Spring naar bijdragen

Johan 54


Johan55

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Johan54:

Al weer druk aan het werk. Alweer een goede nacht gemaakt dat is de 3e op rij! Voelt zo goed die energie. Nu even lunchen en hond uitlaten. Eén van de voordelen van het thuiswerken. 

Mooie dag allemaal. 

Vandaag geen alcohol. 

Gg, voor mij ook geen alcohol vandaag.  Wel hier een beetje druk met het thuisonderwijs van mijn zoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even mijn slaapkalender bijhouden. 

Nacht 4 doorgeslapen. Lijkt er op dat het de goede kant opgaat.  Verder qua gevoel sterk en vrolijker dan ik in jaren ben geweest. Merk ook dat beren op de weg er vandoor zijn gegaan. Ik heb veel meer energie en de dagen zijn langer en produktiever. 

Vandaag geen alcohol.

 

Sterkte allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank dank @FILOU @Lieke7777 Jaaaaaa gaat lekker hoor. Natuurlijk heb ik ook lastige momenten. Maar heb zoveel positieve ontwikkelingen en toch weer hele nieuwe inzichten gekregen. Ik ben al eens eerder maanden alcoholvrij geweest, maar nooit met de mindset van nu. En ik twijfel ook wel eens of dit zo doorgaat, 'makkelijk' Daarom ook per dag. Elke dag opnieuw beginnen met de belofte aan mezelf niets te drinken. Daarom schrijf ik het ook altijd hier op en kom online als ik even een lesje nodig heb in het #waaromikgestoptbenmetdrinken.  Het werkt voor mij op dit moment. ik hoop voor jullie ook. En als je toch denkt om te gaan drinken dan hoop ik dat je eerst hier leest @FILOU  We weten dat het drinken niks goeds brengt. De stop was niet voor niets. 

Sterkte weer allemaal. Lekker slapen zo !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk soms wel eens aan een lekker biertje,maar niet echt dat ik aan niets anders meer kan denken.  En als ik echt twijfel waarom ik het doe, dan kijk ik eens naar de leuke prentjes, teksten,  

Ik kijk ook uit dat mijn enkel verder genezen is. Ik mis wel het buitenzijn in mijn tuin, de wandelingen, fietstochtje, of gewoon eens boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nuchter blijven is nu voor mij wel gemakkelijk.  Het mag zijn  wat het  wil, ik geraak er toch niet aan.  Ik heb voorlopig meer problemen met de pijnstillers die ik niet meer wil innemen.  Ik leefde erop van sedert 5 mei en onder dokterscontrole.  Ik heb ze 4 weken geleidelijk afgebouwd en uiteindelijk volledig gestopt.  En eerlijk gezegd wel ontwenningsverschijnselen van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge. Kort en wat onrustig geslapen. Voel me wel redelijk toch. 12-530

7 uur geleden zei FILOU:

Het nuchter blijven is nu voor mij wel gemakkelijk.  Het mag zijn  wat het  wil, ik geraak er toch niet aan.  Ik heb voorlopig meer problemen met de pijnstillers die ik niet meer wil innemen.  Ik leefde erop van sedert 5 mei en onder dokterscontrole.  Ik heb ze 4 weken geleidelijk afgebouwd en uiteindelijk volledig gestopt.  En eerlijk gezegd wel ontwenningsverschijnselen van gehad.

Goed gedaan @FILOU Ik ken dat niet afhankelijk van pijnstillers, alhoewel ik ook wel voel dat bijv. diazepam voor mij erg fijn werkt om in te nemen. Ik weet dat je daar gemakkelijk verslaafd aan kan zijn, dus ben er zeer terughoudend mee.  

Op naar het ontbijt. Sterkte allemaal. 

Vandaag geen alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in principe ook niet voor pijnstillers.  Maar had ze nodig door die enkeloperatie.  Ik ben met mijn eerste operatie opgenomen om de pijn onder controle te krijgen.  Heb toen veel geslapen, ook’gewoon om de pijn te vergeten. Ze hebben ze na 5 weken stopgezet. Wat heb ik al gezien.  7 weken later terugveen operatie, met zwaardere pijnstillers om mijn lichaam,wat rust te geven.  3 weken heb ik de huisarts opgebeld dat ik het niet meer zag zitten van de pijn .  Daar is uitgekomen dat het zenuwpijn was en die medicatie voor mij onvoldoende reageerde.  Kreeg ook koorts van de pijn, wist dat dit mogelijk was.  Kreeg dan lyrica en was de eerste 3 dagen gewoon high, kon nog met moeite praten, maar geen pijn meer.

 4 maanden later leefde ik nog met pijn en metveen continue geblokkeerde enkel.  Werd er moedeloos van.  Daardoor ben ik ook terug beginnen drinken, enkele biertjes per dag maar, maar toch te veel.  En op die pijnstillers leefde ik constant op’een roes.  De enige oplossing tegen de pijn was een nieuwe operatie, alhoewel er maar 70 % op slagen, waarmee ik dan ingestemd heb.  Op 20 dec heb ik dan de knoop,doorgehakt en ben ik terug volledig gestopt met drinken en medicatie.de hoeveelheid bier was dan al 5 tot 7 stuks per dag en erger was mijn lichaam kon niet meer zonder. Toen ik op 20 dec opstond en koffie zette, keek op de klok en rekende ik uit wanneer het 17 u zou zijn voor een eerste biertje.  Gek he. Heb dan die dag nog eentje gedronken omdat ikndie nog staan had en 21 dec volledig gestopt.  Op 28 dec nieuwe operatie ze hebben dan de oorzaak gevonden en mijn enkel volledig terug herzet.  Terug pijnstillers gekregen, na 2 weken gehalveerd en dan volledig gestopt.

En mijn enkel wordt nooit meer de oude, het zij zo, niets aan te doen.  Moet me enkel zien te herschapen, want mijn werk en alles waar ik goed in was,  kan ik niet meer uitoefenen. Ik zal nog wel kunnen stappen, maar fysieke arbeid zit er niet meer in.

Medelijden hoef ik niet.  Trouwens drank ook niet meer.  Ben anders nog gezond.   Het is tijd voor iets anders, nieuwe uitdagingen.  

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat ik gisteren en vandaag wel moeite heb om sterk te blijven. Ik wil niet drinken want ik voel me echt veel beter. Bijna euforisch. Aan de andere kant een soort van rouw lijkt het wel. Dus bah ben er echt nog niet vanaf. Ik weet dat het minimaal een jaar kost om echt nuchter te zijn. Alle processen en gebeurtenissen meemaken zonder de drank is noodzakelijk. Mijn drankduivel roept echter hele andere dingen. En ik zie natuurlijk overal drank, drank en drank. Elke film, programma en zelfs pimp je huis of verkoop het en er wordt weer gezopen op de goede afloop. Ben er goed klaar mee. 

vandaag geen alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...