haddock Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Mahavishnu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Nope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Neenee, ik wist t eigenlijk al toen ik typte, dat is the mahavishnu orchestra. Kom er niet op, weet wel dat t n maharishi is, maar das de algemene naam. Kan straks altijd nog the concert for bangla desh uit de kast trekken, staat t vast op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Niemand verder? Een hint dan: hij bracht zijn laatste levensjaren door in Nederland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 ?? Hare krishna? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Ik weet duidelijk niet waarover ik praat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Mahareshi jogi of zoiets zat ie niet op de Veluwe? Vlodorp?? het is al zo lang geleden haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Op 3-7-2021 om 18:19 zei Asterix: Misschien niet geheel representatief, maar mijn vrouw geef ik 10000 en ik 10, dat wordt dan gemiddeld 5005. Hé @Asterix, goed om je weer even te zien. Gaat het met je? En je vrouw? Ik hoop van harte dat er wat meer licht en lucht is gekomen. Asterix en Kohtje reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Sorry dat ik moet lachen, @Jannigje. Ik weet dat jouw vraag serieus belangstellend bedoeld is, maar gezien het antwoord dat Asterix gaf op de 'schetenvraag' vind ik je vraag erg leuk.. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Precies, Jane! Yogi bear! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 14 minuten geleden zei Kohtje: Sorry dat ik moet lachen, @Jannigje. Ik weet dat jouw vraag serieus belangstellend bedoeld is, maar gezien het antwoord dat Asterix gaf op de 'schetenvraag' vind ik je vraag erg leuk.. Nu ik het teruglees snap ik dat wel ja. Ik heb het me niet gerealiseerd, dat moge duidelijk zijn. Tjonge. Onbedoeld grappig, of niet. @Asterix, het was inderdaad serieus bedoeld hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Nou, die Bob geeft ook weinig Hope op reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Lady Jane zit in de goede richting. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Nou, n swami erbij dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 ik heb wat swami's gekend in die jaren haha maar zelf niet zo van de guru's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Heb t driedubbele album uit de kast boven gerukt, wel de naam van de sitarspeler, maar niet van de gek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Ja, citarspeler Ravi Shankar heeft veel mensen in het westen voor de klassieke Indiase muziek weten te interesseren. Net als bamboefluitist Hariprasad Chaurasia, die ook docent Indiase muziek aan het conservatorium in Rotterdam is geweest. Maar het is nog niet de man waar ik naar vroeg. Nog een tip dan: hij introduceerde een meditatietechniek in de westerse wereld met de naam Trancendente Meditatie (afgekort TM). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Heb je het over Sri sri ravi shankar? Dat is een guru (geen sitar speler voor zover ik weet) trouwens ik heb hem eens live gezien tijdens een conferentie, gingen we met zn duizenden samen mediteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 (bewerkt) Haddock kwam met de naam Ravi Shankar, een "populair-klassiek Indiase" musicus die met zijn sitar pakweg in de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw o.m. samenspeelde met westerse popmuziekgroepen en met westerse klassieke orkesten. Dat zal niet dezelfde zijn als die Sri sri ravi shankar die jij noemt. 5 juli 2021 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Zal ik het maar zeggen dan? Of doet nog iemand een poging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Ik heb t geduckducked dus mag niet meer. Jane zit toch aardig in de buurt….. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 zegt maar Bob en verlos ons van deze spanning☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Het was Maharishi Mahesh Yogi. Maharishi en Yogi zijn aanduidingen en Mahesh is zijn eigen naam, daarom vond ik dat ik het antwoord van @lady jane niet direct kon goedkeuren, maar ze zat er we het dichtste bij en mag dus nu een nieuwe vraag bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Bron: https://www.theguardian.com/music/2008/dec/14/deepak-chopra-remembers-maharishi-mahesh-yogi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-512747/Lennon-right-The-Giggling-Guru-shameless-old-fraud.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden