Spring naar bijdragen

woensdag 16 juni 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Fijn dat jullie beide dadelijk volledig gevaccineerd zijn @Kohtje! Ik snap je vrouw wel dat ze het sociale mist. Ik mag nu steeds wat meer naar kantoor en vind dat erg fijn. Nooit gedacht dat ik m’n collega’s nog eens zou gaan missen :lol: Ik hoop dat ze een soort fiftyfifty erin houden. Ik werk 4 dagen, 2 thuis, 2 op kantoor zou ik wel voor altijd willen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Een gebed dat oorspronkelijk stamt uit de christelijke traditie, ik geloof van Franciscus van Assisi.

Uit NL Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebed_om_Kalmte

Gebed om Kalmte

Het Gebed om Kalmte (in het Engels: the Serenity Prayer) is een bekend gebed uit de christelijke traditie, geschreven door de theoloog Reinhold Niebuhr. Het wordt in vele contexten toegepast, maar is vooral bekend door het gebruik in de programma's van Anonieme Alcoholisten en andere Twaalfstappenprogramma's.

De meest gebruikte vorm in het Engels is:

God, grant me

the serenity to accept the things I cannot change,

courage to change the things I can,

and wisdom to know the difference.

Een veelgebruikte Nederlandse vertaling is:

God, schenk me

kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen,

moed om te veranderen wat ik wel kan veranderen

en wijsheid om het verschil hiertussen te zien.

Het gebed werd wel toegeschreven aan Thomas van Aquino, Augustinus, Franciscus van Assisi en diverse anderen, ook buiten de christelijke traditie. Niebuhr begon het gebed in 1934 te gebruiken in kerkdiensten waarin hij voorging, dat werd mondeling overgedragen en won aan populariteit; Niebuhr zelf publiceerde in 1951 voor het eerst een versie.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je snapt het niet Claudius, ik wil gewoon afstand tot anderen. Is iets psychisch, ik weet het. Handen schudden en zoenen ga ik ook niet meer doen  en anderhalve meter afstand lijkt me prima. Staat los van corona. Wat dat betreft was de afgelopen tijd zo slecht nog niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik ben behoorlijk chagrijnig,  gesodemieter op het werk en lekker achter mijn rug om beslissingen nemen, want nancy is er toch niet, maar vervolgens zit ik een jaar lang met de consequenties, grrrrrrr.....

Maar ik meen wel datgene wat ik hierboven schreef. :blush:  mag ik een cocon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Quinn:

Wow. Ik weet niet of je het zo bedoelt als ik het lees, maar ik vat het op alsof je zelf belangrijker bent en de rest mag stikken.

Meer zoiets als anderen het ook niet doen, heeft het weinig nut. Ik heb in het verleden op het internet eindeloze discussies gehad over de voordelen voor jezelf en anderen van vaccinaties. Ieder jaar kwamen weer topics over griepvaccinaties. Gewoonlijk verloor ik ze en primeerde vrijheid. 

13 minuten geleden zei nancy:

Je snapt het niet Claudius, ik wil gewoon afstand tot anderen. Is iets psychisch, ik weet het. Handen schudden en zoenen ga ik ook niet meer doen  en anderhalve meter afstand lijkt me prima. Staat los van corona. Wat dat betreft was de afgelopen tijd zo slecht nog niet. 

Ik heb in het verleden en nu ook bijna steeds  afstand gehouden van mensen. Het zal wel niet steeds anderhalve meter geweest zijn. Zoenen was voor mij bijna steeds wereldvreemd. 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...