Spring naar bijdragen

Woensdag 28 april 2021


niks

Aanbevolen berichten

Ik sudder nog wat na over gisteren,
fietste naar een plek van vroeger om een paar uur zon te pakken
en daar lagen wat vaste mensen met wie ik aan de praat raakte.
Over onze hippiejaren. Een man had overlappende tijden en anderen
gingen weg. En toen kwam er een jong gezin die zomaar een opvouwbare
sauna op gingen bouwen. Van een soort bolderkar kwamen een geraamte,
kleden, dekzeil, een heuse kachel met schoorsteen van 1,5 hoog, hout enz
tevoorschijn. 2 kinderen dartelden om hen heen en na 3 kwartier stond dat ding er.
Als een soort tipi, op te warmen. Het paste helemaal in mijn beleving van vroeger.
Zo gaaf!
I.p.v. de 2 uurtjes was ik er 5, maar had dat pas thuis in de gaten. Geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderen uit de huidige kleine gezinnen
leren elders juist ook dingen die wij in
grote gezinnen ook leerden Niks.
Ik had ook buikpijn als ik ze achterliet, tot
ik een keer terugsloop en zag dat ik niet onmisbaar was
ze waren heerlijk aan het spelen en altijd blij bij het ophalen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor maar dat zomaar in één klap van een kind houden omdat het je (klein)kind is, vind ik ook veel te utopisch gedacht. Ik begin nog maar net met hechten aan mijn jongste kind en onvoorwaardelijk is dat ook nog steeds niet. Het blijft een lastige, want ik wil het geloven, maar de honderd procent zeker is het niet. Dan vind ik mezelf oneerlijk, want hoe het ook zit, dat kind kan er niks aan doen. Maar ik denk dat ik er misschien ook niks aan kan doen. Afdwingen lukt ook niet.

Nou ja, hoop gezeur om te zeggen dat ik je een beetje begrijp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En @niks

Persoonlijk, vind ik het een goede manier om je ouders te laten oppassen
kindje in haar vertrouwde omgeving en opa en oma worden op deze manier vanzelf ook vertrouwd
Mini voor alles en iedereen afsluiten is ook niet goed, dan wordt ze ook erg eenkennig
|Komt goed, weet ik zeker, hoewel ik best begrijp, dat je moeder hart even een sprongetje maakt als je weg gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Alweer veel te lezen hier. Wat Knakker hier schrijft, denk dat dat voor mijn kinderen ook gold. Altijd van binnen die twijfel als ik ze naar de opvang bracht als ik moest werken (propte mijn werk toen in 3 dagen per week)zo schuldig voelde ik me, idd kwartier lang knuffelen en afscheid nemen, dat voelden ze natuurlijk. (Jongste zoon was altijd erg aanhankelijk). Duidelijkheid is veel prettiger voor ze, weet ik nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga straks naar de kapper en vanmiddag komt een vriendin, al een tijd niet gezien. Gisteren verheugde ik me om lekker de hele dag boek uit te lezen in de zon. Kennelijk besloten al mijn zij/boven/overburen koningsdag te vieren in hun tuinen/balkons. Harde muziek en de nodige alcohol. Voelde me ineens buitengesloten en eenzaam en genoot er helemaal niet meer van. Alsof de hele wereld feest aan het vieren was, maar ik 'er' niet bij hoorde. Had bijna zin om een fles open te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel @Etty maar je moet echt verdomd voorzichtig zijn met de niet gebruikelijke gevoelens richting je kind. Met D kan ik het er echt niet over hebben, die wordt gegarandeerd hysterisch. Resultaat is dat je er vaak wel degelijk alleen mee rondloopt. Als ik eerlijk ben, krop ik het ook gewoon mooi op.

@Rosee rare ervaring is dat, er ineens zo buitenvallen. Goede analyse wel. Vandaag misschien wat tijd nemen voor de zon en het boek? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rosee:

Ik ga straks naar de kapper en vanmiddag komt een vriendin, al een tijd niet gezien. Gisteren verheugde ik me om lekker de hele dag boek uit te lezen in de zon. Kennelijk besloten al mijn zij/boven/overburen koningsdag te vieren in hun tuinen/balkons. Harde muziek en de nodige alcohol. Voelde me ineens buitengesloten en eenzaam en genoot er helemaal niet meer van. Alsof de hele wereld feest aan het vieren was, maar ik 'er' niet bij hoorde. Had bijna zin om een fles open te trekken.

Weet je waarvan je moet gaan genieten. Althans dat wil ik gaan doen. Genieten van hoe de mensen worden en veranderen in gedrag als ze gedronken hebben. En dan denken heerlijk ik ben nog fris en fruitig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:

Jawel @Etty maar je moet echt verdomd voorzichtig zijn met de niet gebruikelijke gevoelens richting je kind. Met D kan ik het er echt niet over hebben, die wordt gegarandeerd hysterisch. Resultaat is dat je er vaak wel degelijk alleen mee rondloopt. Als ik eerlijk ben, krop ik het ook gewoon mooi op.

Lijkt me moeilijk. Het maakt vast wel verschil uit of je zegt: "dat stomme kind jankt alleen maar" of dat je zegt: "ik voel me zo afgesloten, het lukt me niet om liefde te voelen als de baby huilt". En als je er ongenuanceerd haatgevoelens uit wilt gooien moet je inderdaad niet bij de moeder van het kind zijn. Lekker krijsen: "ik haat dat kind!!!!!!" kun je beter doen tijdens een dynamische meditatie of zo'n soort setting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja @Rosee,

Gisterenmiddag\avond ook buren van een apartament verderop aan het feest vieren
Allemaal jongelui
Muziek keihard, en naarmate de tijd vorderde steeds luidruchtiger en drank vloeide rijkelijk, en dat was te horen ook.
Mengeling van gevoelens;
Soms glimlachend, omdat ze zo'n lol hadden en het aan mijn eigen jeugd herinnerde
Soms ergenis, omdat ze totaal geen rekening hielden met de mede flatbewoners
Het is hier normaal gesproken altijd super rustig
Gelukkig, triggerde het me niet om dan ook maar een fles open te trekken
Meer van; blij dat ik niet hoef

Dat wordt vanmiddag lastiger.
uitgenodigd bij mede tuinders om wat te komen drinken
dan ben ik de enige die geen alcohol drinkt
Dat vind ik dus wel lastiger, maar word al minder geloof ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...