Spring naar bijdragen

Johan 54


Johan55

Aanbevolen berichten

Hey en hallo. Johan 54 jaar. Leuk dat je leest. Ik ben op 1 januari ook gestopt met drinken zoals meerdere die datum zullen hebben gekozen.

Ik ben al zeker 12 of 13 jaar aan het drinken, minderen of stoppen. Wel eens een jaar niks en toch weer begonnen. Acceptabel in het weekend bij het eten. Uitermate handig uitgebouwd naar minder werken en meer drinken. En aangezien we toch thuiswerken kan je ook elke dag wel een glas nemen, of 2 of 3 en dan is de fles bijna leeg.

Nu 5 januari nog steeds niks.

Moe en ik weet wat het is. Niet willen en toch verlangen. Het wegwuiven en tandenknarsend voelen dat er aan je getrokken wordt. Dus hier. Steun, lezen, begrijpen, erkennen, volhouden en zoeken naar dat wat me niet laat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een dag afgesloten zonder drank. Moeilijk soms om te gaan met de verpletterende gedachten. Ik ben voor mezelf een soort overzicht aan het maken over wat er in het verleden allemaal is gebeurd. Confronterend hier en daar. Al weet ik natuurlijk alles al en spelen er veel gedachten in mijn hoofd. Opschrijven en herlezen is een ander ding. Toch zie ik het positief en voel ik me overwegend beter. Zoals het weerbericht zeg maar. Overwegend zonnig. 

Ik hoop dat ik zo kan slapen. Twijfel om een halve diazepam in te nemen, maar dat zie ik dan ook toch weer als vervanger voor de alcohol en dat lijkt me niet de juiste weg. Ik moet morgen naar kantoor dus heb mijn slaap wel nodig. We gaan zien. 

Welterusten allemaal, sterkte met alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cleo66:

Je bent echt goed bezig Johan . Ben trots op je :rose:

Sweet Dreams en,  heel knap , hopelijk zonder pammetje .

 

Thx Cleo. En weer wakker, moe maar rusteloos. Geen pam. Net een paracetamol genomen. Ik geef mezelf 20 minuten forum en ga weer slapen hoop ik maar. Over 2,5 uur gaat de wekker. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat oude draadjes aan het lezen 2011! 

Dit is wat Jane schreef in een ander draadje:

 

Dave en platy

jullie lichamen zijn aan het ontgiften en dat duurt wel een poos en het kost erg veel energie. Nu juist doorzetten dan ben je er het snelst doorheen. Het duurt voor iedereen verschillend, afhankelijk van hoe lang, hoe veel en hoe sterk je dronk, maar dat je lichaam zich kan resetten is prachtig toch? Straks ga je dat voelen en dan ben je op weg omhoog weer. quote>

 

Ontgiften ja wellicht. Ik word wel gek van dat slapen. Misschien als het zo doorgaat toch de huisarts om hulp vragen. Ik moet functioneren in mijn werk. Kan moeilijk ziek thuis gaan zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel lekker een monoloog om 4 uur 's nachts. Ok huidige stand van zaken: 

  • ik voel me beter al is dat praktisch gezien nog niet zo
  • ik heb meer tijd nodig om de impact te verwerken
  • slaap is zeer belangrijk, op de prio lijst (huisarts?)
  • ik voel veel meer energie al kan ik het nog niet omzetten in daden
  • ik denk veel
  • ik verander
  • ik ondervind veel steun van het forum, maar ook veel over niet drinken lezen helpt me
  • aangemeld online coach van Brijder. Nog geen reactie, hopelijk brengt dat iets

en nu slapen! Sterkte allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Johan54
Goed bezig! Contact met huisarts over het stoppen met alcohol, slaapproblemen en de wervelstorm aan gedachten is een goed idee. Vraag ook om bloedonderzoek naar onder andere leverfunctie. Heb je nog een troef in handen waarom je wilt stoppen met alcohol. 
De oefeningen bij de online cursus helpen je triggers op een rij te zetten en je wapens ertegen. Ook krijg je feedback op je bijdragen. Handig dus.

Houd de spirit vast en werk ze! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ikkanhet:

Hoi @Johan54

Het in slapen vallen gaat redelijk goed. Maar die onrust en misselijkheid wil maar niet weg gaan. En werd weer wakker met een hartslag van 138 pm.

Ook ik heb sinds ik niet meer drink last van slaapproblemen. Ik ben zo in slaap, maar doorslapen ho maar.. Toen ik nog dronk had ik daar geen last van en sliep 8-10 uur per nacht. Ik stond dan s morgens altijd heel fris op en deed dan meestal mijn studiewerk om boeken te kunnen publiceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Adrian:

Ook ik heb sinds ik niet meer drink last van slaapproblemen. Ik ben zo in slaap, maar doorslapen ho maar.. Toen ik nog dronk had ik daar geen last van en sliep 8-10 uur per nacht. Ik stond dan s morgens altijd heel fris op en deed dan meestal mijn studiewerk om boeken te kunnen publiceren.

Is bij mij ook tussen 3 en 5 uur ben ik altijd weer wakker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gelukkig maar! Moet ik me ook blijven herinneren. De onrust tijdens een bloedonderzoek.

Ik merk toch vooral dat ik altijd alles maar verborgen heb gehouden. Ik heb wel eens een periode droog gestaan en mensen ook gezegd dat ik te makkelijk en te veel dronk, maar nooit in detail over bier, wijn whiskey en kotsend over de grond kruipen van ellende. Of voor de visite hun wijn krijgen in de keuken alvast wat glazen naar binnen tetteren. Barbecue met een ongelooflijke hoeveelheid vlees en ongelimiteerd zuipen en vreten. Oke dat je dan de volgende dag doodziek niks kan of wil vergeet je weer. Ik herinner me nu ook een kerst waarbij het feestmaal eindigde in whiskey proeven. Ik ben nog nooit zo ziek geweest. Heb daarna ook de sterke drank laten staan. Wijn kan ik veel beter verdragen. Vandaag gewerkt en geen drankzucht gehad. Ik mag ook starten met de online coaching van Brijder. Daar ben ik echt blij mee. Nog een stok achter de deur en gericht advies.  Ik voel me goed en positief gestemd. Merk wel wat onrust in mijn gedachten, maar kan het nog makkelijk aan. Vrees wel dat er weer een kort nachtje aankomt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  3 uur geleden zei Johan54:

@ikkanhetheb het vast al gevraagd maar ben het even kwijt. Wat zegt de ha van die hartslag rn klachten?

Niet veel heeft me alleen een verwijzing gegeven.

Ah ik zag het op een ander draadje. Even in spanning afwachten dus. Ik vraag me wel af of je nu elke dag je hartslag meet? Is dat noodzakelijk of kan je dat ook niet doen? Dan heb je misschien wat meer rust. Dat hij te hoog is weet je toch al. s maar een idee hoor. Sterkte met het wachten.  @ikkanhet

bewerkt door Johan54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...