Ik wordt bijna gek af en toe.

Ben nu ff thuis maar morgen ga ik maar weer. Op het water handel ik de dingen beter. Ik moet ook om mezelf denken.

Hang on lieve @Donder:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Remi1 het is zeker een rollercoaster waar ik nu inzit.

Daarnaast heeft mijn moeder van 87 vorige week zaterdag bij een val in huis haar been gebroken, zondag geopereerd, vrijdag naar een revalidatiecentrum verplaatst en gisteren heeft ze daar dan weer covid opgelopen. Zit je dan met je gebroken been in quarantaine, in een vreemd tehuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot dit alles te lezen, dat gun je iemand toch niet? 

Als ik een tip zou mogen geven aan alle dokters en kliniek bezoekers, neem de gesprekken op met je telefoon daar zit een dictafoon functie op en dat mag gewoon. 

Bij een heftig gesprek kunnen sommige dingen die gezegd zijn door je brein heel anders ingevuld worden. Als je het gesprek kan na luisteren keer op keer krijgt je brein wat meer verwerkingstijd en kan de boodschap hoe rot ook wel beter doorkomen. Heb ik niet zelf bedacht tip van een arts maar het werkt echt! 

Ook om mondiger te worden naar je dokter en de behandeling. Want in doorgeven van informatie naar diverse afdelingen worden soms ook fouten gemaakt. Waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt en dat is in een ziekenhuis helaas niet anders. 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...