Artemis Geplaatst 14 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2021 12 uur geleden zei Artax: Je hebt helemaal gelijk Artemis, het is prachtig buiten! is dat de oplossing? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 14 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2021 (bewerkt) Tot @Artax ons de oplossing vertelt wil ik naar vandaag 14 mei 2021 mei blij alcoholvrij mooi dat het rijmt maar het maakt zoveel los in mijn hoofd dat ik wel wil drinken maar ik doe het niet. Ja ik ben blij, elke morgen dat ik gisteren niet gedronken heb. Elke avond vind ik het moeilijk, alle spoken van vroeger spoken er vrolijk op los, ook zij zijn blij met mei alcoholvrij, dan kunnen ze hun spoken dansjes doen. Hotel California, You can check out anytime you want, but you can never leave ik heb last van emoties, teveel emoties 14 mei 2021 bewerkt door Artemis typefout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 21 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2021 (bewerkt) @Johan54 zei, nu terug naar mei, op de net gestarte juni draad, hoe gaat het in mei. Ik heb echt de hele achtbaan gehad deze maand en het is nog niet klaar. maand 5 op de rij naar een alcoholvrij jaar. Ik ben niet blij, ik vind het pittig, heftig, verwarrend. maar door hier veel te lezen en vooral de voorbeelden te volgen van langdurige droogstaande forummers ga ik mei zeker weten wel halen. En door naar juni, juli etc. Mijn vermoeidheid wordt minder, maar de drukte in mijn hoofd wordt meer. helemaal hyper en of ik daar blij mee ben. slaap slechter, rond 5 uur met de eerste vogeltjes wakker. Hoe gaat het met jullie in mei? 21 mei 2021 bewerkt door Artemis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 21 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2021 (bewerkt) Check mijn draadje @Artemis Hyper, bijna euforisch, geen slaap tot aan somber bijna depri. Je komt er uit, maar wel zonder drank. https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/15277-johan-54/ @Artemis 21 mei 2021 bewerkt door Johan54 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 21 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2021 Jouw wie is wie draadje @Johan54 of heb je meer draden? en dank je !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 21 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2021 Slapen gaat nog niet zo oké, ook ups en downs. Druk in je hoofd dat herken ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2021 Up Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2021 Vind deze maand erg lang duren . Lijkt voorbij te kruipen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2021 Komt van al die kou en water, denk ik. Het lijkt wel november en die maand is oneindig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 23 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2021 Ik wandel elke dag omdat mijn hond dat wil minimaal 2.5 uur per dag dus. Mei is bijna voorbij mensen. Volhouden en rijg de dagen aan elkaar. Sterkte weer allemaal! Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 25 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2021 Zo Pinksteren voorbij de maand schiet weer op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 Ja het gaat weer goed. Ik ben weer een blij genoeg ei. Bijna uitgebroed en klaar voor juni En dan ga ik door voor juli etc Ik las van alles op de juni draad, het lijkt of het alcoholvrij zich daarheen heeft verplaatst en deze draad nauwelijks geschreven wordt kop op mensen het is nog mei, nog 5 dagen bumperjim en Johan55 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 Ja hoor we zijn ah aftellen dat mei voorbij is! En dan vooral dit: Is mei nat, de droge juni volgt zijn pad. heel toepasselijk dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 meiregen is een zegen de grond was veel te droog het gras kwam niet meer omhoog dwangrijm de grondwaterstand is weer op peil dus we gaan weer mooi aan de wandel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 btw het regent hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 26 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2021 Ah is het bij jullie dan ook al eens een keer gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 27 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2021 ja hoor , het stopt voortdurend ... en dan begint het weer , alles zo mooi groen en in bloei door alle regen. Grondwaterstand eindelijk normaal na 2 jaar droogte. En ik krijg er niet eens dorst van , vind heerlijk zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 30 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2021 (bewerkt) morgen heb ik weinig tijd om te schrijven, dus vandaag mijn mei overdenking ik begon enthousiast, daarna kwam er een achtbaan aan emoties, het is tenslotte mijn 5e maand alcoholvrij en dat is een klassieke moeilijke maand voor mij. In eerdere stoppogingen gebeurde steeds hetzelfde. Soms ging ik weer drinken en een aantal keer "overleefde " ik mei. Daarna werd het rustiger. Rond de 10-11 maanden zal het misschien weer zo gaan. dat zien we dan wel Dus, ik sluit mei mooi rustig af. De achtbaan werd een keerpunt. Ik knalde tegen mijn muur. Schreef daarover. Werd geholpen. In het echte leven kwamen er een paar omwentelingen. Op het forum gebeurde ook iets waardoor ik bij mijn gevoel kon blijven en werd daarin bevestigd. Daarmee leerde ik dit ook in het echte leven. Door te oefenen op dit forum kon ik het toepassen in het echte leven. Dat heeft mei alcoholvrij mij geleerd. Grenzen stellen. Mezelf serieus nemen. Me niet laten manipuleren door een ander, ook al ken ik je niet echt. Ook al ben je "alleen virtueel" je bent wel echt. Je raakt me, dus er zit een oud patroon achter. Dat doorbreken heeft me zoveel lucht gegeven, zoveel energie. Daar ben ik dit forum dankbaar voor Juni gaat me zeker lukken. Inmiddels zijn de terrassen open. het boeit me niet. Ik zie dronken mensen. Ik zie de biertjes, wijntjes langskomen op social media. Het maakt nu een BAH gevoel in me los. Helaas weet ik dat dat weer kan omdraaien in een trek, een craving. Maar nu even niet. Nu geniet ik van alcoholvrij. Een opgeruimd hoofd. Meer energie. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie doorgaan voor juni. toevoeging: ik heb maand mei veel geschreven hier. voor mijn gevoel teveel. het voelt als teveel 30 mei 2021 bewerkt door Artemis toevoeging lady jane, bumperjim, Lonster en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 30 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2021 @Artemiserg mooi wat je geleerd hebt en in de praktijk hebt gebracht. Erg mooi omschreven. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2021 (bewerkt) 8 uur geleden zei Artemis: toevoeging: ik heb maand mei veel geschreven hier. voor mijn gevoel teveel. het voelt als teveel Weet je artemis, en dat zeg ik niet omdat jij het bent, hoe langer het stuk wat iemand hier schrijft, hoe liever ik het lees want meestal gaat iemand dan echt diep en komt er iets echt interessants uit. Iets wat verder gaat dan vanavond kip met aardappels en boontjes, hoewel er niks mis is met dat laatste. 30 mei 2021 bewerkt door bumperjim Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 30 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2021 Lieve mensen mei is morgen nog 1 dag , mooie mei overdenking @Artemis zo leer je elke maand weer wat nieuws . Ik heb ook weer veel geleerd deze maand . Nog steeds boeit alcohol mij niet wel het gevoel heel soms even het dove gevoel te willen ervaren maar dat is ook snel weer weg . Ik weet het nog goed om te zetten . In deze maand bereikte ik de 1 jaar 4 mnd nuchterheid en nog niet klaar met alles . Heb nog werk te verzetten maar soms lijkt het net of ik het allemaal meer begrijpen kan , meer de diepgang mijzelf kan vinden . Vind het wel eng soms alles te voelen ervaren . Maar leer dit bij Brijder in een veilige omgeving tijdens mijn behandel gesprekken . We gaan in juni ook weer verder . Lonster, Johan55, Artemis en 1 andere reageerden hierop 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 31 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2021 Laatste dag alweer, bij mij lijkt de tijd te vliegen...soms is het allemaal wat veel tegelijk: werk, privé, werk/privé, en dan nog al dat werk aan mezelf, lezen, denken, voelen,...wat rust en kalmte zou ik wel kunnen gebruiken denk ik maar dan wordt de trek mss ook groter, dus laat maar zo wat verder gaan zeker? Balans tussen me-time en al de rest kan nog wel beter...voel druk langs alle kanten en dan is de me de eerste om er tussen uit te schieten, dat is gevaarlijk! Anyway, naar een droge juni, letterlijk en figuurlijk! Nog maar eens, maar dan is het half jaar in the pocket en lijkt een jaar dus niet meer onoverkomelijk maar best haalbaar, daarom dus, is juni zo belangrijk! Lonster en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 31 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2021 4 minuten geleden zei Musashi: wat rust en kalmte zou ik wel kunnen gebruiken denk ik maar dan wordt de trek mss ook groter, Waar krijg je trek van? Als je tijd voor jezelf hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 31 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2021 Nee mss niet noodzakelijk maar nu is er gewoon geen tijd om er bij stil te staan, aan te denken...als ik stil zit, niks te doen heb, komen er (mss) meer alcoholgedachten want dan is er geen andere focus...nu het zo druk is, denk ik er bijna weinig of niet aan...dus dat is op zich wel goed maar het zou niet mogen zijn dat bij stil vallen er meer alcoholgedachten komen...vb vakantie, maar dat is juli dus zal in juni ook nog niet ad orde zijn...integendeel wordt ook druk...zorgen om de zorgen zeker? eigenlijk dus gewoon niks ad hand nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 31 mei 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2021 @Musashiik herken je zorgen om vakantie en meer vrije tijd. Mij helpt het om ruimschoots van tevoren heel goed tegen mezelf te zeggen hoe ik dat ga invullen, of wat ik wél ga drinken. Een plan hebben helpt mij ook voor een dagje weg, op een terras zitten of uit eten gaan etc. Vaak als ik direct begin met ijsthee, blijf ik dat ook automatisch verder drinken. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden