Spring naar bijdragen

Donderdag 14 oktober 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

@Zbb vandaag maar goed voor jezelf zorgen , kan ook idd zijn wat je normaal niet opmerkt door de kater  en je was eigenlijk dit gevoel alleen maar gewend door de kater .

Je wordt getriggerd  op dit nare gevoel en je zegt zelf dat je er altijd alleen maar 1 oplossing  voor had .

Lijkt mij dan ook niet vreemd .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lieke7777:

Dat is een hele goede :rolleyes::lol:

Tsja, weet je, ik ben eigenlijk zelden of nooit ziek. 
Maar een paar jaar geleden werd ik tijdens mijn werk hartstikke beroerd... 
De onsmakelijke details zal ik je besparen, maar na een paar uur zo doorgemodderd te hebben besloot ik toch maar naar huis te gaan om uit te zieken. 
Thuisgekomen met moeite de trap opgeklommen en mijn bed in gegaan. 
Hartstikke misselijk.... en intuïtief had ik vreselijke trek in cola. 
Dat drink ik normaal nooit... we hadden nog een fles staan van ene verjaardag even daarvoor. 
Na het drinken van een glas van die rommel verdween de misselijkheid. 
Later las ik op internet dat veel meer mensen daar baat bij hebben. 
(overigens niet in geval een kater heb ik het idee) .... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zijn snelle suikers (energie) en cafeine
ik vind het niet zo gek klinken eigenlijk.

lekker met zus een dag naar de sauna
ik okt en nov geven we elkaar zo'n dag voor
onze verjaardagen. hoeven we niks uit te pakken
behalve onszelf:)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei lady jane:

het zijn snelle suikers (energie) en c.......

Dat kan het niet zijn, want ik drink dan cola zero... :huh:... 
Maakt ook niet uit, het helpt/hielp mij en volgens internet velen met mij :rolleyes:
(wetenschappelijk) bewezen dus niet. 
En jaaaaa, smerige stuivers een nachtje in de cola, en ze zijn weer als nieuw Knakker.... 
En laat je niet gek maken door dit weer... lekker even de koude nattigheid in voor een pittige wandeling en daarna 
naar binnen, gezellig een lampje aan en een lekker bak koffie of thee.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Goedemorgen  

wie herkent het dat je je na een tijd droog te zijn plotseling last lijkt te hebben van afkickverschijnselen/ziek/angstig?

ben nu iets meer dan twee maanden droog en gisteren had ik al last van wat angst/hartkloppingen maar nu dan ook echt ziek met trillen/brak. 

Oei dan staat me nog wat te wachten want jij staat al langer droog als ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het forum lag er vanochtend even uit bij mij, maar is nu weer bereikbaar blijkbaar.
Ja, over dat cola drinken heb ik nog wel een anekdote

10 jaar geleden was ik ook eens in de Efteling
daar heb je zo'n grote boot, die heen en weer slingert, waar ik in was gegaan
Nu ben ik al snel wagenziek....
Dus ik kwam er echt kots misselijk uit, wat ook niet meer over ging
Na dik een half uur, haalde dochter een flesje cola voor me (wat ik overgens ook nooit drink)
En het wonder geschiedde, ik knapte in no time ziender ogen op
Wonderlijk spul hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei knakker:

...Daarom vertrouw ik steeds vaker maar gewoon op het boerenverstand. 

Goedemorgen. Ja, ik denk ook dat volvette boerencola het beste werkt, zowel bij zinnige als bij onzinnige kwalen en problemen. ^_^

Ik geloof dat ik vanmorgen zomaar eens met m'n goede been uit bed gestapt ben. Jammer dat ik meestentijds vergeet welk been dat dan ook weer was.
Misschien doet de griepprik die ik gisteren kreeg ook wel positief mee..

Nu op naar het gasvulstation om een gasfles te laten vullen. Morgen vertrekken we voor een weekje naar Frankrijk en in deze tijd van het jaar heb ik de flessen liefst zo vol mogelijk mee i.v.m. 's avonds het kacheltje een beetje aan. Al is het maar om bevriezing van het boilertje te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb Nadat ik stopte met drinken bleek dat mijn lijf veel gevoeliger is dan ik altijd dacht. Ik had ook nog regelmatig last van trillen, hartkloppingen en -overslagen en me naar voelen. Heel veel minderen met koffie bleek de oplossing. En dat hielp niet meteen maar pas na twee weken ofzo.
Nu drink ik nooit meer dan 1 kopje koffie met caffeïne per dag, en verder evt. caffeïnevrij. 

Sterkte man! Niet gaan drinken hoor, we willen je niet missen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

.. Weet jij of er bij Lac du Der een plek is waar je met je camper kunt staan met uitzicht op het meer en de kraanvogels?

Bij mijn weten niet. Wel in de buurt een grote camperplaats. Niet m'n favouriete soort plaats, zo groot en druk, maar ach, een avondje genieten van die zwermen overtrekkende vogels is het me wel waard. We zijn er twee keer geweest voor een overnachting in deze periode, en twee keer met prachtige luchten tijdens de zonsondergang.
Dat vogelspotten zit niet zo in me. Meer dan een supersimpel klein verrekijkertje heb ik niet. Maar voor een laatste nachtje vind ik het wel sfeervol om daar tussen al die "gekkies" te staan.

Zo, de gasfles is gevuld. Kwam ik onderweg in een dorp een echte SRV-wagen tegen. Ik dacht werkelijk dat die al decennia lang waren uitgestorven... als ik een fototoestel met professionele lens had gehad, had ik hem gefotografeerd ;).
Ben meer een motorvoertuigenspotter dan een vogelspotter. :P Alhoewel ik er niet dagenlang voor in een berm zal gaan liggen wachten tot er iets 'bijzonders' langskomt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja roken is uit het standaard beeld verdwenen en dat is ook veel frisser en schoner zo. Zelf doe ik het ook al jaren niet meer en ik zou echt niet willen dat iemand bij mij thuis op bezoek binnen zou gaan zitten roken. Stoppen deed ik zonder nicotinepleisters of andere vervangers. Volgens mij ben je er dan ook sneller doorheen. Na pakweg 2 weken was de fysieke trek al weg. De gedachten eraan bleven wel langer en hebben ook een paar keer tot terugval geleid. Dat wel.

Zou dat standaard beeld van alcohol drinken in het openbaar ook ooit nog eens veranderen? Ik stel me dan zo voor dat er nieuwe generaties naar films van deze tijd kijken vol verbazing dat er zomaar bier en wijn wordt ingeschonken. Zal wel niet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van whiskey ben ik eens flink ziek geworden, net als Malibu en Pisang Ambon. Die kwamen dan op de zwarte lijst. De laatste jaren hield ik het maar liever 'gewoon' bij bier en wijn. 

Ik kan er ook wel een soort lol van hebben, om dure thee te bestellen of sjieke bonbons te eten. Dat gunde ik mezelf eerder niet. 

Uit eten gaan zonder bijbehorende wijn scheelt ook flink wat op de rekening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei knakker:

Als je die beesten van een beetje afstand wilt bewonderen en je gettoblaster thuislaat hebben de vogels er geen hinder van hoor. Zolang er tenminste niet die toestanden zijn als ergens een zeldzame fluiter is gesignaleerd en alle vogelgekkies massaal uitrukken.

Ik ben een hele luie vogel-bekijker, als ze toevallig daar zijn waar ik ook ben vind ik het hartstikke leuk. Afgelopen winter waren we in de Camargue, daar stikt het van de flamingo's en die gaan een stukje verderop zitten als er wandelaars zijn. Maar als je dan alleen achterblijft in je campertje werkt dat als een schuilhut en waden ze vlak langs je heen.

 

DSC_0275.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...