Spring naar bijdragen

Maandag 13 december 2021


Reacher

Aanbevolen berichten

Ik was vannacht bang en heb dus lang wakker gelegen. We staan op een prachtige, stille en afgelegen plek in Spanje tussen de varkens en koeien met grote horens. Maar mijn fantasieën gingen over mannen die ons zouden komen beroven.

De sterrenhemel is wel fabuleus dus ik verwacht straks een blauwe lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Yana en @Reacher
Als zoiets eenmaal in je koppie zit gaat het er ook niet meer uit in het donker Yana. 
Wel fijn dat het zo goed klikt tussen Socrates en jouw vriend Reacher. 
Overigens vinden mijn kattekopjes de brokjes die ze krijgen ook niet lekker meer, 
jee, wat kunnen ze klieren.... 
Bakje om de dag te beginnen maar. 
image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Yvonne:

Als zoiets eenmaal in je koppie zit gaat het er ook niet meer uit in het donker Yana. 

Nou inderdaad, ik probeer in het algemeen om m'n gedachtes niet al te serieus te nemen maar in het donker zijn ze net Houdini.

Ik fantaseerde enge scenario's tot m'n lijf er gestresst van was. Ik zie het gebeuren, ik doe het zelf met mijn eigen hoofd. Als ik stop met enge dinge denken wordt het in mijn buik ook weer kalm, totdat die gedachte weer oppopt en húp, lijf weer in paniekstand. 

Daarom kijk ik ook niet naar spannende films, daar krijgt m'n maag eenzelfde soort optaters van. Hebben de filmkijkers onder jullie daar geen last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Yana:

Nou inderdaad, ik probeer in het algemeen om m'n gedachtes niet al te serieus te nemen maar in het donker zijn ze net Houdini.

Ik fantaseerde enge scenario's tot m'n lijf er gestresst van was. Ik zie het gebeuren, ik doe het zelf met mijn eigen hoofd. Als ik stop met enge dinge denken wordt het in mijn buik ook weer kalm, totdat die gedachte weer oppopt en húp, lijf weer in paniekstand. 

Daarom kijk ik ook niet naar spannende films, daar krijgt m'n maag eenzelfde soort optaters van. Hebben de filmkijkers onder jullie daar geen last van?

Hahahah, zo herkenbaar. 
Ik herinner me een voorval van een jaar of veertig geleden: Kees en ik waren op vakantie in Frankrijk. 
We zouden gaan kamperen, en waren op de bonnefooi van huis gegaan, een camping zouden we 'daar' wel zoeken. 
Maar het werd avond en we hadden nog niets, dus reden door tot begin van de nacht. 
Toen wilden we wel even rusten. 
We waren net een heel klein dorpje door en even daarbuiten stond een soort van landhuis, een heel groot oud landhuis, midden in het groen... 
Donker, hartstikke donker, geen levende ziel te bekennen.
Dat vond Kees een prima plekje om even de ogen te sluiten. 
Binnen een minuut 'lag' hij te snurken in ons Renaultje 4. 
En ik werd bang. 
Hartstikke bang, 
Ik zag al overal dorpsbewoners met grote slagersmessen vandaag komen om ons af te slachten... 
En echt, hoe ik ook probeerde... het werd er alleen maar erger op. 
Al heel snel heb ik Kees wakker gemaakt en zijn we weer gaan rijden, hahahaha..... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Yana:

Daarom kijk ik ook niet naar spannende films, daar krijgt m'n maag eenzelfde soort optaters van. Hebben de filmkijkers onder jullie daar geen last van?

Ja,  ik probeer mezelf ook te beschermen door mijn ogen tot spleetjes te knijpen en mijn oren dicht te houden.  Ik vraag me af wat er gebeurt als ik daar mee op zou houden.  Ik ken iemand die heeft zo'n virtual reality bril, waarmee je spellen kunt spelen alsof je er in staat.  Ik ging in de ring om te boksen.  Er kwam een enorme angst opzetten om klappen te krijgen.  Ik kon de bril niet ophouden.   Er is ook een spel met heel veel schrikeffecten. Ergens maakt het me nieuwsgierig.  Maar misschien draai ik wel door als ik daar mee ga lopen experimenteren.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
vroeg wakker geen idee waarom.

Maar Yana lezende kwamen 2 herinneringen oppoppen
ik heb 2 x ter voorbereiding van een Vision Quest, nachtwandelingen moeten maken.
1e was in Frankrijk, hoogzomer, een stuk van die beroemde route
samen met exgenoot; het liep heerlijk tot we auto's hoorden naderen en we steeds
een berm indoken. De natuur zelf maakte ons niet bang. Maar die autolichten schenen
op kilometers afstand en eer we dat door hadden waren we al een berg deels afgerold.
De 2e keer deed ik m alleen in Meijendel. Prachtige duingebied. Bij licht☺. Het was najaar
en vroeg donker. Ik heb het niet gered. De laatste bus en trein terug naar huis. Ook hier
bang voor mensen en niet voor de natuur. Maar mijn verstand kon mijn angstgevoel niet
omdenken. En wie weet wat voor ellende me bespaard is gebleven daar in de Randstad
bedenk ik me achteraf.
Maar tussen varkens en koeien bivakkeren is ook best onrustig lijkt me. Anders, maar toch...

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...