Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 augustus 2021


Maja

Aanbevolen berichten

Ik vind het ook allemaal heel herkenbaar. 
Had heerlijk werk, hartstikke fijne collega's. 
Maar voelde me de laatste jaren steeds meer 'opgejaagd', de eisen werden hoger, de cijfers moesten hoger, het bekende verhaal. 
's Morgens om half zes stond ik op want wilde toch op mijn gemak de dieren kunnen verzorgen en ontbijten, rustig starten, dan vroeg naar het werk voor een lange dag. 
Aan het eind van de dag snel langs de supermarkt wat boodschappen voor het eten halen, koken, eten, wat rommelen in huis en naar bed... 
De hele race voor en tegen de cijfers ging mij steeds meer tegenstaan. 
Toen een heel dierbaar persoon overleed was de maat vol. 
Ik ben op eigen verzoek overgeplaatst naar een afdeling waar de cijfers minder belangrijk waren dan de mensen waar ik mee om moest gaan,
financieel dus ook een flinke stap terug, dat was al een hele verademing. 
Maar ik merkte dat ik met jaloerse blik bleef kijken naar mensen die op hun dooie gemakje achter de rollator een paar boodschapjes hadden gedaan en lekker in het zonnetje naar huis kuierden.... ooit zou ik ..... was alweer een beetje vergeten dat ooit misschien nooit zou komen. 
Inmiddels zon het bedrijf op reorganisatie, ik draaide mee in de pilot... en wist dat ik niet gelukkig zou worden als de plannen door zouden gaan. 
Toen ik de kans kreeg om er vervroegd uit te gaan heb ik die met beide handen aangegrepen. 
Een flinke stap terug financieel gezien, maar het is het waard. 
Ik ben nu zo'n vijf jaar 'thuis', doe vrijwilligerswerk, heb tijd voor hobbies en de tuin en ik geniet. 
Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog steeds aan het oefenen ben in het van binnen rustig zijn: ik werk met een bullet journal en maak elke dag een lijst van wat ik wil/moet doen...  en stukje bij beetje merk ik dat ik makkelijker word, komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel. 
Maar dat het tijd en oefening vergt, zeker weten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Mensen, wat ben ik laat vandaag
werd pas 8.30 wakker, en dat gebeurd echt nooit
Nou ja, zal het nodig gehad hebben.

Straks courgettesoep maken, want toen ik gisteren de struiken aan het rooien was, vond ik tussen die enorme bladeren ineens een reuze courgette.
Alleen puntje iets verrot, maar volgens mij kan ik er nog wel een soepje van maken, samen met een reuze tomaat , winterpeen en lavas.
Allemaal eigen teelt, dan neem ik het zo mee in een thermoskan
Hebben we een vers soepje op de tuin :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is precies een bullet journaal @Yvonne ?
Ik ben net ook begonnen met voor elke dag een lijst te maken, met een schema wat ik vandaag ga doen
Hoop, dat dat me wat houvast en structuur geeft., en daarmee wat rust
Die onrust in de kop, herken ik ook hoor

Aan de hand van mijn schema, gisteren reuze veel gedaan
moet goed nadenken, dat ik de balans vind tussen op tijd rust en doe dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Yvonne:


's Morgens om half zes stond ik op want wilde toch op mijn gemak de dieren kunnen verzorgen en ontbijten, rustig starten, dan vroeg naar het werk voor een lange dag. 
Aan het eind van de dag snel langs de supermarkt wat boodschappen voor het eten halen, koken, eten, wat rommelen in huis en naar bed... 
 

Ja en daar gaat het eigenlijk fout. Dat je door de week zo keihard doordraaft van het begin tot het eind vd dag. Dan moet je in het weekend wel uitrusten. Dus kom je aan niks leuks toe en dat moet je wel van jezelf, dus komt alles aan op de vakantie. Dan is het eindelijk vakantie en heb je een heel programma wemoetendit en wemoetendat om maar zoveel mogelijk te genieten. En in plaats daarvan ben je de eerste paar dagen vd vakantie doodmoe (of misschien wel zo ziek als een hond) gewoon omdat je moet uitrusten van al die toestanden.

De oplossing zit m in de gewone alledaagse doordeweekse dagen, als je jezelf op die dagen niet voorbij loopt dan zijn de weekenden en de vakanties gewoon bonus zoals het hoort.

Sprak hij tegen zichzelf :D nu nog uitvoeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Morgenochtend heb ik een intake gesprek bij VNN, ik hoop dat ik op tijd wakker word.
Ik ben nu dat gesprek aan het voorbereiden, wat moet ik vertellen?
Dat ik helemaal niet gemotiveerd ben om te stoppen?
En het liefst wijn drink in combi met diazepam vanwege mijn stress / kauwspierprobleem?
En de dosering diazepam wil gaan verhogen?

Ze hebben een uur voor mij uitgetrokken.
Gaat van mijn zorgverzekering / eigen risico af.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei spirit:

@Steph001, welkom en dag 2 is moeilijk. Dat weten we allemaal hier. Toch goed, dat je de 1e stap al hebt gezet. Succes. 

Thx! Deze middag lunch met klant en baas heb t alcoholvrij gehouden. Ben wel zoooo moe en uitgeput vandaag precies geen energie meer. Ga straks toch mijn toertje lopen maar verlang zo naar mijn bed . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, ik heb weer een lekkere ontdekt:

De Intermarché verkoopt ze. Weet niet of je ze ook in NL vindt maar het zal wel want het is een Carlsberg produkt. Lekker hoppy het lijkt op IPA.

Tis eigenlijk 0,4 niet 0,0 dus voor de echte puristen zit er nog steeds alcohol in, maar voor mij is het prima. Ook een uiterst stoer etiket :P 

FA7955DF-141E-4D80-B475-025DD3162E2F.png

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Bor:

Intake met personal coach gehad. Verklaringsformulier tot deelname heb ik ook getekend. Intake met diëtiste ook gehad. Afspraak fysio gepland voor opstart schema bewegen. Werkboek en huiswerk mee gekregen. 

:)

Ik ben vandaag gebeld , ik kan 17 september starten  maar  ondanks mijn verwijs  brief van de HA is er maar een minimale vergoeding  van 300 euro en dat terwijl ik maandelijks 149 moet betalen ervoor dat  is  een beetje to much  voor mijn knip .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezwommen vanochtend: yes. Was alweer aan het uitstellen. Maar gegaan. Morgen weer. Nieuwe routine maken.

Gisteren iets gedaan op het werk waar ik erg tegenop zag. Check.

Bedacht dat ik de vrijdagen vrij wil. Staat in de week, wel al aangekondigd. Stapjes op weg….

Opleiding start bijna. Veel zin in. Het is 1 dag per maand en dan zelfstudie. Ook zin in en daarom is minder werken dus ook gewoon noodzaak. 
Maar heb het gevoel dat ik de goede stappen aan het zetten ben. Spannend maar ik zet ze. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, ik wou nog 1 ding zeggen over werkstress en piekers enzo. Ik oefen me tegenwoordig in gedachten ‘afsluiten’. Dus gewoon bewust besluiten dat het nu genoeg is of dat ik er een andere keer (maar niet nu) over mag denken. Soms zelfs hardop met woorden. Het lijkt te gaan werken. 
 

En natuurlijk is ook daar ‘bewust-zijn-van ‘ het werkzame ingrediënt. Maar het helpt mij om als ik me dus van mijn gemaal / gestress bewust ben, om daar dan ook bewust en met aandacht afscheid van te nemen. Niet oordelend, wel expliciet. 
 

Hoop dat ik duidelijk ben. Nu slapen. Heb zo raar geslapen de laatste dagen dat het niet erg wil lukken. Ja… ‘s ochtends, maar dat kan niet he???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé allemaal, 

nou de vakantie met de meiden zit erop, was echt super leuk, gelukkig was het nare gevoel gauw over, ik heb na mijn eigen vakantie ook geen drup meer gedronken en ook niet meer die behoefte gehad tot nu toe, antabus is weer onder controle en ook mijn anti depressieva gelukkig. 
 

Al met al mag ik niet klagen, toch voel ik me nog niet helemaal honderd procent, en wat onrustig. Moet ook zeggen dat het met mijn oudste dochter niet helemaal lekker verloopt en daar zit ik ook wel mee. Morgen daar een gesprek over. Voor de rest ben ik aan het solliciteren en hoop deze week te horen dat ik weer een baan heb, weer een zorg minder. Daarnaast zorg ik wel dat ik lekker bezig blijf maar ook echt mijn rust pak. 
 

@Zbb hoe is het nu met jou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Fabienne 

ik zit met mezelf in de knoop,ben helemaal opgebrand. 
 

ben al tijden moe,er is de afgelopen tijd ook veel gebeurd. 
 

ik denk dat die laastst binge van laatst de druppel is geweest. 
 

vermoed dat ik een burn out heb. 
 

maar nu in ieder geval ongeveer tweeënhalve week droog. 
 

het duurt lang voordat ik een beetje opknap,ben nog steeds niet lekker ervan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-8-2021 om 12:56 zei Bor:

Waarom ga je daar dan heen als je niet wil @Roberto? Laat dan beter je plaats vrij voor mensen die wel willen en moeten wachten op mensen zoals jij. Verspilde tijd en energie. Ja sorry hoor maar dat is mijn mening. 

Bor, ik begrijp jouw opmerking wel hoor.
Het is wel mijn eigen keus geweest om aan mijn huisarts om een verwijzing te vragen.
Vanochtend heb ik een goed intake gesprek gehad met een verslavingsarts en spv-er.
Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik door de jaren heen van alles uitgeprobeerd hebt en bijna alles mislukt.
En daardoor nauwelijks meer gemotiveerd ben om te stoppen.
Het advies van de arts: opname voor een x-aantal weken.

Mijn keus, na grote aarzeling: opname voor een week detox en in die week bekijken hoe en wat voor vervolgtraject.
Vermoedelijk dagbehandeling / terugvalpreventie.

ps tot mijn traject bij VNN begint houd ik contact met mijn POH-GGZ.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...