Spring naar bijdragen

Donderdag 20 mei 2021


Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Yana:

Die supermarkten hier, daar past AHxl 20 keer in, en ik loop met een stok hè, heb medelij!

Myep ik was eens bij de carrefour ten zuiden van Lyon, 60-70 kassa's of zo, daar hing een plattegrond bij de ingang anders was je uren kwijt met zoeken. Ik raak meestal op de parkeerplaats al de weg kwijt. Of als je na de boodschappen nog ff wilt tanken, je ziet in de verte dat carrefour tankstation maar hoe kom je er in godsnaam?

Interessant genoeg zijn degenen die pietlutten met de kaas en de boter ook altijd de eersten die gaan schreeuwen als je even tegen de richting van de pijlen in rijdt omdat dat de enige logische weg naar de pomp is :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Moderna gekregen en ik voel me ook wat gammel. Moe, hoofdpijn en een zere arm. Mijn lichaam is hard aan het werk om die antistoffen aan te maken. Gelukkig heb ik wel een helder hoofd, was bang dat ik wat grieperig zou zijn en dan heb ik altijd zo'n wattig hoofd. 

Ik ga wel eens met mijn oom naar de Delhaize bij Antwerpen, hij woont daar vlak in de buurt. Heerlijk winkelen, wat een fijne spullen allemaal. Goed brood, gebak, vis, 20 soorten tomaten. 

@lady janedie bonenpasta wil ik op een tortilla doen. Maar er kan vast meer mee, ik ga er eens over nadenken en wat experimenteren. De diepvries mosselen van de toko waren top. Groot en vlezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. 

Heerlijk, al die verhalen over buitenlandse supermarkten! We komen er graag als we op vakantie zijn, alleen al om te kijken naar de diversiteit. Franse supermarkten: top! In New York waren we ons vooral rot geschrokken van de prijzen voor groenten en fruit. Trouwens, vleeswaren, kaas, bakboter enz ook. Maar ja, we hadden het tóch nodig. Uit eten gaan betekende vooral veel vette bende. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

 

Getverdegetver, ik zit eens te kijken wat je nou eigenlijk kan met bonenpasta en krijg ik een pagina van 'plezierindekeuken.nl' met een bonenpastarecept en daar onder nog wat suggesties van, wat ik dacht, nog enkele recepten. Ik zie daar o.a. een goulashrecept uit de slowcooker en courgettepasta maken en nog wat dingetjes. Eéntje daarvan trok m'n aandacht, zo van: wat is dát dan.... blijkt het te gaan over het verwijderen van oorsmeer.. zat ik dus te kijken naar een flinke prop oorsmeer  :angry::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar Franse superdesupermarkten gaan vind ik op zich een attractie. Alleen het vinden van een beetje schaduwrijk parkeerplekje buiten lukt maar zelden. En het wennen aan de lucht van -ik denk een mengsel van vis en kaas???- heeft een paar jaar geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee, dat beeld is niet gevormd door één bepaalde supermarkt maar door een doorsnee van vele, vele supermarkten door de jaren heen. Ondanks de verschillen in ouderdom, grootte en toch ook aanbod, vind ik die lucht bij binnenkomst altijd wel een grote gemene deler. Van 'vieze lucht' is dat langzaam aan veranderd in 'vakantielucht'.. :) Zelfde lucht, positievere opvatting daarover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel. Nou ben ik absoluut geen liefhebber van vis en schaaldieren, maar ik ben altijd wel gefascineerd door die enorme visafdelingen. Gedeeltelijk afschuw door al dat levende aanbod, gedeeltelijk bewondering als in een dierentuin/aquarium.. Eigenlijk vind ik de groenten-, brood en gebak- en traiteurafdelingen prettiger om te kijken en ook kopen, natuurlijk. Zelfs de drankenafdeling kan ik tegenwoordig met bewondering doorlopen. Vooral in die hele grote supermarkten is het aanbod gewoon gigantisch en overweldigend. En dan die eindeloze rijen met mineraalwater... :)

Ik krijg verdorie zowaar weer een beetje zin om naar Frankrijk te gaan. Is dit jaar misschien toch wel wat waarschijnlijker i.v.m. alle reismogelijkheden dan Zweden. Maar we gaan pas in augustus. Zien we dan wel weer. We hoeven niets te boeken met ons campertje. En momenteel staan m'n schouders en benen nog 'in brand' dus ga ik nergens heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou tis meestal niet de beste groente die je bij Carrefour of Auchan of zo koopt. Dan kan je beter naar een plaatselijk groenteboertje of naar een Grand Frais. Dat is mn favoriete keten voor alles wat vers is, als je daar binnenstapt heb je echt zin om de hele tent leeg te kopen. Helaas zit de dichtstbijzijnde op 25 km aan de andere kant vd stad, kom er zelden.

En vlees halen we vd slager in ons dorp, vrijwel dezelfde prijs, betere kwaliteit. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jij hebt waarschijnlijk je vaste adresjes vanuit je woonplek. Wij zwerven meest rond, liefst niet in een stad, en onderweg 'leggen we dan aan' op zo'n 'centre commercial' om 'te bunkeren', inclusief diesel als het nodig is, in één keer klaar en dan zijn we er weer voor een paar dagen af. Alleen brood halen we dagelijks het liefst bij een echte bakker.
Och ja, zo af en toe is het ook wel leuk (en lekker) om bij de kleine zelfstandige wat te kiezen (moeilijk hoor)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de kleine zelfstandige is de kwaliteit meestal beter. Goedkoper dan de supermarkt kunnen ze vrijwel niet zijn, dus ze zijn of veel beter, of ze gaan vrij snel failliet :) 

We hebben hier een kaaswinkeltje dat concurreert met 25 meter kaas in de Auchan, met minder keuze maar wel topkwaliteit en heel charmant en deskundig advies. Ze verkopen ook boter die de dag ervoor nog in de koe zat zo'n beetje, en das toch nog net wat lekkerder dan voorverpakte boter. En als we ALV hebben met de hondenclub dan maken ze een formidabel kaasplateau voor 25 personen met kleine vlaggetjes in elk stukje kaas met de naam en zo. Ja daar ga ik dan dus graag naartoe voor mn kaas.

Maar je hebt gelijk snel bunkeren is handiger in zo'n centre commercial met een hectare parkeerasfalt van 1000 graden in de zomerzon. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei spirit:

Beetje zenuwachtig. Straks gesprek met mijn lief, hoe verder. Het is eigenlijk allemaal voor ons beiden nogal plotseling gekomen. Ineens was het er weer. Zeer verwarrend. We voelen ons allebei erg aangetrokken tot elkaar en dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Ik ben zo bang voor afwijzing :brokenheart:

Gewoon lekker jezelf zijn. Als het meant to be is gaat het vanzelf wel. Hoop het voor je. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk  de Franse  supermarkt    mijn favoriete  is Carrefour   in serignan plage alleen  kom ik daar  dit jaar niet. 

Wordt  weer tijd  aantal dingen  afgelopen  zomer  meegenomen  zijn  bijna  op :)

En idd altijd apart luchtje  in de supermarkt  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Beetje zenuwachtig. Straks gesprek met mijn lief, hoe verder. Het is eigenlijk allemaal voor ons beiden nogal plotseling gekomen. Ineens was het er weer. Zeer verwarrend. We voelen ons allebei erg aangetrokken tot elkaar en dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Ik ben zo bang voor afwijzing :brokenheart:

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bumperjim:

Interessant genoeg zijn degenen die pietlutten met de kaas en de boter ook altijd de eersten die gaan schreeuwen als je even tegen de richting van de pijlen in rijdt omdat dat de enige logische weg naar de pomp is :) 

Hoe weet jij dat nou, kletskous :heart: Je schrijft het met een stelligheid alsof je er wetenschappelijk onderzoek naar hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...