Spring naar bijdragen

Woensdag 8 december 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Cleo66:

Hoi ikkanhet,  kijk ook goed naar het karakter van de hond en wat hij nodig heeft .  Dit lijkt me meer een pitbull achtige , heel anders als wat je eerst op het oog had . Weet je waarom er een nieuw baasje word gezocht ?

We zijn druk met de voors en tegens tegen elkaar af te wegen.

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei karin123:

Het lijkt mij een hele lieve hond @ikkanhet. Hij moet wel veel wandelen en spelen. En hij is behoorlijk sterk, houd je daar rekening mee? Die haarbal van ons weegt 44 kg en daar heb ik soms al moeite mee.

 

3 minuten geleden zei Quinn:

Ik snap je hoor @ikkanhet om verliefd op te worden. Maar niet vergeten...

dogforchristmas-resize.jpg

Als wij een dier aanschaffen is het niet voor even maar voor het hele leven. Vandaar is deze wel geschikt voor ons omdat hij al 6 jaar is. En  ook heel fijn voor mijn man omdat hij niet alles meer meekrijgt qua gehoor. Daar helpt zo'n hond ook mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei karin123:

Het lijkt mij een hele lieve hond @ikkanhet. Hij moet wel veel wandelen en spelen. En hij is behoorlijk sterk, houd je daar rekening mee? Die haarbal van ons weegt 44 kg en daar heb ik soms al moeite mee.

ja we overdenken alles waar hij nu is die werken alle twee fulltime en doen avondcursus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ikkanhet:

a we overdenken alles waar hij nu is die werken alle twee fulltime en doen avondcursus.

Dan zal hij het bij jullie een stuk gezelliger hebben:D. Snap ook nooit dat mensen een hond nemen als ze zoveel weg zijn, dat is zielig en hoort toch niet. En ook nog twee kinderen. Maar ja, waar bemoei ik mij mee:)

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen. Staan jullie bovenaan de lijst? Ik ben zo nieuwsgierig omdat ik gek van honden ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei karin123:

Dan zal hij het bij jullie een stuk gezelliger hebben:D. Snap ook nooit dat mensen een hond nemen als ze zoveel weg zijn, dat is zielig en hoort toch niet. En ook nog twee kinderen. Maar ja, waar bemoei ik mij mee:)

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen. Staan jullie bovenaan de lijst? Ik ben zo nieuwsgierig omdat ik gek van honden ben.

Ja hij zou vandaag een afspraak met ons maken. Dan maken we er gewoon een dagje uit van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yana:

Ik lees vooral goed nieuws in je bericht. Je kunt tassen vol eten kopen, je hebt een fiets, je bent zo fit en gezond dat je 11 km kunt lopen en je hebt een thuis. Kun je niet genieten van al die fijne dingen? Waarom word je nóg chagerijniger als je band niet lek blijkt te zijn, is toch fijn dat je hem niet hoeft te plakken? En heb je tijdens die 11 km wandelen niets moois gezien?

Zou het kunnen helpen om jezelf te oefenen in je aandacht richten op wat fijn is? Of kan dat niet als je depressieve klachten hebt? 

Zie ik veel goede dingen omdat ik tevreden ben of ben ik tevreden omdat ik veel moois zie?

Dat heb ik allemaal gedaan onderweg! Bijna de hele tijd. 
Wees dankbaar, kijk om je heen.
Om zo kort mogelijke route te kunnen nemen heb ik ergens gelopen waar ik nog niet eerder was geweest. 

Ik heb het allemaal gedaan. Met mijn hoofd. Omdat ik weet dat het waar is.
Voelen daarentegen is iets anders. Genieten kun je niet afdwingen, me bewust zijn is dan voor mij het meest haalbare.
En natuurlijk ben ik blij dat ik mijn band niet hoef te plakken.

Mijn gevoel heeft denk mede ik te maken met het feit dat ik me de laatste tijd onveiliger, onzekerder voel t.a.v. mensen. Wat ik meende dat de realiteit was blijkt helemaal niet meer zo te zijn. Alsof ik mensen niet meer begrijp, ik meer op mijn hoede moet zijn. 
Daarbij gebeuren er de laatste tijd steeds van dit soort “kleine” vervelende dingen. 
Ik raak er mede de kluts door kwijt.

Jij vraagt of het zal helpen om me te richten op wat fijn is. Ik ben heel blij dat je daarbij de vraag stelt of dat wel kan als je depressieve klachten hebt. Ik kan alleen voor mijzelf spreken.
Het antwoord staat hier al deels boven.
“Fijn” is een gevoel, geen feit. Als ik het niet kan voelen is het beste, het meest haalbare,  wat ik kan doen me er bewust zijn van. 

Opeens denk ik aan eten zonder het te kunnen proeven.
Weten dat iets lekker ruikt omdat anderen het zeggen en omdat je het nog ergens weet van vroeger, maar het nu niet meer kunnen ruiken.
Zoiets. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net als Rapilos een kleine fietspomp bij me. En denk dat er wel meer mensen zijn die dat bij zich hebben. Of dat er een winkel is waar je een fietspomp had kunnen lenen. Had je daar ook aan gedacht? 

Natuurlijk baal je als je 11 km moet lopen!! Dan kun je wel met alle macht alles gaan omdenken, maar om dat 11 km lang te doen, zal niet meevallen. 

Maar ja, je had uiteindelijk je boodschappen binnen. Je hebt niet in de stromende regen gelopen (dacht ik). En je hoeft je fiets niet te repareren, het ventiel zal waarschijnlijk los, waardoor je band langzaam leeg liep. Dat heb ik ook eens gehad. Het is niet per se kwade opzet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik voelde me wat fel worden door jouw antwoord op het bericht van @Jannigje @Yanaik betrek het op mezelf. Het leest haast als een verwijt: ‘waarom kun je niet gewoon gelukkig zijn’. 

En ik wéét dat je het niet zo bedoelde :heart: en toch… 

In mijn duistere periodes kan ik nog zo kijken naar alles wat ik heb of letten op een mooie zonsondergang, een bloempje dat dapper tevoorschijn komt uit het asfalt, het komt niet binnen.
En hoe harder ik in die tijden mijn best doe om dankbaar te zijn en nederig en blij, hoe meer ik me dan schuldig voel omdat ik daar niet in slaag. 

Depressie of een dysthyme stoornis is iets anders dan balen van een tegenslag of een nare dag. 
Dat gezegd hebbende besef ik mij wel dat je gedachten je gevoelens beïnvloeden en dat je dit ten goede kunt aanwenden.

Alleen niet altijd, niet overal.
Niet bij iedereen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fietspompje js inderdaad een goed idee. Heb ik ook lang gedaan, maar ja die werd uit de fietstas gejat. Toen is het erbij gebleven.
De band was niet langzaam leeggelopen, dat weet ik zeker @Lonster

@Bor, jouw antwoord confronteert mij weer met mijn situatie, ik heb maar een klein netwerk en op zulke momenten word ik daar weer sterk aan herinnerd. Alleen doen.
De enige die ik kon bellen met een auto waar mijn fiets inkwam is pas geopereerd, die mag niet niet rijden.
En aanbellen? Bij wildvreemden in de stad? Een pomp vragen is een ding maar een leenfiets vragen? Dat zou jij wel doen? 
Toen ik na 5 km een fietsenmaker had gevonden kon/wilde hij me pas de volgende dag helpen . Dus tja, doorlopen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Reacher:

Ik voelde me wat fel worden door jouw antwoord op het bericht van @Jannigje @Yanaik betrek het op mezelf. Het leest haast als een verwijt: ‘waarom kun je niet gewoon gelukkig zijn’. 

En ik wéét dat je het niet zo bedoelde :heart: en toch… 

Ik voelde dat in eerste instantie ook zo @Reacher, alsof ik (weer) tekort schiet. 
Alsof ik niet genoeg mijn best doe, alsof ik het zelf in de hand heb als ik maar anders zou denken.
Ik weet ook dat jij dat niet zo bedoelt @Yana, en nogmaals  jouw vraag maakte alle verschil.


“Zie ik veel goede dingen omdat ik tevreden ben of ben iktevreden omdat ik veel moois zie?” vraagt @Yana
Ik heb geen idee, het zal allebei waar zijn denk ik. 
En natuurlijk hebben gedachten invloed op ons gevoel en andersom, en natuurlijk kun je trainen waar je je aandacht op richt en hoe je e.e.a interpreteert. 
Maar..
Het vervolg heb ik weer weggehaald omdat ik de goede woorden niet kan vinden. Maar dat heeft @Reacheral beschreven hierboven.
Dank je wel daarvoor :heart:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik me goed voorstellen @Jannigjeen @Reacher, dat mijn verhaal niet te pruimen is als je je niet gelukkig kúnt voelen ook niet al heb je al lang geleerd om je aandacht te richten op wat mooi is.
Ik mag jullie allebei graag, vergeef me dat ik niet invoelender ben. Soms loop ik over van blijigheid, ik wil dat wel bij jullie erin stoppen, met scheppen vol over jullie heengieten. Ik kan het niet uitstaan dat jullie het moeilijk hebben terwijl ik een beetje loop te flierefluiten. 
Lees het alsjeblieft niet als verwijt, dat bedoel ik echt niet zo, ik gún het jullie alleen zo graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik weghaalde, dat ik @Yana als een held heb geadopteerd, maar na het gesprek daarna voelde dat niet meer goed. En dan word ik onzeker en haal ik het weer weg. Mijn patroon, schrijven en schrappen. Wordt aan gewerkt, maar ik wil het wel uitleggen.. 

Bij nader inzien, leg ik het niet uit. 

ik ben een werk in uitvoering, dit gesprek raakt me en als iets me raakt ga ik schrijven en schrappen. dat is OK :)

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yanaen daar word ik blij van, een :lips:  ik geef je maar een :lips: terug

dat het tegelijk gebeurde is of synchroniciteit of toeval, ik houd het op het eerste, ik vind jouw avatar zo fijn 

de laatste tijd loop ik zo over van liefde, van alle natuur, alle yoga, alle muziek maken, alle mooie momenten, kan er zo van genieten, maar ik woon dan ook op het mooiste plekje ter wereld, middenin het paradijs :heart:

ik deel het gewoon, zomaar 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jannigje:

Toen ik na 5 km een fietsenmaker had gevonden kon/wilde hij me pas de volgende dag helpen . Dus tja, doorlopen maar.

En het kwam niet in je op om gebruik te maken van de fietspomp die je bij elke fietsenmaker vindt?

Nou ja ik wil je geen vliegen afvangen maar ik begrijp het verhaal niet zo, probeer praktisch mee te denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...