Spring naar bijdragen

Johan 54


Johan55

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Al weer een paar uurtjes aan het werk. Ik heb weer een goede nacht gehad, van 12 tot 630. Kan er gewoon van genieten als ik wakker ben hoe uitgerust ik me voel. Ik heb wel nog steeds gedachtes aan wijn. Zelfs vroeg in de ochtend bah. Niet dat ik het nu wil drinken, maar meer een sluimerend gevoel over wanneer dan wel. Een soort wanneer kan ik weer. En ik ken die valkuil maar al te goed. Daarom ook per dag. We mijmeren over het einde van het corona tijdperk en dat we weer kunnen shoppen, weekendje weg of een goede vakantie. Allemaal momenten die vergezeld gingen met een drinkmoment.  Zeker vakantie is een hot item. Liters wijn onder de Italiaanse of Spaanse zon :blink: Maar goed. Ik dacht schrijf het even op om mezelf scherp te houden en mijn innerlijke stemmetje tot stilte te manen.

Verder aan het werk en straks even lekker met de hond struinen. Mooie dag !

Geen alcohol vandaag. 

Edinburgh-landscape-photography-1010.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lieke7777:

Nog gelukt  ? Vervelend  die  pijn is dat ook chronisch  bij  je ? Ben het even kwijt  of ik het  weet ..of je het geschreven hebt .

 

Toch een beetje kunnen slapen nog, maar wel een beetje brak. Heb meer pijn door teveel inspanning, dus eigen schuld. Maar ben ook niet gek op het slikken van diazepam. Ik weet dat dat ook verslavend is. Voel wel minder dan, dus ik schat in of het echt nodig is. Gebruik het heel weinig en noteer het hier dan kan ik het terughalen. 

verder z'n gangetje. Geen behoefte om te drinken. Gewoon weer vandaag en niet verder kijken. Zoals het er nu naar uitziet gaan we voorlopig niet op vakantie dus die trigger is nog niet aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee  idd vakantie  voorlopig  niet aan de orde  ' en toch  heb ik afgelopen  vakantie  nuchter  doorgebracht  .  Was wel een hele  andere vakantie  dan  anders  .

Gingen  zonder  kinderen  die mochten  niet mee en heb  ik samen  met mijn man een beetje rond  gereden in Frankrijk  . Niet te lang op een plek gezeten en op bestemming  elke  dag  de buurt rondgereden  en dingen  bezocht die mogelijk waren .   Dat kon nooit indien  er gedronken  werd. 

Ik heb ook chronisch  pijn  maar doe het goed op  elke  nacht  tramal  in combi met de valeriaan.

En balansen  idd in actie  en rust .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yana:

Oh heerlijk, wat een geweldige foto. Ik ben dol op klaprozen, ze zijn heel mooi en lijken zo fragiel maar het zijn pioniers die zo weinig nodig hebben dat ze op puin kunnen groeien.

Ik oooook! Prachtig echt. Enige wat ik fascinerend vind is dat ze overal groeien, behalve in mijn tuin blijkbaar waar echt letterlijk alles het doet..... behalve stokrozen, die krijg ik ook niet aan de praat :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-1-2021 om 04:01 zei Johan54:

Wel lekker een monoloog om 4 uur 's nachts. Ok huidige stand van zaken: 

  • ik voel me beter al is dat praktisch gezien nog niet zo
  • ik heb meer tijd nodig om de impact te verwerken
  • slaap is zeer belangrijk, op de prio lijst (huisarts?)
  • ik voel veel meer energie al kan ik het nog niet omzetten in daden
  • ik denk veel
  • ik verander
  • ik ondervind veel steun van het forum, maar ook veel over niet drinken lezen helpt me
  • aangemeld online coach van Brijder. Nog geen reactie, hopelijk brengt dat iets

en nu slapen! Sterkte allemaal. 

Johan, wat is Brijder eigenlijk

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei FILOU:

Johan, wat is Brijder eigenlijk

 

Goedemorgen @FILOU kijk hier maar eens https://www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/online-behandeling

Het is wel echt iets waar jezelf mee bezig moet zijn. Ik zie het als extra stok achter de deur.

Heerlijk geslapen. Weer 7 uur gemaakt. Vandaag wat klusjes en voorraden inslaan voor de aankomende winter :lol:

Mooie dag en geen alcohol vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Johan54:

Goedemorgen @FILOU kijk hier maar eens https://www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/online-behandeling

Het is wel echt iets waar jezelf mee bezig moet zijn. Ik zie het als extra stok achter de deur.

Heerlijk geslapen. Weer 7 uur gemaakt. Vandaag wat klusjes en voorraden inslaan voor de aankomende winter :lol:

Mooie dag en geen alcohol vandaag.

Ga er dan eens op kijken.  En uiteindelijk met de problematiek van de verslaving moet je altijd zelf bezig zijn. Je bent uiteindelijk altijd verantwoordelijk voor de alcohol die je inneemt.  Al kan je het dan altijd op de triggers steken o f door bepaalde situaties die zich voordoen, het is wijzelf die beslissen of we het drinken of niet.  Ikzelf heb soms ook nog altijd zin om iets te drinken, vooral als ik volledig gestrest ben, maar dan probeer ik aan iets anders te denken en mijn zinnen te verzetten.  Een wandeling hoort er jammer genoeg niet bij, maar het eindigt meestal in een barstende hoofdpijn.  Ben ook aan het denken hoe ik de stress kan minderen.  Naar de alcohol op zichzelf heb ik geen zin,  in tegendeel, ik word  er dan eerder nerveus van, krijg hartkloppingen , steken in mijn zijde, blokkering in mijn rug , schouders en arm of zelfs breekt het angstzweet me dan uit omdat ik dan een biertje zou drinken of ik er ook maar aan denk.  Gelukkig  meestal niet alle symtonen samen. Aan de andere kant neem ik ook dagelijks mijn antabuse.  Is ook een goeie stok achter de deur.

Maar voorlopig heb ik geen zin in en nog lekker nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...