Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 8 uur geleden zei hub02: ".....maar ga toch ook geen sla van runderlapjes maken?" Helemaal mee eens. Is net zoiets als een worst maken van iets dat op 4 poten loopt. Precies, en ik deelde het plaatje omdat er steeds wordt gevraagd waarom ik vleesvervangers koop en eet. daarom. gewoon omdat ik ze lekker vind. Ik ben al vanaf 1975 vegetariër, Sojabonen weken en koken, anders koken, anders denken dat werk. Ben there done that, ik heb de hele wereld aan variaties gekookt, ben een goede kok al zeg ik het zelf. En steeds maar weer die vragen van vleeseters: " WAAROM? " dus ik in de jaren 70 uitleggen over klimaatverandering, honger in de derde wereld, dat ik geen dieren kan eten omdat ze mijn vrienden zijn, Dat moederkoeien maar moeten blijven werpen omdat wij hun melk moeten drinken alsof we kalfjes zijn en nog 100.000 meer uitleg. Ik vraag toch ook niet waarom jij vlees eet? dat is jouw keuze ik ben wel klaar met uitleg, het is 2022, alles is te vinden op internet. Daarom dus. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Soja is klimaatneutraal noch milieuvriendelijk. Eet vooral waar je je goed bij voelt, maar blijf wel eerlijk en geïnformeerd. Hadocque en nancy reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 1 minuut geleden zei Quinn: Soja is klimaatneutraal noch milieuvriendelijk. Eet vooral waar je je goed bij voelt, maar blijf wel eerlijk en geïnformeerd. exact en daarom zoek ik zoveel mogelijk naar vriendelijke soja. Sojabonen verdraag ik niet, wel linzen, adukibonen, mungbonen. Als ik ene goede bui heb week ik ze tot ze kiemen, erg lekker en voedzaam. heb allang geen goede bui meer gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 3 minuten geleden zei Pulluptomybumper: Ik denk dat de eigenlijke vraag was waarom het zo op vlees moet lijken. Niet de motivatie om geen vlees te eten, die lijkt me duidelijk na zoveel decennia vegetarisme. ja dat weet ik ook niet, waarschijnlijk om vleeseters te overtuigen toch een dagje geen vlees te eten? Alsof het zo moeilijk is om een keer geen vlees te eten. Paul McCartney promootte de één-dag-in-de-week-geen- vleesdag , ik meen de maandag Hadocque reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Hmm, al lang geen goeie bui gehad klinkt niet prettig. Wat kan erbij helpen? Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Zojuist zei Quinn: Hmm, al lang geen goeie bui gehad klinkt niet prettig. Wat kan erbij helpen? nou krijg ik wateroogjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 2 minuten geleden zei Pulluptomybumper: Nee is niet moeilijk, is gewoon een kwestie van automatische piloot. Minder vlees eten is nog simpeler. Gewoon ophouden met die enorme lappen. Delen door twee dat kan je elke dag. ja ook goed. Minder is meer, elke stap helpt als we allemaal maar snappen waar het om draait. Om onze aarde, we hebben er maar één. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 6 minuten geleden zei Artemis: nou krijg ik wateroogjes Geeft zakdoek. Zo'n stoffen. Schoon. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 5 minuten geleden zei Pulluptomybumper: Sprak de theedrinker, ook dat moet zo nodig van de andere kant van de wereld komen nee hoor, Munt groeit hier en nog veel meer er zijn zoveel lokale theesoorten. Er zijn ook lokale theewinkels waar ze lokale kruidenthee verkopen. probeer eens wat nieuws rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Meer dan 90 % van de soja die we gebruiken gaat naar het eten van vlees en zuivel meen ik. Ik weet niet hoe het zou zijn als we massaal aan de sojabiefstuk zouden gaan. Het advies mbt het sojaprobleem qua milieu en klimaat is wel nog steeds: eet zo veel mogelijk plantaardig, zodat we zo min mogelijk dieren hoeven te houden voor de consumptie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 1 minuut geleden zei Quinn: Geeft zakdoek. Zo'n stoffen. Schoon. thanks, die steek ik in mn zak, heb ik de hele dag bij me Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 2 minuten geleden zei Pulluptomybumper: En we willen er ook nog massaal vliegtuigbrandstof van maken ik zag death to 2021 gisteren spreekt voor zich Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Gewoon veel te veel mensen op de wereld. Zo simpel is het. De helft eraf gooien, is een stuk ingewikkelder. Artemis en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 9 minuten geleden zei Etty: Meer dan 90 % van de soja die we gebruiken gaat naar het eten van vlees en zuivel meen ik. Ik weet niet hoe het zou zijn als we massaal aan de sojabiefstuk zouden gaan. Het advies mbt het sojaprobleem qua milieu en klimaat is wel nog steeds: eet zo veel mogelijk plantaardig, zodat we zo min mogelijk dieren hoeven te houden voor de consumptie. Dat is eerlijke en juiste info. Daargelaten dat de juiste feitelijke info niet makkelijk te vinden is en iedereen elkaar tegenspreekt. En laten we niet alleen maar doen wat goed voelt, maar ook een beetje wat goed is. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 2 minuten geleden zei Pulluptomybumper: Niet zoveel nieuwe maken. Lastig te realiseren in derde-wereldlanden maar hier zouden we kunnen stoppen met kinderen te subsidiëren vanaf de derde. Twee ouders twee kinderen max, dat lijkt redelijk. Leren matigen in alles zou al enorm helpen denk ik. In consumeren, hoeveelheid kinderen krijgen, etc. Maar matig zijn is ons als mensheid niet gegeven vrees ik. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 2 minuten geleden zei Adri02: Ja, en dan hebben we eindelijk een virus, gaan we het bestrijden... Jep. Overigens heb ik vier kinderen. Horen theoretisch wel vier ouders bij, dus gemiddeld is dat okay. Ofzo. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Reacher: Leren matigen in alles zou al enorm helpen denk ik. In consumeren, hoeveelheid kinderen krijgen, etc. Maar matig zijn is ons als mensheid niet gegeven vrees ik. Nee. Maar ik doe graag mee met het experiment om het tij te keren. Want je weet maar nooit. De weg is in ieder geval niet zelf alles perfect doen en dan neerkijken op degenen die zich zouden moeten schamen. Heb ik wel een tijdje gedaan, als troost, controlebehoefte. Maar dat is in mijn ogen nu hetzelfde en net zo asociaal als je nergens wat van aantrekken, als jij het maar fijn hebt. 4 januari 2022 bewerkt door Etty Artemis en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 #doem'nbest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Ik maak opmerkelijk genoeg vaker mee dat ik me moet verantwoorden over het niet eten van vlees dan andersom. En dan gaat het inderdaad over de alternatieven die ik eet, wat daar dan in zit, etc. Maar goed, matigen. De komende uren in ieder geval op het forum Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 2 minuten geleden zei Quinn: #doem'nbest O en er vanuit gaan dat anderen dat ook doen, op hun manier en naar hun vermogen. Ik word nog wel eens een menslievende idealist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Ik start net mijn werkpc op en windows laat elke dag de meest prachtige foto's in mijn opstartscherm zien van plekken op aarde waar ik dan heel graag naartoe wil. Maar bijna altijd in een ander werelddeel. Stel dat ze zouden besluiten om alleen nog foto's te laten zien van je eigen omgeving, of op treinafstand, zouden er dan minder mensen in het vliegtuig stappen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 2 minuten geleden zei Adri02: Nu we het er toch over hebben: ook huisdieren hebben een forse ecologische voetafdruk... https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/03/je-huisdier-is-een-schat-van-een-vervuiler-a4075482 Ja idd, een joekel van een inconvenient truth. ik kan dat pas recent toelaten in mijn brein: dat de keuze om onze kat in huis te nemen en niet veganistisch te voeden heeft geleid tot veel dierenleed en milieuschade. En ja, we wilden er één uit een nestje, een kitten. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 Wij hebben een houtkachel in een rijtjeshuis. En sinds kort ook stookschaamte. Reacher, Artemis en karin123 reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2022 (bewerkt) Toen ik stopte met vlees eten deed ik dat niet vanwege de klimaatproblemen en zo. Ik wilde geen vlees meer eten vanwege het erbarmelijke leven dat veel dieren moeten leiden, of als ze een redelijk goed leven hebben gehad het drama van het vervoer naar en de toestanden in de slachthuizen. Dat ik daarmee een klein steentje bijdraag aan het milieu vond ik alleen maar mooi meegenomen. Maar inderdaad: vanaf het begin moest ik me verantwoorden. Eerst alleen nog omdat ik vaak toch op schoenen loop waar leer in verwerkt is, later kwamen daar ook de verhoren over eventueel reizen met vliegtuig, het hebben van een auto, het kopen van bepaalde spullen bij. En nu zie ik dat ik ook mijn huisdieren moet gaan verantwoorden. Prima: * Ik heb moeilijke voeten, een heel grote maat ook. De schoenen waar ik nog een beetje normaal op kan lopen worden niet van kunststof gemaakt helaas. * Ik vlieg niet, ik ga zelden op vakantie en dan ook nog altijd niet verder dan de hiernaast gelegen provincie. * Wij hebben een auto, best wel handig als je in een klein dorpje woont met praktisch geen middenstand en slechte verbindingen van openbaar vervoer. * Mijn huisdieren zijn allemaal verschoppelingetjes, ze waren er al. Ze komen allemaal uit het asiel. Ach.... ik weet dat ik nog zóveel meer zou kunnen doen om mijn voetafdruk te verkleinen. Maar ik ben tevreden, ik doe het op mijn manier en ik laat anderen ook in hun waarde. Ik heb nog nooit iemand ter verantwoording geroepen over het feit dat ze dieren voor hun genoegen zouden laten lijden... of omdat ze vinden dat ze ieder jaar naar een ver buitenland op vakantie moeten gaan... Dus ik vind dat ik zelf ook geen verantwoording hoef af te leggen over mijn manier van leven. Beetje leven en laten leven toch? 4 januari 2022 bewerkt door Yvonne spaties teveel Reacher, Etty en Artemis reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden