Kohtje Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 25 minuten geleden zei Vocatus: HET NIVEAU VAN MN QUIZ DRAADJE IS GEZAKT Hoe hoog was het dan, hoe hoog of laag is het dan nu en hoe hoog zou het (ongeveer) op de schaal van vocatus moeten zijn? (dit is géén pupkwisfraach). Artemis, haddock en karin123 reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Je MAG het niet mooi vinden. Nou, as jochie kende ik geen roerender lied. destokouwe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 (bewerkt) @haddock als joggie 30 juni 2021 bewerkt door Reacher Zpelfauten eruit haddock en lady jane reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Ik probeer wat leuks te bedenken. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Geh los, jungen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Victor Miller is vooral bekend als de oplichter die tot twee keer toe de Eifeltoren wist te verkopen. Best een goeie truc. Nog opvallender is dat hij een heel bekende Amerikaan wist op te lichten. Wie was dat enne, wat was de truc? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Of had ik die al eens gesteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Ik heb dat artikel ook gelezen! Geweldig! Oplichters hebben toch vreselijk goede mensenkennis vaak. Hoe ging dat liedje ook alweer van Paul Simon ‘you can call me Al’? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Je hebt m niet gesteld, ikweet m ooknie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Heb jeduckducked, je haalt Victor Muller (saab spijker) en Robert Miller door elkaar. Aldus duckduck. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Robert V Miller toch? Hij noemde zich Victor Lustig, dus wellicht stond die V voor Victor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Laat maar, ik heb het ook niet meer helder. Doe maar een ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Hoe komt de ijsvogel aan zijn naam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Dat is volgens mijn informatie niet juist. Het antwoord van mijn bron (IVN Natuureducatie) begint met deze introductie: Je denkt door de naam van de ijsvogel al snel dat deze vogels gemaakt zijn voor winters weer. Maar niets is minder waar. Wanneer het in de winter flink vriest en de waters in Nederland zijn dichtgevroren, kan een ijsvogel geen vis meer vangen. Dit kan zorgen voor een flinke daling in de populatie en het duurt meestal jaren voordat de populatie weer toeneemt. Waarom heet de ijsvogel dan wél zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Z’n ijsblauwe kleur? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Alleen smurfenijs is blauw niet dat ik het juiste antwoord weet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 sowhat?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Nou, kijk jij maar s op n mooie wintermorgen bij zonsopkomst naar net ontstaan ‘swart ys’ zoals wij hier zeggen…. dereetryder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 3 uur geleden zei haddock: Z’n ijsblauwe kleur? Goed! Vroeger heette deze vogel de ‘eisenvogel’ ofwel ‘ijzeren vogel’. Dit omdat men de blauwe kleur van de veren op zijn rug vond lijken op ijzeren sieraden uit die tijd. Later veranderde de kleur van ijzer door nieuwe technieken en vond men de naam niet meer zo passend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Ok, goed, maar n foute redenatie hier. Zal n vraag bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Noem de namen van Pietje Bell’s twee beste vrienden en van z’n eeuwige opponent, de zoon van drogist Geelman. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 … nope. Kan er niet opkomen. Heb ze wel gelezen en er ook wel wat inspiratie uitgehaald, toen haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 (bewerkt) Volgens mij heb ik daar belletje trek van geleerd. 2 juli 2021 bewerkt door Reacher niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 11 minuten geleden zei Reacher: Volgens mij heb ik daar belletje trek van geleerd. Da konikal voor ik lezen kon. lady jane en Reacher reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 14 uur geleden zei haddock: Ok, goed, maar n foute redenatie hier. Zal n vraag bedenken. Eigenlijk was het antwoord niet helemaal correct. Niet ijsblauw, maar ijzerblauw. Maar ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden