Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 augustus 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

@Fabienne1985 wat rommel jij toch met de antabus... je had er ook al een keer doorheen gedronken en nu stop je om te drinken en dan neem je ze weer nog geen dag later. 
Ik maak me daar oprecht zorgen over. Je kan ze misschien beter onder toezicht gaan innemen want zoals je nu doet heeft geen nut. Je bouwt geen spiegel op en als je zin hebt dan stop je. 
(hier krijg je sowieso nooit meer antabus als je er doorheen drinkt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei VIII:

@Fabienne1985 wat rommel jij toch met de antabus... je had er ook al een keer doorheen gedronken en nu stop je om te drinken en dan neem je ze weer nog geen dag later. 
Ik maak me daar oprecht zorgen over. Je kan ze misschien beter onder toezicht gaan innemen want zoals je nu doet heeft geen nut. Je bouwt geen spiegel op en als je zin hebt dan stop je. 
(hier krijg je sowieso nooit meer antabus als je er doorheen drinkt)

Dat klopt niet helemaal, ik drink er niet doorheen, ik drink als ik toe ben aan een nieuwe dosis dus ik moet dinsdag en vrijdag nemen, als ik dan vrijdag weer moet hebben dan gebeurd het dus een paar keer dat ik op die dag drink. Ik breek het heel snel af blijkbaar komt door mijn maagverkleining. Ik had ook een vrij lage dosis die is nu aangepast. En ik weet het het is allemaal erg dom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei VIII:

@Fabienne1985 wat rommel jij toch met de antabus... je had er ook al een keer doorheen gedronken en nu stop je om te drinken en dan neem je ze weer nog geen dag later. 
Ik maak me daar oprecht zorgen over. Je kan ze misschien beter onder toezicht gaan innemen want zoals je nu doet heeft geen nut. Je bouwt geen spiegel op en als je zin hebt dan stop je. 
(hier krijg je sowieso nooit meer antabus als je er doorheen drinkt)

Maar je hebt gelijk het is ook zorgwekkend dat vind ik zelf ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren zijn de schotten weer teruggezet tussen de balkons. Een lang weekend voor mij tot ik maandag weer aan het werk ga.

Op het laatst was ik gewend aan de aanwezigheid van de schilders. Ik kon met ze praten en hield de gordijnen ongegeneerd open en doen wat ik wilde. Ze hebben zelfs op mijn verzoek nog wat extra geschilderd. :)

Het hele verhaal is nog niet klaar. Ze komen voor mijn appartement nog terug voor het inmeten van nieuwe ramen boven, plaatsen en schilderen.

De lekkage van de onderbuurman komt definitief van het dak. Er zijn 3 dakpannen stuk en de buis die ervoor zorgt dat de afvoer niet vacuüm zuigt (waardoor het toilet van hem niet kan doorspoelen) heeft een kapje nodig waardoor de regen er niet in kan waaien.

Er hoeft niet in mijn vloer gehakt te worden. :)

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog wat kwijt over de antabuse. 

Ik ben me heel degelijk bewust dat ik een probleem heb en die wil ik ook met man en macht aanpakken, alleen het ontbreekt me soms aan ruggengraat en sterk in de schoenen staan om dan echt als het heel moeilijk wordt te zeggen nee nu gebeurd het ook niet, als ik niet teveel tegenslagen heb in mijn leven gaat het leven best heel prima en lukt het goed drank te laten staan, als dat niet zo is ben ik sneller genegen om naar die “stem” te luisteren dat ik het maar moet opgeven en dan drink ik niet letterlijk door de antabuse heen, maar op de dag dat er een nieuwe dosis geslikt moet worden, bij de een breekt het sneller af dan de ander. Ik heb nu betere afspraken gemaakt er wordt nu echt gebeld op de inname dagen, mijn moeder weet exact hoeveel tabletten er zijn, ik heb op gezette tijden mijn antidepressiva te slikken, ik maak op de dagen dat mijn kinderen er niet zijn lijstjes zodat ik niet ga piekeren, ik ga een weerbaarheidstraining doen, waardoor ik leer op momenten dat ik het echt moeilijk heb wat me gaat helpen. 
En wat er ook bij hoort hoe lastig ik dat soms vind hier te blijven schrijven, ik ben een opkropper en vind emoties echt laten zien heel moeilijk. 
 

Vandaag ook positieve dingen gedaan, zoals het toelaten van het verstopte verdriet, mijn lijstje afgewerkt, de auto ingepakt. En ga nu koken. Gepofte aardappel met groente, goed voor mezelf zorgen. Bedankt voor alle lieve en harde woorden ook die zijn heel erg nodig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fabienne1985:

Ja ik mag dat doen, ik heb altijd begrepen dat er 24 uur tussen moest zitten. 

Ik mocht ook wel al eerder slikken,maar ik durfde niet omdat ik me nog totaal beroerd voelde

terwijl de alcohol natuurlijk allang uit me lichaam moest zijn verdwenen. 
 

waarschijnlijk ben ik gewoon een bangerik :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Als je 's avonds pas weer langs komt waaien, is reageren een beetje spuit vijfendertig geworden. Dus nou ja, ik lees en denk er wat van en dat soort, maar voeg weinig toe. 

Verder heeft de clan besloten er nog wat dagen aan vast te plakken, want het is nu nog mooi weer en leuk en feest. En als ik het echt vervelend vond, dan mocht ik ook best komen. In een volgend leven misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Nun:

Als ik last van heb van cravings, heb ik zin in zoetigheid. Weet iemand hoe dat komt. Mijn quilty pleasure is raketje of ander waterijsje. En niet 1. 

 

Ohh ECHT he'! GeWOON water ijs, en dan de rode

3 tot 5....  per avond.... Nog een verslaving erbij!!

Niet moeilijk toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste avond zit er op en.... drumroll: geen borrel genomen!  Jeej!!!  Vet stoer.  Nou ja, niet echt, het was wel druk maar ik had niet een bar vol zuipende gasten.  Daarbij overwoog ik regelmatig of EEN biertje echt kwaad kon...  Ook niet mijn kop in het zand gestoken, gewoon gezegd dat ik een poosje niet drink.  Nu is het even lastig want ik zit alleen, dus zit ik de dingen van de dag te lezen.  Moest erg lachen om jou @Quinn, paprikachips met aioli voor de vitamientjes?  Geweldig :lol::lol::lol::lol:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Zbb:

Ik mocht ook wel al eerder slikken,maar ik durfde niet omdat ik me nog totaal beroerd voelde

terwijl de alcohol natuurlijk allang uit me lichaam moest zijn verdwenen. 
 

waarschijnlijk ben ik gewoon een bangerik :rolleyes:

Nou ja dat is alleen maar goed toch, in mijn geval breekt het snel af maar voor de meesten niet. Ik zit op de hoogste dosis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Fabienne1985:

Dat klopt niet helemaal, ik drink er niet doorheen, ik drink als ik toe ben aan een nieuwe dosis dus ik moet dinsdag en vrijdag nemen, als ik dan vrijdag weer moet hebben dan gebeurd het dus een paar keer dat ik op die dag drink. Ik breek het heel snel af blijkbaar komt door mijn maagverkleining. Ik had ook een vrij lage dosis die is nu aangepast. En ik weet het het is allemaal erg dom

Waarom gebruik je dan niet elke dag een kwartje ? Of zeg ik iets doms. Ik neem zelf een kwartje en dat twee keer per week, durf niet eens het risico te nemen dan om te drinken vaak is al een slok water met Antabus ( in principe heb ik dan niet eens een kwart op ) maar dan nog durf ik het niet !!voor mij voldoende om niet te durven drinken… maar ik weet niet of dit goed advies van mij voor jou is…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Loetje:

Waarom gebruik je dan niet elke dag een kwartje ? Of zeg ik iets doms. Ik neem zelf een kwartje en dat twee keer per week, durf niet eens het risico te nemen dan om te drinken vaak is al een slok water met Antabus ( in principe heb ik dan niet eens een kwart op ) maar dan nog durf ik het niet !!voor mij voldoende om niet te durven drinken… maar ik weet niet of dit goed advies van mij voor jou is…

Ik heb het eerst zo ook tijden gedaan en dat gaf me juist idd een super goed gevoel dat ik het dan niet kon, maar mijn behandelaars zeggen is placebo effect en moest terug naar 2 momenten in de week. Dus dat volg ook nu op, nu wel met scherpe regels, we MOETEN videobeelden, want ik hou me wel altijd aan de medicatie als ze me zien ( doe bijv geen pcm erin ofzo) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Fabienne1985:

Nou ja dat is alleen maar goed toch, in mijn geval breekt het snel af maar voor de meesten niet. Ik zit op de hoogste dosis. 

Goedemorgen,

heb jij dan geen last van bijwerkingen?

ik ben vermoeid,licht brak/katerig gevoel/me niet lekker voelen. 
 

het is voor mij te behappen als ik om de dag een halve antabus neem en dan maakt het niet uit of het een bruis tablet is en een ‘normale’ tablet. 
 

de bijwerkingen worden na ongeveer twee maanden wel minder(totdat ik weer stop/ga sjoemelen en terugval en dan een tijdje weer niet slik en weer opnieuw begin met slikken)dan beginnen de bijwerkingen weer opnieuw  

met refusal zijn de bijwerkingen bij mij nog erger. 
 

dat is echt heel vervelend en jammer (voor mij)van dit medicijn.  
 

maar jij heb daar blijkbaar geen last van en dat is natuurlijk heel fijn voor jou. 
 

in het begin was het advies op maandag en vrijdag een hele tablet,maar dat was dus geen doen voor mij. 
 

maar om de dag een halve is ook echt wel voldoende om er ziek van te worden als ik zou drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...