Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 maart 2022

niks

Aanbevolen berichten

DAGPACT:
Yvonne 

Wat jammer dat je moest blijven @niks, maar het is voor een goed doel. 
Wel heerlijk die room-service ;) .
Ik lag een paar jaar geleden in het ziekenhuis voor een operatie, had me verschrikkelijk verheugd op het ontbijt dat op bed geserveerd zou worden. 
Helaas was ik nog behoorlijk beroerd de ochtend na de operatie,
maar het ontbijtje mét gekookt eitje heb ik me niet laten ontnemen :lol:

Wat fijn dat de operatie goed is erlopen @Maja, ik hoop dat jullie allebei goed hebben geslapen vannacht. 
Nu hopen op een goed hertstel. Sterkte weer hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@niks

houdt je taai meis,
De laatste loodjes he

Hier niet zo lekker in mijn vel
Gisteren heel hard gewerkt op huishoud adresje
Daarna de hele middag, gevloerd op de bank
was volkomen uitgeteld
Belachelijk gewoon, vroeger deed ik er nog gewoon een adresje achteraan :blink:

Nou ja, het is niet anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.  Leef met je mee @niks . Wanneer je werkelijk aan bed gekluisterd bent en dan ook nog in het ZH moet blijven . Al die geluiden etcetera,  doe daar ook geen oog dicht .  2 nachten in mijn hele leven daar doorgebracht,  brrr  

Ik kan  ook weinig tot niet veel en moet bijna overal hulp bij krijgen.  Moet vandaag bezig met de administratie en de was stapelt maar op , wel gewassen hoor .   Gisteren mee boodschappen gedaan , vreselijk vermoeiend. Met krukken door de winkel gehobbeld . Maar het is voor een goed doel . 25e gips eraf .  Dat word nog spannend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rapilos:

Moet eigenlijk ook de ochtendgym weer gaan doen

Waarom? Volgens mij heb je genoeg beweging.

2 uur geleden zei Francoise:

Gisteren mee boodschappen gedaan , vreselijk vermoeiend.

Als ik jou was zou ik de boodschappen gewoon thuis laten bezorgen. Gewoon lekker vanachter je laptop. 

Verder vind ik ziekenhuizen een plek waar je liever niet komt. De laatste keer dat ik er was trof ik mijn zus in een delirium. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is drie jaar geleden. In diezelfde week viel een vriendin met haar dronken kop van de fiets en werd naar het ziekenhuis gebracht. Haar kinderen waren bij haar ex, maar even goed heeft Veilig Thuis of hoe dat heet tegenwoordig haar achter de broek gezeten. 

Het positieve van dit alles is dat ik toen gestopt ben met dagelijks alcohol drinken. Met wisselend succes, maar de laatste maanden gaat het prima. In vijf weken tijd op 1 avond alcohol gedronken. Het is steeds normaler om thee of desnoods cola te drinken. Of af en toe eens een alcoholvrije. Thuis drink ik gewoon thee, koffie of water. Lekker saai. En verder ga ik gewoon niet zoveel uit, dan is de verleiding er ook niet. Voor nu geeft dat rust.  

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vriendin ziet mij tegenwoordig als 'haar grote voorbeeld'. Eerst nam ze mijn verhalen over minder of niet drinken voor kennisgeving aan. Het leek haar vooral saai.

We spreken de laatste tijd meestal overdag af en gaan wandelen of iets anders doen. In plaats van bij elkaar thuis of in de kroeg borrelen. Nu heeft zij ook het licht gezien en bij Petra Moes een online cursus gedaan. Ze is er helemaal lyrisch over, het niet drinken. Het doet haar enorm goed. Ben benieuwd hoe lang dat duurt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lonster:

Die vriendin ziet mij tegenwoordig als 'haar grote voorbeeld'. Eerst nam ze mijn verhalen over minder of niet drinken voor kennisgeving aan. Het leek haar vooral saai.

We spreken de laatste tijd meestal overdag af en gaan wandelen of iets anders doen. In plaats van bij elkaar thuis of in de kroeg borrelen. Nu heeft zij ook het licht gezien en bij Petra Moes een online cursus gedaan. Ze is er helemaal lyrisch over, het niet drinken. Het doet haar enorm goed. Ben benieuwd hoe lang dat duurt. 

Nou, dat is leuk @Lonster :)
Hopen dat ze het vol houdt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster:

Het positieve van dit alles is dat ik toen gestopt ben met dagelijks alcohol drinken. Met wisselend succes, maar de laatste maanden gaat het prima. In vijf weken tijd op 1 avond alcohol gedronken. Het is steeds normaler om thee of desnoods cola te drinken. Of af en toe eens een alcoholvrije. Thuis drink ik gewoon thee, koffie of water. Lekker saai. En verder ga ik gewoon niet zoveel uit, dan is de verleiding er ook niet. Voor nu geeft dat rust.  

Wat fijn dat het zo goed met je gaat wat drank betreft (en verder ook wel zo te lezen). Dronk jij voornamelijk als je uit ging of ook alleen thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook alleen thuis. Elke dag wel een paar, en meer in het weekend. Bijna altijd wel indrinken, voordat ik ergens heen ging. Maar dan heb ik het niet per se over grote hoeveelheden. 1 fles wijn en een paar biertjes. Met uitschieters dan met sommige andere drinkers. Om over 'vroeger' maar te zwijgen natuurlijk. 

Het jaar vóór corona had ik als stelregel dat ik alleen dronk met anderen, op een terras of uit eten. Dat ging een tijd lang ook best goed. Met corona kwam ook de drank weer binnen. Maar dat is alweer maanden terug, dat ik drank in huis haalde voor mezelf. 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...