Spring naar bijdragen

Geen drank. Ook aan de 1 jan hype of toch niet!


Johan55

Aanbevolen berichten

Hey en hallo. Johan 54 jaar. Leuk dat je leest. Ik ben op 1 januari ook gestopt met drinken zoals meerdere die datum zullen hebben gekozen.

Ik ben al zeker 12 of 13 jaar aan het drinken, minderen of stoppen. Wel eens een jaar niks en toch weer begonnen. Acceptabel in het weekend bij het eten. Uitermate handig uitgebouwd naar minder werken en meer drinken. En aangezien we toch thuiswerken kan je ook elke dag wel een glas nemen, of 2 of 3 en dan is de fles bijna leeg.

Nu 5 januari nog steeds niks.

Moe en ik weet wat het is. Niet willen en toch verlangen. Het wegwuiven en tandenknarsend voelen dat er aan je getrokken wordt. Dus hier. Steun, lezen, begrijpen, erkennen, volhouden en zoeken naar dat wat me niet laat drinken.

bewerkt door Johan54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Johan55 changed the title to Geen drank. Ook aan de 1 jan hype of toch niet!

Ha Johan, welkom hier.
Wat een geworstel he, drinken, minderen, stoppen.
Ik ben geswitched naar gestopt blijven en daarmee
was mijn worsteling voorbij, want ineens ging de knop
definitief om, toen ik mijn verlangen naar een leven waarin ik
weer fier kon worden op mezelf, koos.
Ik weet door hier te blijven en dagelijks dat ik bof nu. Maar had er
heel veel jaren opzitten van soortgelijk geworstel. Dus ik oogst
nog steeds en ben daar nog elke dag blij om. Ik ontdekte dit forum
11 jaar geleden en kon mijn rotverslaving omzetten naar een gezondere,
dan maar forum verslaafd. Voor mij werkt het.
Ik hoop dat jij hier ook jeweg gaat vinden en actief mee komt doen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer uitzicht op een nieuwe dag. Veel te doen. Klusjes in huis, teveel om op te noemen. Misschien ga ik wel wat schilderwerk doen vandaag. Ik kijk altijd een beetje op tegen de klussen, maar als ik dan eenmaal bezig ben merk ik ook dat het rust geeft. Je hoeft je alleen maar te concentreren op je kwast, je hout of je tuin. Dan kan je zelfs soms nog wat nadenken over echte vragen ook. Ik werk thuis vandaag, maar het is zo rustig dat ik gewoon wat voor mezelf kan doen.  Headset op en ik ben aan het werk :)Gisteren nog naar het zh geweest voor wat pijntjes. Niks ernstig gelukkig dus dat viel alweer mee. Wat me tegenzit is dat ik niet echt kan sporten. Vroeger kon en deed ik van alles. Nu kan ik wel beginnen met sporten, maar na  2 of 3 keer dan gaat er weer wat kapot of een oude blessure komt weerterug. Plan is om een spinningbike te kopen zodat ik in ieder geval altijd iets aan cardio kan doen. Ik heb zo'n hekel aan dat vroeg wakker worden. Soms ben ik om  2 uur al wakker, zit dan tot 4 uur op en val dan in slaap tot een uurtje of 8. Nu wil ik nog even slapen, maar niet te lang. Heb ergens gelezen dat je beter gaat slapen zonder drank. Graag!!

Later weer, succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Johan54, je hebt op deze plek een persoonlijk draadje gestart. 
Zou je deze niet beter verplaatsten naar een nieuw draadje onder de 'wie is wie'?? 
Dat is wat handiger voor het overzicht en daar staan heel veel persoonlijke draadjes. 
Hier vind je de 'wie is wie' :
https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/6-wie-is-wie/ 


En ja, de meeste mensen slapen na verloop van tijd een stuk beter als ze stoppen met drinken. 
En wat dat sporten betreft: rustig aan dan maar... loop je niet te hard van stapel als je weer begint? 
Of is het gewoon zaak rekening te houden met blessures die niet echt meer verdwijnen en op blijven duiken bij te grote inspanning? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello all. Bedankt voor jullie berichtjes. Weer een dag zonder gehad. Ik had de gewoonte om elke dag tijdens het eten te drinken. Vandaag had ik behoorlijke trek bij het dekken van de tafel. Doorgezet, water water en water. Vanavond ook dorst ! Dus meer water en jus d orange. Heelhuids doorgekomen dus. Voelt goed. Ik was vandaag ook minder moe alhoewel ik nu aan het afsluiten ben. Nog even jinek en cnn checken en dan slapen. 

Sterkte allemaal en bedankt weer.

Love you all !

@Yvonnegeen idee hoe ik verplaats :) en ik weet het. Rustig aan en alternatief zoeken als het gewoon niet kan. Ik wandel veel, doe nog wat boksen en fietsen. Veel minder dan ik gewend was helaas. 

@bolletje niks gedaan vandaag haha thx 

@Cleo66ik ben ervaren in stoppen en beginnen. Geen onderhandelingen. 0 is 0 zeker vandaag en morgen weer. Dag voor dag werkt voor mij het beste. Ik ken mijn valkuilen. Vraag is kan ik een doel stellen en bereiken in de toekomst. Dus 1 dag per keer voorlopig is makkelijker. 

Voel me weer een stukje sterker! 

Slaap ze allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben moe, maar voel me toch beter. Het is nog maar kort dag en herken de euforie wel van het stoppen. Ben er dus zeer voorzichtig mee. Lees hier veel herkenbaars en veel al eens meegemaakt, gedaan en weer laten vallen. Soms denk ik: het zijn maar een paar glazen wijn bij het eten. Dan lees ik mijn opening en mijn gedachten en dan weet ik dat het een verdoving is op dagelijkse basis. Het creeeren van een perfect gebalanceerd bewustzijn om toch te functioneren in werk, relatie en in mijn hoofd. Het kunnen verdoven van dat wat je niet onder ogen wil zien, waar je niet over na wil denken en waar je de last niet van wil dragen. Ik heb door een langdurige blessure ook diazepam in huis. De werking herken ik zo goed en omarm het bijna als ik het gebruik. Nu ook per 1 jan. niet meer genomen. Ik heb in het verleden die dingen zelfs opgespaard ook als ik ze niet nodig had, toch bestellen bij de ha om zo een voorraadje aan te leggen. Ik voel de werking ook de hele dag door en ook als ze uitwerken. Ik kan de wereld beter aan als ik ze slik. Ik schrijf het maar op om mijzelf te helpen in te zien dat ik clean moet blijven. Niet de wijn gaan vervangen voor wat anders. Ik sta er ook van te kijken dat ik ze zo makkelijk krijg als ik de ha bel. De assistente schrijft ze zo voor. 

Sorry voor mijn monoloog @ikkanhet waarom slaap jij zo kort? Ik zal je eens lezen. Thx voor je berichtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Johan54:

Ik ben moe, maar voel me toch beter. Het is nog maar kort dag en herken de euforie wel van het stoppen. Ben er dus zeer voorzichtig mee. Lees hier veel herkenbaars en veel al eens meegemaakt, gedaan en weer laten vallen. Soms denk ik: het zijn maar een paar glazen wijn bij het eten. Dan lees ik mijn opening en mijn gedachten en dan weet ik dat het een verdoving is op dagelijkse basis. Het creeeren van een perfect gebalanceerd bewustzijn om toch te functioneren in werk, relatie en in mijn hoofd. Het kunnen verdoven van dat wat je niet onder ogen wil zien, waar je niet over na wil denken en waar je de last niet van wil dragen. Ik heb door een langdurige blessure ook diazepam in huis. De werking herken ik zo goed en omarm het bijna als ik het gebruik. Nu ook per 1 jan. niet meer genomen. Ik heb in het verleden die dingen zelfs opgespaard ook als ik ze niet nodig had, toch bestellen bij de ha om zo een voorraadje aan te leggen. Ik voel de werking ook de hele dag door en ook als ze uitwerken. Ik kan de wereld beter aan als ik ze slik. Ik schrijf het maar op om mijzelf te helpen in te zien dat ik clean moet blijven. Niet de wijn gaan vervangen voor wat anders. Ik sta er ook van te kijken dat ik ze zo makkelijk krijg als ik de ha bel. De assistente schrijft ze zo voor. 

Sorry voor mijn monoloog @ikkanhet waarom slaap jij zo kort? Ik zal je eens lezen. Thx voor je berichtje. 

Ik heb eigenlijk niet een goede verklaring ervoor. In slapen vallen gaat heel goed. Val in de avond om 10 uur al om van de slaap. Maar elke dag dat vroeg wakker worden. En ben overdag evengoed kapot moe en moet wel een tukkie doen anders kom ik de dag niet door. Dat van dat opsparen herken ik wel dat doe ik zelf namelijk ook. Better save than sorry toch.... je weet maar nooit.  En ik dronk altijd wel meer dan een beetje, een beetje ken ik niet het is alles of niets. Maar jij bent toch heel goed bezig, ga zo door.:rose:

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gelezen over slaappatronen. Doel is om op een vaste tijd op te staan en naar bed te gaan als je echt moe bent. En moe van dingen doen, niet van het tv kijken :D

Je kan er naar toe werken door overdag actief te zijn en te blijven. Slapen overdag is dan not done.  Ik vind goed slapen heerlijk. Moe wakker worden vreselijk! Vorig jaar heb ik een burn out achtig iets gehad. Nooit zo benoemd maar achteraf klopt het wel. Ruim een half jaar thuis gezeten en dan weet je echt pas wat moe zijn is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een 2e goedemorgen. 

2 uur geleden zei bumperjim:

Dat kan idd tot op zelere hoogte een vervanging zijn :D 

:D

Weer even terug gegaan en diep geslapen. Wakker en moe. Had weer veel pijn dus geen diazepam maar een Tramadol genomen. Ik heb het idee dat dat minder erg is dan Diazepam, maar goed is het niet natuurlijk. Voel wel de pijn wegebben. Even lekker een broodje in de oven geknald.  Vandaag geen drank! Laters !

 

Even het farmacotherapeutisch kompas geraadpleegd (mooi woord) 

Tramadol kan, vooral bij langdurig gebruik, gewenning, psychische en fysische afhankelijkheid veroorzaken. Daarom dient bij patiënten die neigen tot medicijnmisbruik of -afhankelijkheid, de behandeling met tramadol kort en intermitterend te zijn. Gebruik bij verslavingsgevoelige patiënten is niet aan te bevelen, tenzij een zeer strikte medicatiecontrole wordt uitgevoerd.

Ook troep dus. I know. Maar pijn is erger. Nou ja. Stap voor stap maar.

bewerkt door Johan54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pijn is inderdaad erger '  ook ik gebruik  tramadol ik krijg  ze voor geschreven  ondanks  mijn verslavings gevoeligheid  . 

Echter  kan ik  hier goed mee omgaan ik slik dagelijks  om 20.30 a 21.00 een tablet  .  En daar houd  ik het ook bij tenzij ik overdag veel last zou hebben  maar pijn kan ik redelijk  opvangen  met een warme douche . 

Ik ben zelf  van mening als je pijnmedicatie echt  gebruikt  om pijn  te ondervangen  en geen misbruik  er van  maakt  om euforie  van het effect te krijgen  zoals middelen kunnen geven  je het kan gebruiken  . 

Ik ervaar zelf geen  euforie  van het effect hooguit dat ik beter van slaap maar daar neem ik ze ook  voor omdat ik anders wakker van de pijn continue  wordt.   

Niet  alle pijn onderdruk ik maar ik functioneer  er  goed  op .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vind Diazepam "lekkerder" als Tramadol. Probeer de Diazepam dan ook te laten liggen en dat gaat gelukkig redelijk.

Vandaag goed bezig. Gedweild, schoorsteenveger besteld en boidschappen gedaan waaronder 2 donuts van de Aldi. Die zijn al op voor ik thuis ben. LEKKER !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...