Spring naar bijdragen

Dinsdag 23 maart 2021


nancy

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Rosee:

Hoe gaat t met jou @nancy voel je je al iets beter wb de bijwerkingen?:rose:

Gaat niet zo goed. Ik ben verleden week onverwacht in het ziekenhuis beland vanwege de veel te hoge waardes. Veel onderzoeken gehad, al een aantal dingen gehoord die niet goed waren in mijn bloed. Hart ook niet in orde. Volgende week naar internist en daarna naar cardioloog. Ik ben er letterlijk behoorlijk ziek van, waardes willen ook maar niet naar beneden. Waardeloos dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de tuin
Toen ik er heen ging om 11.00 begon de zon te schijnen
Heerlijk...voorjaar !
En het zou ook warmer worden, dus ik helemaal blij
Na een uur ging het betrekken en werd het echt water koud
Waarschijnlijk hier weer te maken met die koude zee mist :(
Enfin, ben weer thuis, vond er niet veel meer aan
Maar de halve kas is gezeemd en opgeruimd, dus wel nuttig bezig geweest

Balen @nancy :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Ik wil wel op je reageren @Lieke7777, maar ik weet het even niet. Heb je wel gelezen.

Is goed hoor , denk aan de RRR

Geloof erin  dat jezelf  sterker bent dan je voor  mogelijk  houd   als je dingen  in stand blijft houden weet je niet  waar je aan toe  bent .  Ga ook eens die thee halen die temmer thee of zoiets  :lol:  giet jezelf daarmee vol  gedurende  avond .  Ik drink zelf nu ook lekker  thee in de avond weliswaar  gewoon  maar de warme  thee bevalt  mij eigenlijk  beter dan de koude  Cola  Vodca   met veel ijs er in .. en op het laatst was het Vodca  met Cola  ..   

Ik val meestal binnen 10 min ook in slaap nu en slaap door ipv halverwege  de nacht  niet meer te kunnen slapen .  Hooguit een keer een sanitaire  stop  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb morgen een heel belangrijk gesprek op mijn werk met mijn manager. In de middag, zit mij nu al helemaal op te vreten wat ik moet/wil zeggen en ga beslissen. Het gaat erom dat ik nog meer verantwoordelijkheden ga krijgen en meer leiding ga geven/sturen. Aan 1 kant denk ik ja, daar ben ik aan toe weer aan de andere kant denk ik, nee het is te snel/te vroeg voor nu. Te kwetsbaar nog. Probeer het steeds op papier te zetten. Dan zijn de voordelen gelijk aan de nadelen en dan weet ik het niet meer. Wil het wel voor morgen duidelijk hebben. Wat is beslissen soms lastig. Altijd die twijfel, zou wat meer vastberadenheid willen hebben. Waar koop je dat? O nee moet je in jezelf zien te vinden. Waag nog maar een poging om alles opnieuw op te schrijven en af te wegen. Kan niet twijfelend morgen overkomen. Kan echt niet. Het is nee of ja.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Adrian:

@VIII, wat is dat precies cognitieve gedragstherapie?

Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een vorm van psychotherapie die je leert om anders tegen problematische situaties aan te kijken en er anders mee om te gaan. 
 

Het heeft te maken met doorbreken van gedrag en gewoontes. Ik heb het al eens eerder in groepsverband gedaan maar ik ga het nu 1 op 1 met een hulpverlener doen. Dan gaat het toch weer net wat anders. 
 

Ik heb net een stuk gefietst op m’n nieuwe elektrische fiets en rustgevende thee gekocht. Wat een uitkomst zo’n fiets! Heerlijk bewegen zonder helemaal kapot te zijn en lekker een frisse neus. Dat ga ik vaker doen, lekker rondje fietsen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd moeilijk! Ik zou proberen om de vraag de stellen aan jezelf: als je met niets of niemand rekening zou moeten houden, wat wil je dan zelf? Zo kom ik vaak tot m’n diepste wensen/wil, zonder rekening te houden met alle verschillende stemmetjes in je hoofd (‘het parlement in je hoofd’ zoals @bumperjim dat zo wijselijk noemde en dat ik onthouden heb en nu ook zo ben gaan zien)

@nancy veel sterkte en beterschap gewenst!

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pittig  @Smaragd  het eerste wat bij mij oproept  je manager is die op de hoogte  dat je drankprobleem  verslaving  nog aanwezig is en dat je alles op hold gezet hebt ?  Nav je schorsing  ben je natuurlijk  aan de slag gegaan  en dat weten ze toch ? 

Ik bedoel  het niet  slecht  maar  een meer verantwoordelijkheid  krijgen  valt ook samen om eigenlijk  geen  uitglijder  te  krijgen  of zeg maar meer binge .   

Je werk is je vlucht  dat schrijf  je  vaak .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Musashiik zou het zeker wel willen het gaat mij ook wat opleveren. Ik ga meer invloed op werkprocessen hebben en het implementeren daarvan. Uiteindelijk gaat mij dat tevredenheid en rust opleveren. Daarentegen de eerste maanden gaan heel zwaar worden en vergt veel inzet en ik moet meer bereikbaar/oproepbaar zijn. Dat laatste is positief en een goede stok achter de deur om geheel niet meer te drinken dit jaar. Ik denk dat het allemaal te vroeg komt anderzijds net op tijd. Laat het vanavond even weten. Wil niet in het gesprek morgen hakkelen en dan nog beslissen. Dat voelt niet goed en is niet wat ik wil.

Er zijn ergere dingen om over te moeten beslissen, dat hou ik mij maar voor. Dat haalt de druk er wat vanaf.

Bedankt voor het meedenken!

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

Voor ons allen. 

God, geef mij:

Kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, 

Moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de

Wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken. 

Komt van de AA.. Is ook mijn dagelijks gebed, want ik ben streng gelovig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog niet bijgelezen, alleen het dilemma van Smaragd... 
@Smaragd, heel goed dat je alle voor- en nadelen op een rijtje hebt gezet. 
Moeilijk dat de rijtjes even lang zijn.... 
Zou het kunnen helpen om ieder voor- en ieder nadeel een cijfer qua zwaarte te geven? 
Het lijkt me stug dat je dan wéér op twee dezelfde waardes uitkomt... 
In ieder geval: succes, en fijn dat jouw manager er zelf weer zoveel vertrouwen in heeft!!! 
(ook dat telt hè? ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijke keuze @Smaragd goed hoe je het weegt. En wat het ook wordt, het vertrouwen dat je krijgt met alleen al die vraag, neemt niemand je af.

5 minuten geleden zei Adrian:

Komt van de AA.. Is ook mijn dagelijks gebed, want ik ben streng gelovig..

Nee. De AA gebruikt het wel, net als andere groepen overigens, maar de oorsprong is veel ouder, uit de Romeinse tijd zelfs.

Overigens ben ik tamelijk allergisch voor geloof en religie, zeker als het streng genoemd moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Quinn:

@Bor welke taalbarrière dan? Streng is streng, toch? Ik weet wat dat inhoudt, streng gelovig zijn en dat flink adverteren.

Quinn, echt streng fundamentalisch ben ik niet hoor. Ik hecht veel waarde aan de Christelijke beginselen. Ik ben dus zeer tolerant..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...