Spring naar bijdragen

Woensdag 11 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Nou ik heb varen als hobby,maar soms is die boot gewoon een opsesie. 
 

alles moet perfect en anders baal ik

dat probeer ik me overigens wel af te leren,want daar kan je jezelf ook aardig gek mee maken. 
 

ik wou overigens gaan koken maar ik had net me medicatie ingenomen toen ik erachter kwam dat me aardappelen echt niet meer konden. 
en ik wou heen auto rijden met die medicatie  

dus het waren pannenkoeken met spek en stroop geworden. 
 

jeetje wat haal je er een hoop uit zo flesje als er geen trek in heb maar toch moet eten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bor:

Niks mis met een boot obsessie. Ik wil tenminste niet weer terug naar huis. :lol: ik vind het wel best zo. 

Vanmorgen trouwens wel de bootwacht erbij gehad. Ik had gisteravond ineens geen stroom meer. Vervelend want lampjes en telefoon opladen ging niet. Kaarslicht was ook best wel gezellig. Kan me er niet druk om maken, die man zette er even een nieuwe gebruikersaccu in en tsjekte de rest ook nog even vriendelijk. Niks aan het handje hoor. 

No stress. 

 

Ik wilde ook nooit naar huis,daarom woon ik ook al (met tussenpozen) vanaf me 17e op het water :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei jopie:

vaker pillen nemen, @Zbb: niets lekkerder dan pannekoeken zonder n.

lekker gefietst, zwemmen overgeslagen....  nu lekker plat met een boek... ik vind t wel goed even allemaal :)

Mwa met die pillen wil ik toch wel stoppen hoor zodra het kan,maar inderdaad niet te snel willen. 
 

de antabus zal ik waarschijnlijk wel de rest van me leven moeten nemen. 
 

zonder antabus val ik nog veel vaker terug,sommige vinden het misschien laf of dat je het dan niet op eigen kracht doet. 
 

maar het is niet anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een vraag, ik en mijn partner gaan graag uiteten nu binnenkort ga ik een weekend weg, maar ik slik Refusal en het is niet dat ik wil drinken. Maar ik weet dat er in de gerechten meestal neem ik 5 a 6 gangen de saus wordt bereidt met jawel alcohol. Wat adviseren jullie mij ? Ik kan de saus apart vragen uiteraard maar dan nog misschien wordt het gerecht wel afgeblust met wijn ofzo. Ik ga overigens weekend buitenland. Ik hoor graag jullie ervaringen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lika:

Die balans vinden in je vrije week IS ook moeilijk. Ik lees het bij meerdere mensen. Iets met verwachtingen denk ik. 

 

Ja daar doe je jezelf en omgeving echt geen plezier mee, met verwachtingen :) 

3 dagen met Stier in Bretagne. Eerste dag afgesproken met ex collega die vlakbij woont. Geen verwachtingen. Geimproviseerde wandeling en eten bij crêperie. Was erg leuk.

Gisteren naar St Malo geweest. Geen verwachtingen. Godsgruwelijk druk en eindeloos gedoe om te parkeren. Stonden we eindelijk, bleek dat ik de hond dr halsband en riem vergeten was. Niet eens geruzied ;) Met een geimproviseerd ding om de hals de stad in. Hadden we direkt een missie: halsband vinden. Was er natuurlijk niet. Mensenbroekriem gekocht van 5 euro en het daarmee gered. St Malo is verder erg mooi (ik had geen enkele verwachting noch plan). Toen naar Cancale gegaan waar ik voor de avond een restaurant gereserveerd had. Dat was eigenlijk de enige verwachting vd vakantie. Was erg goed.

Vandaag naar de Mont St Michel. 2 km file voor de parkeerplaats. Je kon echt over de koppen lopen, om te janken zo druk was het. Toeristenbestemming 2 na de Eiffeltoren. Echt een afrader :D Niet geruzied, niet eens gebaald. De hond houdt wel van mensen kijken, die was helemaal in de 7e hemel. Restaurantje binnen gewurmd, iets gegeten, toen na 20 minuten (koekjes en koelkastmagneet kopen :P ) weer weggegaan. Is ook OK. Verder best leuk Mont St Michel maar misschien beter op een maandagochtend in november als het flink regent.

Nu chillen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Loetje:

Ik heb even een vraag, ik en mijn partner gaan graag uiteten nu binnenkort ga ik een weekend weg, maar ik slik Refusal en het is niet dat ik wil drinken. Maar ik weet dat er in de gerechten meestal neem ik 5 a 6 gangen de saus wordt bereidt met jawel alcohol. Wat adviseren jullie mij ? Ik kan de saus apart vragen uiteraard maar dan nog misschien wordt het gerecht wel afgeblust met wijn ofzo. Ik ga overigens weekend buitenland. Ik hoor graag jullie ervaringen

Ik weet niet loetje ik neem geen saus waar hoe weinig alcohol er ook maar in zit. En al helemaal geen gerechten die bereid zijn met wijn of wat dan ook. 
 

en even stoppen met de refusal tja 

je weet zelf of je dan gaat sjoemelen of niet. 
 

als ik voor mezelf spreek wel,want dan komt de twijfel,en als ik ga twijfelen ga ik voor 99,9% onderuit. 
 

lastige vraag vind ik

ik hoop dat iemand anders je er nog in kan adviseren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg het soms al van gewoon (langdurig)schoonmaken met Ajax,Andy noem maar op,ramen zemen doe ik met ammonia en zeker niet met spiritus. 
 

maar er zit ook vaak alcohol in crème,douche gel deodorant enz...

en dan heb ik vrijwel geen last van ik probeer er wel vaak op te letten of het erin zit of niet. 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Artax:

@Loetje Mijn idee hierover is dit: (alcohol)moleculen zijn zo ontzettend klein dat er in een saus met een fractie alcohol toch miljarden alcoholmoleculen zitten. Die gaan op allemaal je receptoren in je hersenen bezetten en dan zit je weer met een zeurend brein. gewoon niet doen dus. Trouwens: dat alle alcohol verdampt bij warme gerechten is een fabeltje.

Dat hangt er helemaal vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Zbb:

Ik weet niet loetje ik neem geen saus waar hoe weinig alcohol er ook maar in zit. En al helemaal geen gerechten die bereid zijn met wijn of wat dan ook. 
 

en even stoppen met de refusal tja 

je weet zelf of je dan gaat sjoemelen of niet. 
 

als ik voor mezelf spreek wel,want dan komt de twijfel,en als ik ga twijfelen ga ik voor 99,9% onderuit. 
 

lastige vraag vind ik

ik hoop dat iemand anders je er nog in kan adviseren. 

Wat je zegt ik ben bang dat als ik nu een week niet neem en dan inderdaad gewoon de gerechten eet ook alcohol ga drinken ik weet het wel zeker ! Ik ga er over nadenken een plan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Loetje:

Wat je zegt ik ben bang dat als ik nu een week niet neem en dan inderdaad gewoon de gerechten eet ook alcohol ga drinken ik weet het wel zeker ! Ik ga er over nadenken een plan

Dan zal ik het niet doen loetje,hoe leuk dat etentje ook is. 
 

Correctie: dan zal ik het je afraden. 
 

Hoor wie het het zegt zeg,kom net uit een gigantische binge 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Artax:

@bumperjimHeb je het linkje naar Nuchter.nu gelezen? onze postings kruisten elkaar.

 

Met alle respect @bumperjim maar dit is gevaarlijke onzin.

Nee ik heb de link niet gelezen want dit is mijn vakgebied.

Maar als je iets anders wil geloven dat is ook OK, ik zit hier zeker niet om alcoholgebruik in de keuken te promoten.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...